Jorsalfar Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei Fant fram en gammel pc som jeg har tenkt å sette opp som en server. Men den vil altså ikke starte. Når jeg trykker på påknappen lyser det ca ett sekund også skrur den seg av. Hvis jeg prøver å trykke igjen så skjer det ingen ting. Noen som har noe peiling på hva som er galt? Tenkte kanskje det kunne være strømforsyningen, men er langt fra sikker. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hadde samme problemet da jeg hadde kortsluttet en harddisk. Ta ut harddisken og test da, eventuelt ta ut CD-rom. Lykke til! Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ser ut som du hadde rett. Takk skal du ha EDIT: Er det slik at det ikke kommer opp noe bilde på skjermen når jeg ikke har hardisken koblet til? Det skjer hvetrfall ikke noe annet en at det fortsetter å lyse nå, og maskinen er antageligvis igang, men ser ingenting. Endret 21. juni 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Det er vel noen som vet om det er mulig å få opp noe bilde uten hardisken koblet til? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 du skal kunne komme i bios uten harddisk jo! Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) ok takk. Det var det jeg lurte på. Men jeg kommer hvertfall ikke i bios, så noen som vet hva grunnen er? Endret 21. juni 2006 av Jorsalfar Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Merkelig, det kan være så mangt. Kan være RAM, PSU, hovedkort etc etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå