Orcii Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Har hørt at folk har gjort en del gode kjøp på f.eks e-bay. Da lurer jeg på om nettoperatørene i Norge har sammarbeid med andre operatører i utlandet om å sperre stjålne mobiltelefoner ute fra nettet. Kjipt å kjøpe en billig telefon fra England, bare for å finne ut at den er stjålet og ikke kan brukes i Norge. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Tror ikke Telenor/Netcom deler/får info om hvilke IMEI nummer som er sperret til operatører i utlandet. Jeg er ikke sikker på dette, men jeg tror at en telefon som er sperret på hos en mini operatør i bangladesh vil funke fint i norge. Store operatører som feks Vodaphone, har nok telenor/netcom kontakt med... Det er jo altids mulig å bytte imei hvis du skulle være så uheldig å kjøpe en sperret telefon, men hysjhysj, det er sikkert ikke helt lov. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Å kjøpe tjuvgods er jo aldri lurt, uansett hva tilfellet er... Blir du tatt, får du problemer, uansett om du "ikke visste det var sjålet". Kjøp kun hvis papirer følger med ... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 18:16, skrev oysfaerg:Å kjøpe tjuvgods er jo aldri lurt, uansett hva tilfellet er... .. men det er jo så billig, da. man sier liksom ikke nei til 20" lcd-skjermer til 2-3000 eller splitter nye mobofoner (8310, 6510) til en tusing. Lenke til kommentar
Orcii Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Vanskelig å forsikre seg om at noe ikke er stjålet når man kjøper ting på auksjon da. Kvitteringer er jo lette å forfalske, og hvis de er fra et annet land har en ingen mulighet for å sjekke det. Hva er poenget med å sjekke når du har betalt for telefonen. Jaja.. tror kanskje den neste telefonen min blir en fra e-bay. Kanskje en Samsung t100. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 I går closa jeg en deal på ebay, en siemens sl45i til £130. Den koster 2700 på komplett, og 4500,- i mange vanlige butikker. Ebay er så mye greiere enn qxl f.eks, fordi på ebay går det i rimelige priser. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 det var definitivt ikke en dårlig pris for den telefonen.. og enda bedre siden den norske kronen fremdeles er fin og sterk. :smile: det er vel 11kr for 1£ nå.. det er vel ikke mer enn et år siden den lå på 16-17kr. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 IMEI blir meldt inn til et felles register som kalles EIR, dette registeret brukes av alle operatører. Dvs. at en telefon som er svartelistet i England, heller ikke vil fungere i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå