Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan man putte i en CRX?

soffa

Anbefalte innlegg

jeg har en CRX stående, ikke v-tec varianten desverre, men den på 125hk...

jeg lurer litt på hvor mye jeg maksimalt kan få ut av motoren, hva som må til, og gjerne en ca pris..

lurer litt fordi jeg vurdrer å bare bytte til en annen motor, så kan like gjerne spørre med en gang om noen har peil på hva slags motorer man kan få plass til i denne bilen...

tenkte på noe annet innen honda, som prelude eller noe, men vet ikke om det passer.

takke på forhånd for alle (seriøse) svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg lurer litt på hvor mye jeg maksimalt kan få ut av motoren, hva som må til, og gjerne en ca pris..

lurer litt fordi jeg vurdrer å bare bytte til en annen motor, så kan like gjerne spørre med en gang om noen har peil på hva slags motorer man kan få plass til i denne bilen...

tenkte på noe annet innen honda, som prelude eller noe, men vet ikke om det passer.

6354704[/snapback]

Jeg vet ikke om dette er sannt, men har hørt om en CRX i sverie som pumper ut litt i overkanten av 500 travere i benken...før lystgass. Og det er visst en "gatebil" i den forstand at den er registrert.

Har ingen anelse om hva motor som sitter i den bilen.

Har selv sett en CRX med 300 under panseret. Har ingen anelse om hvilken type motor dette var heller, men vet iaffal at det var honda.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

jeg hadde en civic med samma motor før, og hadde et lite vinter prosjekt med den..

kjøpte meg full B16A2 SiR-2 swap pakke fra http://www.jspecautosports.com/default.aspx.

tok noen dager å bytte motor, men var verdt det! bilen ble mye sprekere og b16 motoren er vell den motoren fra honda som kan trimmes mest utenom b18c motoren i acura bilene?

men det eneste som er kjipt når du bytter motor til b16a2 er at du må også bytte bremsene. de kan du ta fra en Civic VTi, men å finne fine bremser fra en sånn er det litt verre med siden det ikke er så mange av VTi'ene..

men får du tak i bremser fra en VTi og swappa til en B16a2 motor så har du mye å gå på. så på www.hondashowoff.com at en eller annen fra statene hadde nesten 700gamp på den motoren med carb leegal turbokit.. :)

Lenke til kommentar

6354704[/snapback]

Et N/A oppsett på en z6 motor kan sikkert gi opp imot en 175-180 whp. Noe mer enn det tviler jeg går.

S_18 på ch forumet har holdt på lenge med sin z6, der kan du se oppsettet hans og finne ut hvor mye det koster. Sikkert ikke en liten sum =)

Vet at Full-Race har hentet ut 470 hk på sin d16 turbo, vet ikke om det er absolutt maksimalt. Men der har du en pekepinn hvert fall =)

Endret av DanielJ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...