jvik Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei, har kjøpt ny PC med disse minne brikkene ( HER ). Når jeg starter opp står det at minne brikkene er på 800mhz, single channel. Stusset litt på dette siden jeg trodde de skulle være i dual channel? PCen er skrudd sammen av netshop, så har ikke gjort noe selv. Hovedkortet støtter dual channel. Går jeg glipp av noe ytelse nå? Takker for svar Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Dette tyder på at en av brikkene er montert i feil spor. Du taper ikke veldig mye ytelse hvis du har AM2-maskin. Intel-plattformer har større behov for båndbredde, men siden systemet støtter dualchannel, er det ingen grunn til å ikke utnytte det. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Har AM2 maskin. Er det bare å prøve seg fram så blir de automatisk dual channel? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det er ALLTID en fordel å poste specs! Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har AM2 maskin. Er det bare å prøve seg fram så blir de automatisk dual channel? 6355125[/snapback] Ja, du vil jo ikke ødelegge noe. Bare å prøve. Lenke til kommentar
jvik Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Hei igjen... når jeg byttet slik at det ble Dual Channel så nektet windows xp og boote opp. Kunne gjøre ting i bios etc og under oppstart står følgende: 800mhz, dual channel. Noen tips til hva som kan være galt? Straks jeg byttet tilbake slik at det ble single channel bootet windows uten problem. Specs: socket AM2 amd x2 4600+ MSI k9n platinum Takker for all hjelp...ny PC så er litt kjipt med små problemer :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå