chokke Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 men du kan jo trøste deg med at du ALLTID kommer ned igjen... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Å fly med disse store boeing eller airbus-flyene over lange avstander er jo ingenting. Det som virkerlig er en opplevelse er å fly med et lite Widerøe Dash8 propellfly fra Stokmarknes til Bodø over fjellene i Lofoten i storm :S 6354993[/snapback] Dash 8 eier jo! Er dritkult når det er tubelens med dem, hele flyet blir jo slengt rundt (nei, jeg var faktisk ikke ironisk) Lenke til kommentar
Sannhet Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det er nok folk her inne som har flyskrekk. Å fyre opp under denne skrekken med grunnløse, idiotiske påstander er ikke særlig hyggelig av deg. Men for å ikke flame:Erstatt: Har du slått deg? Store turbofanmotorer har som oftest share-pins, hvis motoren skjærer seg fast når den går på høy thrust brekker den av fra vingen i stedet for å skade den. 99% av alle fly som mister en eller flere motorer kommer ned igjen i et stykke. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Hvis du trenger å bli beroliget (har ikke lest tråden): Fly er den sikreste måten å reise på. Det er i flytrafikken det er klart færrest ulykker og dødsfall, målt opp mot tog, båt og bil. Endret 2. juli 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Finnes det ingen triks som man kan gjøre med seg selv og kroppen når man er høyt oppe? Forholdene er jo litt annerledes der oppe? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 men du kan jo trøste deg med at du ALLTID kommer ned igjen... 6416905[/snapback] Med mindre flyet kommer litt for langt opp, Da har man litt av et problem Neida.... men er utrolig kult å fly, husker min første gang, Var så kult da flyet letta å en blei pressa inn i setet Har dog ikke så lyst til å fly etter jeg har sett et av disse koselige programmene på National Geograpich (skrives d sånn? ) Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Å fly med disse store boeing eller airbus-flyene over lange avstander er jo ingenting. Det som virkerlig er en opplevelse er å fly med et lite Widerøe Dash8 propellfly fra Stokmarknes til Bodø over fjellene i Lofoten i storm :S 6354993[/snapback] Dash 8 eier jo! Er dritkult når det er tubelens med dem, hele flyet blir jo slengt rundt (nei, jeg var faktisk ikke ironisk) 6416982[/snapback] Prøv propellfly til Russland. Maten er din minste bekymring Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Dash 8 er et av de få ruteflyene som gir skikkelig flyfølelse nå til dags. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Motoren er kun festet med 3 bolter. En som fester den fast til kroppen og to som holder den i posisjon i forhold til flyet.. Tenk på det neste gang du letter... 6396884[/snapback] Har du slått deg? 6407191[/snapback] Hva tenker du på? Nei, jeg har ikke slått meg, hvorfor skulle jeg det? 6411595[/snapback] Det er nok folk her inne som har flyskrekk. Å fyre opp under denne skrekken med grunnløse, idiotiske påstander er ikke særlig hyggelig av deg. Men for å ikke flame: Erstatt: Har du slått deg? Med: Hva i alle dager baserer du denne påstanden på? 6412771[/snapback] Jeg kjenner en som jobbet litt opp i systemet hos SAS. Jeg fikk låne et adgangskort og fikk en privat omvisning på gardermoen. Der sa noen flymekanikere dette mens de vedlikeholdt et boing fly, ikke en idiotisk påstand, men bare noe jeg har fått opplyst av de som jobber med det.. Endret 2. juli 2006 av paroa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Slå på TV'n og se på Fly-havari-komisjonen! Da får du lyst til å fly! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Dash 8 er et av de få ruteflyene som gir skikkelig flyfølelse nå til dags. 6423556[/snapback] Ja, helt enig, gleder meg foresten til jeg skal reise med en Dash 8 Series 300 den 19., håper nesten på litt turbelens Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Gjett hvem som skal ut og fly med et Dash 8 på tirsdag? Woohoo! Mye morsommere enn de svære boeing (?)'ene! Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Hvis du trenger å bli beroliget (har ikke lest tråden): Fly er den sikreste måten å reise på. Det er i flytrafikken det er klart færrest ulykker og dødsfall, målt opp mot tog, båt og bil. 6421902[/snapback] Vel, det jeg har hørt er at om man skulle fly like mye som man kjørte bil ville det være større sjangse for å krasje med flyet enn bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå