Gå til innhold

Gammeldags CRT fremfor billig LCD?

Anbefalte innlegg

Hvis man sikter seg på ikke dyrere enn 6-7 tusen, gjerne under. Får man da mer igjen for pengene ved å velge "gammeldagse" CRT TVer? Vi snakker da uansett om 32" widescreen.

Bruksområder: mest TV-sendinger, xbox 360, litt DVD-film og kanskje noe divx-filmer.

Eksempel:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification

versus

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen ville jeg holdt meg til CRT, men det er kanskje bare synsing fra min side. Synes LCD tevene pr i dag har alt for lav oppløsning. på andre siden tar nok CRT'en noe større plass.

Stikk på Elkjøp og sammenlign da vel. Og husk at de tilbyr 30 dagers returrett....

Lenke til kommentar

Mener det jeg sa: et godt billedrør viser lett 2000-2500 pixler i bredden, et LCD panel i denne prisklassen ligger på 1366 elns....

Edit: nå vet jeg jo ikke hvorvidt de bruker et bra billedrør på den aktuelle CRT'em og Thomsons hjemmeside var ikke akkurat hjelpsom på det punktet....

Endret av Ingebrigt
Lenke til kommentar
Mener det jeg sa: et godt billedrør viser lett 2000-2500 pixler i bredden, et LCD panel i denne prisklassen ligger på 1366 elns....

Edit: nå vet jeg jo ikke hvorvidt de bruker et bra billedrør på den aktuelle CRT'em og Thomsons hjemmeside var ikke akkurat hjelpsom på det punktet....

6354585[/snapback]

Hm :hmm: `

Finnes jo LCD TV`er som viser både 1280x720p ( 1280x768, 1366x768) og 1920x1080. Skulle gjærne sett en CRT-TV som klarer å vise fulle 2000-2500 (selv om disse oppløsningene ikke engang eksisterer) pixler som du refererer til. Eller er det det du prøver å si? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, noen sier at all den tid en 8 år gammel, billig 28" CRT tv ikke har problemer med å vise 1280 x 512 (super hires interlaced via RGB-Scart kabel fra en Amiga 1200) burde ikke en nyere CRT med bra billedrør ha problemer med 2000+ pixler i bredden....

Lenke til kommentar
Nei, noen sier at all den tid en 8 år gammel, billig 28" CRT tv ikke har problemer med å vise 1280 x 512 (super hires interlaced via RGB-Scart kabel fra en Amiga 1200) burde ikke en nyere CRT med bra billedrør ha problemer med 2000+ pixler i bredden....

6363477[/snapback]

Selv om en tv KAN vise et signal så betyr det ikke ar tven har mer oppløsning (les : komprimert)..

Lenke til kommentar

også derfor jeg tok forbehold om kvaliteten på billedrøret. Forøvrig -ser- du om tv'en komprimerer når du bruker 10-12 punkters fonter. (les tv'en min VISER 1280x512 interlaced når jeg en sjelden gang pakker ferm 1200'en, flimrer som fy, men der har jeg igjen for at jeg ikke kjøpte '100hz' den gang))

On-topic: jeg holder fast på at i trådstartes budsjett ville jeg gått for CRT, mens andre kan ha andre prioriteringer....

Lenke til kommentar
Ville garantert gått for et LCD tv uansett nå.

Komplett har et på "ukens tilbud"

6364000[/snapback]

Samme her, forer han LCD`TV`en med digitale signaler blir han ikke skuffet. Men jeg ville gått opp i pris var jeg trådstarter. I prisklassen 10-12k får man nå veldig gode LCD-TV`er som er HD-redy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...