Gå til innhold

For de som er litt usikre: XBOX360 + HDTV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult :D  da vurderer eg faktisk og kjøpe en slik Sjerm til Pcn, så kan eg jo koble 360en til og ;)  Men blir det akkurat som HD da?

6551116[/snapback]

Oppløsningsvis blir det som HD... er bare et lite problem med VGA kabelen, som gjør at Xbox1 spill fungerer litt dårlig til tider. Samtdig blir det litt bedre bilde med Komponent kabel.

Uansett, etter seneste oppdateringen er bildekvaliteten med VGA Kabel blitt forbedret, og siden oppløsningen er like høy som på HD-TV'er vil det bli like bra :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke annet enn en VGA kabel, som selges nokså billig på f.eks Elkjøp.

Men husk, kjøp den originale, altså Microsoft sin.

Å spille på en slik skjerm funker det :)

Så lenge man sitter nokså nærme i alle fall... har selv brukt min 17" LCD PC Skjerm når jeg er hos venner med 360. Da ser jeg ikke noe problem i det :w00t:

Lenke til kommentar

Akkurat som Mala sier vil du få en klarere, og noenganger en nokså mye mer detaljert grafikk. Ta Battle For Middle Earth 2 som eksempel, hvor en høy oppløsning trengs for å

kunne se alt perfekt når man zoomer kameraet ut.

Du vil kanskje ikke tenke så mye over det med en eneste gang, men bare prøv å gå tilbake etter noen uker :cool:

Lenke til kommentar

Men husk, kjøp den originale, altså Microsoft sin.

Jupp, har prøvd tre forskjellige VGA kabler, må bare si meg enig:

Joytech = Crap

Dragon 360 (billig china vare) = Crap

MS sin originale = Meget bra, blei kvitt ghosting eller hva det kalles på bokstaver samt ellers glassklart bilde.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Godt å se at det er noen HD-entusiaster her :D Siden jeg skulle flytte så måtte jo den nye leiligheten få en liten innflyttingsgave, en LG 42PC3R. Jeg sliter med å få bilde fra Xboxen ut på skjermen. Har koblet til Componentkablene pluss lydkablene, svitsjen over til HDTV på kabelen, men fremdeles får jeg ikke ut noe bilde til skjerm, lyden er der derimot. Noen som vet om det er en eller annen banal feil jeg har gjort? Input på TV er selvsagt satt over til Component.

Lenke til kommentar
Godt å se at det er noen HD-entusiaster her :D Siden jeg skulle flytte så måtte jo den nye leiligheten få en liten innflyttingsgave, en LG 42PC3R. Jeg sliter med å få bilde fra Xboxen ut på skjermen. Har koblet til Componentkablene pluss lydkablene, svitsjen over til HDTV på kabelen, men fremdeles får jeg ikke ut noe bilde til skjerm, lyden er der derimot. Noen som vet om det er en eller annen banal feil jeg har gjort? Input på TV er selvsagt satt over til Component.

6646090[/snapback]

Kontrollspørsmål:

Du har plugget inn følgende ledninger inn på TV'n:

For LYD:

en hvit

en rød

For Komponent video:

en grønn

en blå

en rød

OG: den gule bruker du ikke.

?

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Eg kunne gjerne tenkt meg å høyrt ei litt detaljert tilbakemelding på tv'n, no som du har hatt den ei stund. Eg vurderer sterkt å kjøpe samme tv som deg, men som sagt, hadde vært hyggelig med ei skikelig tilbake melding etter at du hadde brukt den ei stund :)

Lenke til kommentar
Kontrollspørsmål:

Du har plugget inn følgende ledninger inn på TV'n:

For LYD:

en hvit

en rød

For Komponent video:

en grønn

en blå

en rød

OG: den gule bruker du ikke.

?

Dr Peedee

6646336[/snapback]

Har gjort alt dette ja, men i mørket var den grønne pluggen mistenkelig lik den blå kontakten :) Alt i orden nå, kan ikke fatte at jeg til og med satte inn kablene utallige ganger før jeg endelig snudde litt på tvn og fikk inn mere lys. Følte jeg meg dum da jeg oppdaget tabben? Så absolutt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...