Gå til innhold

For de som er litt usikre: XBOX360 + HDTV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@ ttt: Ein større skjerm ville blitt litt for stort for meg, i den lille stua mi. :)

Men har til nå klart meg med en en bilderørs-TV på 26" - så dette var en ganske stor forskjell for min del.

Lyd er og viktig ja! Absolutt! I sommer skal jeg kjøpe Logitech Z-5500, samme som Mala. Gleder meg.

@ Rikkmund: har du info og pris på HT-XQ100 ? Så pent ut.

Har no lasta ned ein del WMV9 HD clips fra Microsoft.com faktisk.

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx

Kan jeg bare legge de inn på en DVD+R og så smelle den i XBOX 360'en min? Eller er det noen som vet en måte å gjøre det på?

6355133[/snapback]

https://prisguiden.no/fritekst_sok....cefind=ht-xq100

Flere butikker vil nok ta den inn etterhvert, er helt ny på markedet. Får min i morgen forhåpentligvis.

Veiledende er 5500kr.

Ellers kan du streame alle disse hd-klippene om du bruker Win xp Media Center Edition. Egentlig helt genialt å spille av filmene fra pcen direkte til xboxen. Med et program som heter "Transpond 360" (?) kan du streame nesten alle filtyper. Veldig kjekt om mann bruker trådløst nettverk.

Lenke til kommentar
Hvor stor er forskjellen mellom SD og HD?`Forklare litt? :p

6357413[/snapback]

SD er de vanlige sendingene man har nå som sender 576 linjer (husker ikke nøyaktig tallet, men ca...) og HD er høyoppløselig og viser 720 linjer.

Altså bedre bilde kort forklart.

Lenke til kommentar
OK.. søren.. Nei saken er at jeg kjøpte meg Le26R72B siden tv er på et vanlig soverom. Men nå ser jeg at jeg kunne få en  32" til den prisen jeg ga og da ville jeg få mer for pengene.. Så jeg føler kansje jeg gjorde et dumt kjøp. Elsker tv`en den er genial, men jeg føler kansje 32 hadde vært mer bang for the bucks.. jaja...

En vanlig 26" til LCD HD TV 32" er en ganske stor forskjell, fra 26" HD til en 32" HD er vel kansje ikke så stort...  :hmm:

6356650[/snapback]

R72 er vel i teorien akuratt samme TV som R75. Bare med litt design forskjeller. Forskjellen på en 26" bilderørsTV og en 32" LCD TV vil nok oppleves som større enn forskjellen på en 26" LCD og en 32" LCD :)

Har testet litt, og jeg synes 720p er penere enn 1080i.

6354326[/snapback]

TVen din har ikke 1080 piksler vertikalt. Det betyr at du ikke ser "1080i" i 1920*1080 piksler, men nedskalert til 1366*768 piksler. Dette er i praksis 720i. I denne komprimeringen mister du samtidig mye informasjon om bildet.

TVen din kan ikke vise 1080i, med andre ord. Den kan forstå signalet og nedskalere til sin oppløsning. :)

6356720[/snapback]

Sikkert derfor jeg synes 720p opplevdes som penere enn 1080i :p

Hvor stor er forskjellen mellom SD og HD?`Forklare litt? :p

6357413[/snapback]

SD = Standard Definition http://en.wikipedia.org/wiki/SDTV

HD = High Definition http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV

Sjekk linkene. God lesning :)

BTW:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1...d_video_res.svg

Bra bilde som viser hva som blir "sett på som HDTV" -

de to mørkeste rutene er vanlig oppløsning på det som idag er SDTV. Altså, vanlig analoge signal som du tar inn via antenne inngangen på din TV hjemme.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Gratla med ny HDTV! :)

Mattman: Så for å kjøre 1080 oppløsning, må man ha en f.eks: 42" LCD tv?

6358156[/snapback]

Du må kort og godt ha en TV som har 1920x1080 punkter for å utnytte 1080i/p fullt ut :) De færreste TV'er i dag som selges i Norge har dette, og får du tak i en koster den 20-25k+ for de dårligste modellene. Dog så jeg noen som linket en slik TV her på forumet en plass, visstnok for kun 15k, men syns det virket litt muffins :)

edit: kjøpte for øvrig samme TV selv for en ukes tid siden, storkoser meg med xboxen og R7 :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Hallais!

Fy fader, jeg handla meg 37" Grundig LCD tv på tirsdag. Har aldri sett Xbox 360 på HDTV før så viste ikke helt hva jeg gikk til.

Bruker den medfølgende komponent kabelen fra microsoft og må si bildet jeg fikk på skjermen er bare til å dø av. Jeg satt med tårer i øyekroken da jeg så bildet som fyldte stua mi... Kommer til å handle spill som faen nå! Noen spill som anbefales i HD?

Hører mange diskuterer kabler til 360. Seriøst, jeg er dritfornøyd med bildet fra den medfølgende komponent kabelen, men finnes det kabler der ute som gir en ENDA bedre bilder? Etter hva jeg har skjønt så eksisterer det fortsatt ikke HDMI/DVI kabler enda til 360...

Konklusjon er egentlig at HDTV til 360 er langt ifra overdrevet spør du meg...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en 32" LCD her i vinter og er strålende fornøyd med bilde på X360 og PC. Bruker den som PC skjerm og det fungerer helt topp.

For å få en skjerm med 1920*1080 bør du nok litt opp i størrelse også. 32" blir litt lite med så høy oppløsning synes jeg. Med 1360*768 som jeg kjører fra PC'en må jeg sitte ganske nærmere for å ha sjans til å lese teksten. Med 1920*1080 måtte jeg omtrent ha hatt den i fanget :).

42" er nok et greit startpunkt for 1920*1080, med mindre TV'er er det rett og slett litt bortkastet synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Hallais!

Fy fader, jeg handla meg 37" Grundig LCD tv på tirsdag. Har aldri sett Xbox 360 på HDTV før så viste ikke helt hva jeg gikk til.

Bruker den medfølgende komponent kabelen fra microsoft og må si bildet jeg fikk på skjermen er bare til å dø av. Jeg satt med tårer i øyekroken da jeg så bildet som fyldte stua mi... Kommer til å handle spill som faen nå! Noen spill som anbefales i HD?

Hører mange diskuterer kabler til 360. Seriøst, jeg er dritfornøyd med bildet fra den medfølgende komponent kabelen, men finnes det kabler der ute som gir en ENDA bedre bilder? Etter hva jeg har skjønt så eksisterer det fortsatt ikke HDMI/DVI kabler enda til 360...

Konklusjon er egentlig at HDTV til 360 er langt ifra overdrevet spør du meg...

6359028[/snapback]

Jeg er også strålende fornøyd med komponent kablene som fulgte med. Bildet er sylskarpt. Opplevde et sinnsykt løft på MotoGP 06 demoen hvertfall. Og GRAW ser unektelig flott ut. Samme med Burnout Revenge. HD for alle penga her nå.

Driver å setter opp XP media Center Edition nå, for å kunne få streamet litt WMV9 HD klipp over på TV'en.

@ Erikblodøks: Takker :)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

6359028[/snapback]

Jeg er også strålende fornøyd med komponent kablene som fulgte med. Bildet er sylskarpt. Opplevde et sinnsykt løft på MotoGP 06 demoen hvertfall. Og GRAW ser unektelig flott ut. Samme med Burnout Revenge. HD for alle penga her nå.

Driver å setter opp XP media Center Edition nå, for å kunne få streamet litt WMV9 HD klipp over på TV'en.

@ Erikblodøks: Takker :)

6361824[/snapback]

Lite spm: Jeg har bare en "Vanlig" bærbar pc med XP pro. Relativt ny maskin.

Kan man kjøpe bare en cd med XP media center edition slik at jeg kan streame over til tven?? Suger som juling at det kun er bilder og musikk jeg får kjørt til nå.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper XP media center edition og installerer det, kan du streame diverse format, som f.eks WMV, MPEG4 osv :)

6363149[/snapback]

Får man kjøpt media center edition som løs cd? En data fyr jeg kjenner sa det kun fulgte med STASJONÆRE pcer man kjøpte............

Lenke til kommentar

folk som kjøper hd tver nå må jo være dumme IMHO

de spyr disse "hd-ready" tv'ene ut nå for senere å kunne selge ut ekte Hd tver med 1080p.

ikke nok med at de er overpriset som F...

nei, vent ett år med å kjøpe stuph for HD-æran

for du vaffal mer bang for teh buck

720p er jo ganske bra, det er bare det at 1080 er bedre

ganske bittert å kjøpe en tv nå når 1080p tvene er rett rundt hjørnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...