BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Idag gikk jeg til innkjøp av HDTV. Endelig. Har over en lengre periode gått å grublet over hvilken TV jeg skal ha, og hvilke features som er viktig for meg. Gikk ned på Expert idag, og kikka meg litt rundt. Jeg har hele tiden hatt lyst på en Samsung av 2 grunner. 1. Har hørt veldig mye skryt av diverse TV'er fra Samsung. 2. Det er Samsung TV'er i XBOX 360 kioskene. Derfor, med tanke på at jeg skal bruke den til XBOX 360, og evt HD-DVD så falt valget mitt på en Samsung. Jeg synes det er hårreisende å bruke mer enn 10 000 kroner på en TV. (Kall meg gjerne kjip.) Kom in i butikken idag, var fast bestemt på å kjøpe meg TV. Jeg hadde peilet meg inn på en Samsung av enten T eller M klassen, som er rimeligere enn R. Karen bak disken så at jeg sikla på TV'ene, og fyrte opp AstraHD. En HD tv-kanal. Jeg fikk da se hvor stor forskjellen var på SD og HD. For å gjøre en lang historie kort, så endte jeg opp med en Samsung LE32R75B. Kobla den nettop til, har spillt litt, og jeg stor koser meg. Det èr forskjell. Forskjellen varierer fra spill til spill - men den er der! For Dere der ute, som er som meg. Og lurer litt på om det er vits å skaffe seg HDTV. Jeg synes det er absolutt verdt det. Betalte forøvrig 12 999,- for min TV. Storfornøyd. Håper topicen hjelper Dere som evt. er litt småtvilende. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) hehe, gratulerer. eneste jeg stusser på er: "Jeg synes det er hårreisende å bruke mer enn 10 000 kroner på en TV. (Kall meg gjerne kjip.)" jeg var rimelig overbevist om at du måtte opp i minimum 10000kr for å få det jeg kaller en akseptabel TV... vet du forresten hvordan xbox360 håndterer 1080i (evt. P)? Er det noen spill som støtter det enda? og hvordan blir evt. bildet på en 1080 TV som kjører ett spill som bare kjører 780i/p? Endret 21. juni 2006 av MrLee Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ja, for en TV synes jeg over 10 000 egentlig er hårreisende. hehe. Har testet litt, og jeg synes 720p er penere enn 1080i. Hvertfall på min TV (LE32R75B). Såvidt jeg vet har ikke X360 1080p. Edit: har forøvrig bare testet Burnout Revenge og GRAW ennå. Noe jeg la merke til er at Burnout boota med en annen logo nå. Nå kom det EA HD gaming, istedet for kun EA. hehe Artig! Endret 21. juni 2006 av dark by design Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 hva legger du i "penere"? grafikkdetaljer, eller bare generellt å se på (progressive scan VS interlaced)? Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Bildet er skarpere på progressive. Hvertfall på min TV. Er ikke sikker på om dette er tilfelle hos alle andre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Akk ja, i morra får eg Z-5500 systemet...da mangler det bare ein HDTV Tjener jo fett som fy i sommer da...Jaja Gratulerer med ny skjerm da ihvertfall Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 God lyd er like viktig som godt bilde, og da er det greit med et lydsystem som kompletterer denne tven. HT-XQ100 er vannvittig lekker, og spiller av lyd og bilde til 6 iflg bladet hjemmekino. Ikke noe reklame, men heller et tips Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Akk ja, i morra får eg Z-5500 systemet...da mangler det bare ein HDTV Tjener jo fett som fy i sommer da...Jaja Gratulerer med ny skjerm da ihvertfall 6354455[/snapback] For å få Xbox 360en til å matche, så sleng på en sånn en: http://www.decalgirl.com/browse.cfm/4,4034.htm Endret 21. juni 2006 av rikkmund Lenke til kommentar
ttt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 For Dere der ute, som er som meg. Og lurer litt på om det er vits å skaffe seg HDTV. Jeg synes det er absolutt verdt det. 6354261[/snapback] 13000 for litt betre grafikk virker i overkant mykje for min del. Så lenge det er minimalt med HD-matriale tilgjengelet, syns ikkje eg det er vert å bruke så mykje penger på ein ny TV. Skulle eg hatt meg HDTV ville eg og valt ein større skjerm. Men då blir jo og prisen høgare. Men det er bra at du er fornøyd. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 @ ttt: Ein større skjerm ville blitt litt for stort for meg, i den lille stua mi. Men har til nå klart meg med en en bilderørs-TV på 26" - så dette var en ganske stor forskjell for min del. Lyd er og viktig ja! Absolutt! I sommer skal jeg kjøpe Logitech Z-5500, samme som Mala. Gleder meg. @ Rikkmund: har du info og pris på HT-XQ100 ? Så pent ut. Har no lasta ned ein del WMV9 HD clips fra Microsoft.com faktisk. http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx Kan jeg bare legge de inn på en DVD+R og så smelle den i XBOX 360'en min? Eller er det noen som vet en måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Er det stor forskjell fra 26" til 32"... Tv`en er på et soverom.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg synes forskjellen på 26" og 32" var veldig synlig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Eg syns 32" er akkurat paselig. Når eg skal kjøpe meg ein HDTV blir det nok ein 37". Men det er da eina litt tid til ihvertfall. Pokker steike ta eg gleder meg til å rigge ihop z-5500`en i morra. Blir magisk for meg dette her. Har aldri hatt noen form for sourround system før :wub: Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 hvor mange ''er det på den tv'n? fatter'n kjøpte seg ny i går for 5 dager siden, 32'' til 8k (innkjøpspris) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 det er en 32 tommer trådstarter har kjøpt, iallefall tolker jeg det utifra modellnavnet på TVen Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, jeg kjøpte meg en 32" - helt passelig for den lille stuen min. Skal få tatt et bilde av setup'en jeg har - når jeg har fått rydda litt Er litt mye pizzaesker og ølbokser her nå. Fotball VM ftw ;P Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Eg syns 32" er akkurat paselig. Når eg skal kjøpe meg ein HDTV blir det nok ein 37". Men det er da eina litt tid til ihvertfall. Pokker steike ta eg gleder meg til å rigge ihop z-5500`en i morra. Blir magisk for meg dette her. Har aldri hatt noen form for sourround system før :wub: 6355311[/snapback] Velkommen i klubben Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg synes forskjellen på 26" og 32" var veldig synlig. 6355266[/snapback] OK.. søren.. Nei saken er at jeg kjøpte meg Le26R72B siden tv er på et vanlig soverom. Men nå ser jeg at jeg kunne få en 32" til den prisen jeg ga og da ville jeg få mer for pengene.. Så jeg føler kansje jeg gjorde et dumt kjøp. Elsker tv`en den er genial, men jeg føler kansje 32 hadde vært mer bang for the bucks.. jaja... En vanlig 26" til LCD HD TV 32" er en ganske stor forskjell, fra 26" HD til en 32" HD er vel kansje ikke så stort... Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har testet litt, og jeg synes 720p er penere enn 1080i. 6354326[/snapback] TVen din har ikke 1080 piksler vertikalt. Det betyr at du ikke ser "1080i" i 1920*1080 piksler, men nedskalert til 1366*768 piksler. Dette er i praksis 720i. I denne komprimeringen mister du samtidig mye informasjon om bildet. TVen din kan ikke vise 1080i, med andre ord. Den kan forstå signalet og nedskalere til sin oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå