Gå til innhold

Hvordan komme forbi aktiversingnøkkel?

Anbefalte innlegg

Sitter med en installasjon av Windows (med studentlisens), og en Windows på en annen partisjon med vanlig lisens. I tilleg kjører jeg Ubuntu på n tredje partisjon, og musikk og slikt ligger på en fjerde.

Problemet er at jeg nå skal ta backup av bilder og slikt, før jeg formatere de to hardiskene og legge inn Windows på den ene, og Suse på den andre. Av en eller annen grunn nekter Grub å finne Windowsen som er isntallert på en SATA-disk, men den finner Windowsen som er installert på en vanlig ATA. Dette gjør at jeg bare kan komme inn i den ene av Windowsene. Har prøvd å mounte diskene igjennom ubuntu og brenne filene derfra, men er alltid noe problem. Enten klikker programmet, eller så er det noe feil med størrelsen på DVDen og mye mer.

Tenkte derfor å boote opp fra Windows og gjøre samme backup derfra. Problemet er at det er en slik Windows hvor jeg trenger å aktivere etter 30 dager, og er nå godt over en måned siden jeg sist logget meg inn der. I mellomtiden gikk tiden ut, og nå får jeg ikke logget på Windowsen før jeg aktiverer den. Og ja, det er med gyldig studenlisens.

Av en eller annen grunn klarer ikke Windows å oppfatte at nettverkskabelen er i, så jeg får ikke aktivert over nettet. Kall meg lat, men jeg har ikke orket å ringe kundestøtte og aktivere manuelt der.

Noen som vet hvordan jeg kan få logget inn uten å aktivere, eller en annen måte jeg kan hente ut filer fra Windows, og brenne dem ut på DVD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helst ikke. Diskene er passe fulle av virus. Ikke at det bryr meg, ettersom jeg bruker Linux.

edit: Da var kundeserive ringt. Å det var noe av det mest irriterende jeg har opplevd. Møtes først av en stygg stemme av en mann som snakker så sakte at jeg holdt på å få mark, og det han preika om var beskyttelse av PCen. Så etter å ha hørt på det vrævlet hans lenge kom jeg til aktiveringa. Da nekta den jo sefflig plent å forstå at jeg trykka på tastene, og fikk bare melding om at jeg ikke trykka alle sifrene (jeg trykka for harde livet). Ringt eopp igjen, og måtte igjennom samme kjedelige greia før jeg fikk beskjed om at noe var feil. DA la jeg på. Gjentok prosedyren igjen, og fikk feil igjen. Ingen feil med min nøkkel eller noe, men at systemet opplevede feil. Så skulle jeg trykke 1 for å snakke med kundeansvarlig. Trykka 1 og alt som kom var irriterende musikk før jeg ble avbrutt. Fjerde gang jeg ringte gikk det omsider, men stemmet bestemte seg for å snakke ufattelig fort når det kom til opplesning av tallene mine. Ikke slik sneglefart som han gjorde tidligere. Kasta telefonen et par ganger i veggen og har såre knoker nå. Skal ALDRI mer ringe den fucka telefonen igjen.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...