Gå til innhold

Mye er skjermkortet mitt vært?

Anbefalte innlegg

Morn du.

Har fikk tak i et skjermkort når jeg jobba i ei datashappe i fjor i arbeiduka i lønn... Dette var demokjørt, og jeg fikk det for 1200+ lønna for den uka jeg jobba der... Er altså et nVidia GeForce 6800 Ultra kort, "Gainward PowerPack! Ultra/2600 TV-DVI-DVI Golden Sample". Har hørt at det er det råeste 256 kortene på markedet... Siden det er golden version av 6800 ultra, som i seg selv er rått...

Litt info:

Barcode

471846200-6015

Chipset

nVidia GeForce 6800 Ultra

Core Speeds

430 MHz

Memory Size & Type

256MB 1.6ns DDR3

Memory Speed

1200MHz

Memory Width

256-bit

Memory Bandwith

38.4 GB/s

RAMDACS

2 x 400MHz

AGP Support

AGP 2X/4X/8X

Cooling System

Enhanced FanCooling"

trenger 2 strømintakk\12volt. Han kællen i datashappa sa at det var 2 prosessorer i det å greier... Kobber avkjølt... Slenger ved et bilde og...

Men driver og skal selge det, og lurer på hvor mye jeg skal kreve for det...??

post-102617-1150904735_thumb.jpg

Endret av Lineracing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet!

Prisen var ok, men jeg stiller spørsmål med kunnskapsnivået til selgeren med tanke på de påstandene. Det er ikke to grafikkprosessorer på det kortet. Det er absolutt ikke det råeste med 256MB, for eksempel 7800GT, 7800GTX og 7900GT er mye bedre.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet!

Prisen var ok, men jeg stiller spørsmål med kunnskapsnivået til selgeren med tanke på de påstandene. Det er ikke to grafikkprosessorer på det kortet. Det er absolutt ikke det råeste med 256MB, for eksempel 7800GT, 7800GTX og 7900GT er mye bedre.

Hilsen,

efikkan.

6354562[/snapback]

Jo takk... :p

Men bare siterer det han som jeg "kjøpte" det av sa til meg, så regnet med at det var sant... Men det var jo ca. et halvt år siden og da... :p Men er ikke helt sikkert jeg skal selge det heller da... :p

men jeg stiller spørsmål med kunnskapsnivået til selgeren med tanke på de påstandene.

6354562[/snapback]

Er ikke dum, bare ikke så datanerd at det gjør no... :p

Endret av Lineracing
Lenke til kommentar
Det er jo det nest beste AGP-kortet som fins da :)

6354616[/snapback]

Det beste AGP-kortet som finnes er 7800-serien, og Gainward har to modeller som skiller seg ut.

1...Gainward Bliss 7800GS+ 512MB med 7900GT-kjerne, 24 pipelines.

2...Gainward Bliss 7800GS 512MB med 7800GT-kjerne, 20 pipelines.

Ellers har man 7800GS med vanlig GS-kjerne, 16 pipelines. Så teknisk sett er vel 6800 Ultra det 4. beste kortet som finnes. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...