Gå til innhold

Lei av å vente på AMD

Blodhemn

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av stadige utsettelser på 2400 og 2600..

Synes det er råttent gjordt av AMD å drive med såkalte papir-lanseringer. Sluttbrukeren merker jo ikke noe til at 2400 og 2600 er lansert.. Atpåtil slenger de ut nye nå..

Vurderer å hoppe over til Intel siden nå. 2.53ghz'en er billigere enn 2600 kommer til å være.

Eneste som holder meg tilbake er at jeg må finne en cpu vannblokk som kan brukes med ledninger som er 8mm inni og 10mm tykk utvendig.

Også har jeg allerede enn Socket A vannblokk til 600 kroner.. er ikke glad i å kaste bort penger, men liker ikke å vente heller.

Flere meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe :smile:

Jeg ville mer en gjerne ha gitt mine ikke akkurat hardt tjente penger til AMD for å støtte en god sak (nemlig konkuranse til Intel)

Men når de holder på slik som dette så blir jeg bare lei meg.. De må da jo skjønne at dette ikke kommer til å lede noen steder.

Kjører på en XP 1800 nå, så jeg skal nok klare meg fint.. Det som ikke holder er HK'et mitt.. det må byttes ut og jeg må få meg noe skikkelig minne.

Dessuten har jeg ikke lyst til å grise til den pene kobber finnish'en på vannblokka mi :wink:

Så komplett hadde satt opp 30/11 som en dato de _bare_ antar de får inn 2600..

Venter jeg litt så kanskje Intel setter ned prisene litt til for å kverke av AMD helt :wink:

Lenke til kommentar

Samme her - har sittet på gjerdet en liten stund og ventet på at AMD skal få ut fingeren - dette er jo nesten som i grafikkort-bransjen hvor man flasher specs laaang tid i forveien uten å ha noe konkret å levere.

Jeg må uansett ha nytt hovedkort, og det gjør selvfølgelig veien til Intel desto kortere enn om jeg kunne brukt det samme AMD-hovedkortet jeg har idag.

Hvis det ikke har kommet noe 2400 eller 2600 i begynnelsen av november så blir det nok Intel på meg for første gang på mange år...

Lenke til kommentar

Bare tenker litt, hvis man nå sitter å venter på "Hammer" prosessorene som skal komme fra AMD i 1. kvartal 2003 (tar jeg feil?) Kan man jo sammenligne den med:

AMD XP 2400+/2600+: Lansert: 21/08

Ventet : 31/11

Hammer: Lansert: 21/02(?)

Ventet : 31/04

Og gud vet hva Intel har kommet med da...

Dessuten kommer vel Intel til å holde på "Socket 478"

En stund til tenker jeg, og å kjåe hovedkort med denne socketen burde ikke være så farlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 11:59, skrev Dollar:

Å invistere i socket A infrastruktur med hammer bare 6 månder unna... hmmm...

Godt poeng - jo kortere levetid jeg får ut av det nye hovedkortet før neste oppgradering jo mindre interessant blir det jo å fortsette med AMD. På den annen side kommer jeg neppe til å hoppe på Hammer de første par månedene den er tilgjengelig uansett.

Får vel ta en vurdering i november - uansett så skal cpu'n oppgraderes før årsskiftet, så å vente helt til Hammer har en akseptable pris (under 2500,-) er uaktuelt.

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-10-13 14:55 ]

Lenke til kommentar

Slik som AMD holder på XP2400, 2600 og 2700 og 2800 tviler jeg på at Hammer'n kommer til å snike seg ut på sluttbrukermarkedet uvanlig raskt..

Jeg har ikke noe i mot å legge ut for HK i samme slengen, innen hammer har kommet så er det sikkert mange nye ting som er et "must" på moderne HK'er.. Veldig mye rart kan bli utdatert på bare 6måneder (så må vi legge til de 3-4 ekstra månedene det tar hammer å nå sluttbrukeren)

Lenke til kommentar

vel... jeg tror at amd har gidd fa*n i 2400 - 2600 og 2800 og setter at av produksjonen og folket sitt på hammer siden.

hammer vil bli 64-bit og det som er på markedet i dag er 32-bit (som de fleste av oss vet), produksjonen er 99,9 % sikkert startet siden de har støtte for den i den nyeste kernelen. (de MÅ ha leget den siden de kan legge støtte for den på markedet).

Jeg tror oxo at vi må vente en stund til på alle de som er utgitt men som enda ikke her kommet på sluttmarkedet, og et par måneder eller.no etter at de har kommet ut så kommer hammer, det er veldig viktig at den selger mye, siden det er et nytt system som trenger en del brukere og en del programmere osv. som må basere sine programmersystemer over til 64-bit.

Dersom amd ikke klarer å produsere og gi ut sine hammer når markedet vil ha det så kommer 64-bit til å dø ut rimelig fort, så det er en stor sjangse de tar.

Intell har oxo mekka en 64-bit for desktop markedet som de skal gi ut dersom amd`s hammer slår igjenom.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 17:21, skrev tivolieselet:

vel... jeg tror at amd har gidd fa*n i 2400 - 2600 og 2800 og setter at av produksjonen og folket sitt på hammer siden.

hammer vil bli 64-bit og det som er på markedet i dag er 32-bit (som de fleste av oss vet), produksjonen er 99,9 % sikkert startet siden de har støtte for den i den nyeste kernelen. (de MÅ ha leget den siden de kan legge støtte for den på markedet).

Jeg tror oxo at vi må vente en stund til på alle de som er utgitt men som enda ikke her kommet på sluttmarkedet, og et par måneder eller.no etter at de har kommet ut så kommer hammer, det er veldig viktig at den selger mye, siden det er et nytt system som trenger en del brukere og en del programmere osv. som må basere sine programmersystemer over til 64-bit.

Dersom amd ikke klarer å produsere og gi ut sine hammer når markedet vil ha det så kommer 64-bit til å dø ut rimelig fort, så det er en stor sjangse de tar.

Intell har oxo mekka en 64-bit for desktop markedet som de skal gi ut dersom amd`s hammer slår igjenom.

tror du burde lese litt mer om hammer,det som gjør den genial claw hammer ialafal er at den er hybrid den kan kjøre 32 og 64bit,faktisk er den sterkere på 32bitt enn på 64 så amd satser mest mot 32bit markedet,intel har ren 64bit cpu itanium som er ganske dyr og kraftigere enn hammer cpu`ene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 18:08, skrev Danny:

tror du burde lese litt mer om hammer,det som gjør den genial claw hammer ialafal er at den er hybrid den kan kjøre 32 og 64bit,faktisk er den sterkere på 32bitt enn på 64 så amd satser mest mot 32bit markedet,intel har ren 64bit cpu itanium som er ganske dyr og kraftigere enn hammer cpu`ene.

jo da jeg har lest en del før jeg posta. ja den har 32 og 64 bit, men 64 saken skal være raskere, og de håper da oxo at programere osv velger 64 bit fremfor 32.

intel har ren 64bit cpu itanium som er ganske dyr og kraftigere enn hammer cpu`ene.

ja det oxo stemmer, men det som jeg snakka om var et intel har en 64bit desktop cpu på lager dersom det er mange nok programmer osv. som blir optimalisert for 64 bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...