kosh Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) har samma probleme med bluecom skal ha 15mbt får 4-7mbt 6372394[/snapback] Du skal ha inntil 15, du skal ikkje ha 15. Eller? Endret 24. juni 2006 av kosh Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 har samma probleme med bluecom skal ha 15mbt får 4-7mbt 6372394[/snapback] Du skal ha inntil 15, du skal ikkje ha 15. Eller? 6372441[/snapback] ok hvis du får levert melk på døra intil en liter om dagen. så får du plutslig 1 dl istdenfor. jeg skjøner at melke mannen mister litt på vein og skummer borti ting. men ikke å miste nesten helle melke spanet skjøner du pointe? rett skal være rett Lenke til kommentar
tevil Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har ADSL2+ fra NGT, bor i Bergen, ca 800m fra sentral. Jeg har meget stabil og bra linje. På speedometer-tester får jeg ca 15.000 ned og 1300(!) opp, nesten uansett tid på døgnet. Laster jeg ned store filer (4,3gb) fra bittorent (lukket tracker) har jeg flere ganger lastet ned hele fila med et gjennomsnitt på 2,1mB/s. Det må jo kunne sies å være en god hastighet... T-Evil Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg har desverre ikke ISDN :-) 6372028[/snapback] Hehe ok, da så Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Bor i Bergen jeg også har skam stabil linje Får 16500/1300 kbit. Ca 1500 meter fra sentralen. Den dagen jeg fikk Adsl2+ var det noe feil i routeren min noe i configen. Jeg er ikke helt sikker på hva det var men jeg fikk bare 10 mbit uansett. Så jeg ringte NGT og de fikset dette og vips var jeg oppe i 16.5 mbit. Sto 20.5 mbit i routeren min men jeg fikk bare 10 mbit. Står det samme nå og jeg har 16.5 mbit. Vil anbefale og teste mot ftp.uio.no. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Fra det jeg har forstårtt har det med 2+ kommet inn en bug som påvirker noen få personer. Symptomene er at du får normal UDP inn, men TCP inn som er minst 2-3 ganger lavere). UDP ut og TCP ut skal også være normal. Normalt sett skulle du egentlig fått omtrent like høy TCP inn osm du får på UDP inn. Altså det er det linjen din faktisk klarer å synce på. Annbefaler de som vet de har nøyaktig dette fenomenet å kontakte sin respektive supportordning og forklare fenomenet godt. Sansynligvis finnes det en fix-liste for de som er rammet. Dette er en noenlunde skjelden bug, så hvis han du får snakke med ikke kjenner problemet, så be ham forhøre seg med noen som er skikkelig dreven i faget, så unngår du at problemet misforstås som en annen mer vanlig problemkilde Sikkert også lurt å ha klart måledata fra TPtest som viser at det er kun TCP inn som har dårlig hastighet, og ikke over begge protokoller (for i såfaller det ikke samme problem selvfølgelig). -Stigma Lenke til kommentar
mar Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Fra det jeg har forstårtt har det med 2+ kommet inn en bug som påvirker noen få personer. Symptomene er at du får normal UDP inn, men TCP inn som er minst 2-3 ganger lavere). UDP ut og TCP ut skal også være normal. Normalt sett skulle du egentlig fått omtrent like høy TCP inn osm du får på UDP inn. Altså det er det linjen din faktisk klarer å synce på. Annbefaler de som vet de har nøyaktig dette fenomenet å kontakte sin respektive supportordning og forklare fenomenet godt. Sansynligvis finnes det en fix-liste for de som er rammet. Dette er en noenlunde skjelden bug, så hvis han du får snakke med ikke kjenner problemet, så be ham forhøre seg med noen som er skikkelig dreven i faget, så unngår du at problemet misforstås som en annen mer vanlig problemkilde Sikkert også lurt å ha klart måledata fra TPtest som viser at det er kun TCP inn som har dårlig hastighet, og ikke over begge protokoller (for i såfaller det ikke samme problem selvfølgelig). -Stigma 6373171[/snapback] Det som skjer her er at det oppstår overføringsfeil. Disse oppdages enten av ruteren eller av mottakermaskinen. For TCP pakker må da informasjonen sendes på nytt og hastigheten synker (siden data som alt er overført må overføres på nytt). Dette rammer selvfølgelig ikke UDP (siden UDP standarden ikke bryr seg om pakkene inneholder feil, eller om de i det heletatt kommer frem). Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 NGT ja.. Bruker Telenor jeg. har 4000/400 og venter på 16000/700. en vis mann sa en gang at kvalitet og pris henger nøye sammen. Man får det man betaler for :-) Aldri hadt trøbbel med Teelenor ADSL linjemessig her. ( bor 1300 meter unna sentralen) Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 NGT ja..Bruker Telenor jeg. har 4000/400 og venter på 16000/700. en vis mann sa en gang at kvalitet og pris henger nøye sammen. Man får det man betaler for :-) Aldri hadt trøbbel med Teelenor ADSL linjemessig her. ( bor 1300 meter unna sentralen) 6378938[/snapback] Så... hvis det er trøbbel med Telenor sine linjer (mellom kunde og sentral) for ngt-kunder så er det NGT som er for billige? Hvis du har 1300 m 0.6 kan du sannsynligvis få flott fart hos de fleste ISPer. Deilig at det alltid kravler fram en haug med folk som har en total erfaring på EN isp ETT sted som uttaler seg generelt om ting de ikke har peiling på i enhver ISP-tråd. /rant off (Du er vel heller ikke helt upartisk som kundekonsulent i Telenor Mobil iflg profilen din... ) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Det som skjer her er at det oppstår overføringsfeil. Disse oppdages enten av ruteren eller av mottakermaskinen. For TCP pakker må da informasjonen sendes på nytt og hastigheten synker (siden data som alt er overført må overføres på nytt). Dette rammer selvfølgelig ikke UDP (siden UDP standarden ikke bryr seg om pakkene inneholder feil, eller om de i det heletatt kommer frem). 6378894[/snapback] Man skulle gjerne tro det, men det er et par ting som peker mot at dette ikke nødvendigvis er så enkelt som at det er mye pakketap pg.a dårlgi signal. - Folk som har dette fenomenet har alltid minst 3-4 ganger tregere TCP inn i forhold til UDP. Hvis det var så enkelt som støyproblemer, så skulle det vært en gjevn fordeling av hastighet som oppnåddes. Det er ikke tilfellet. - Dette spesifikke fenomenet gjelder tyeligvis kun folk på ADSL2+. Har enda ikke sett noen med et identisk tilfelle som står på et vanlig ADSL linjekort. Kjenner også noen tilfeller der det var overgangen til 2+ linjekort som framprovoserte problemet. (samme ruter, sentral osv.). - TCP ut er i disse tilfellene alltid normal hastighet på. Dersom det var generell dårlig signalkvalitet som var problemet, så hadde det også vært samme problemet på utgående TCP. -Stigma Endret 25. juni 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 NGT ja..Bruker Telenor jeg. har 4000/400 og venter på 16000/700. en vis mann sa en gang at kvalitet og pris henger nøye sammen. Man får det man betaler for :-) Aldri hadt trøbbel med Teelenor ADSL linjemessig her. ( bor 1300 meter unna sentralen) 6378938[/snapback] Nåja... nå er det stor sjans for at dette er en hardware relatert bug, og siden alle de forskjellige leverandørene bruker mer eller mindre samme hardwdare alle sammen, så vil jeg ikke bli så voldsomt overrasket om at vi vil se de samme symptomene hos andre ISPer som nå begynner å levere 2+. Det er fremedeles litt vel tidlig å være bråkjekk... -Stigma Lenke til kommentar
mar Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Det som skjer her er at det oppstår overføringsfeil. Disse oppdages enten av ruteren eller av mottakermaskinen. For TCP pakker må da informasjonen sendes på nytt og hastigheten synker (siden data som alt er overført må overføres på nytt). Dette rammer selvfølgelig ikke UDP (siden UDP standarden ikke bryr seg om pakkene inneholder feil, eller om de i det heletatt kommer frem). 6378894[/snapback] Man skulle gjerne tro det, men det er et par ting som peker mot at dette ikke nødvendigvis er så enkelt som at det er mye pakketap pg.a dårlgi signal. - Folk som har dette fenomenet har alltid minst 3-4 ganger tregere TCP inn i forhold til UDP. Hvis det var så enkelt som støyproblemer, så skulle det vært en gjevn fordeling av hastighet som oppnåddes. Det er ikke tilfellet. - Dette spesifikke fenomenet gjelder tyeligvis kun folk på ADSL2+. Har enda ikke sett noen med et identisk tilfelle som står på et vanlig ADSL linjekort. Kjenner også noen tilfeller der det var overgangen til 2+ linjekort som framprovoserte problemet. (samme ruter, sentral osv.). - TCP ut er i disse tilfellene alltid normal hastighet på. Dersom det var generell dårlig signalkvalitet som var problemet, så hadde det også vært samme problemet på utgående TCP. -Stigma 6379802[/snapback] Har nok ikke bare med selve signalkvaliteten å gjøre nei. Har opplevd at ved å endre profil på linjekort (som igjen har ført til høyere sync hastighet og lavere S/N) så har antall overføringsfeil blitt redusert og prosentvis utnyttelse hastigheten har økt. Så det er et eller annet som skurrer. Har også registrert at antall overføringsfeil ikke stiger gjevt, men at den til tider gjør store hopp (selv om belastningen på linjen er konstant). Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Så... hvis det er trøbbel med Telenor sine linjer (mellom kunde og sentral) for ngt-kunder så er det NGT som er for billige? Hvis du har 1300 m 0.6 kan du sannsynligvis få flott fart hos de fleste ISPer. Deilig at det alltid kravler fram en haug med folk som har en total erfaring på EN isp ETT sted som uttaler seg generelt om ting de ikke har peiling på i enhver ISP-tråd. /rant off (Du er vel heller ikke helt upartisk som kundekonsulent i Telenor Mobil iflg profilen din... ) 6379659[/snapback] Er ikke det jeg sa. Det jeg sa var ment generellt. Det jeg sier på forumet her er som privatperson ikke som ansatt i Telenor MOBIL( les da mann) Det jeg derimot HAR peiling på er kundeservice...(burde ha det etter 15 år i faget) Peiling på ADSL har jeg ikke og har ikke noe intensjoner om å utgi meg for å ha det. skulle jeg likt å kunne nettverk genrellt? oh jaa :-) Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) men det er vel ikke meninga at man skal ha fra TO MBIT til 20 ... er ikke det litt vel mye slingringsmonn ? Sjekka linja mi nå og der var båndbreddesvikten igang igjen .. (LARVIK sentrum kl 23:35 / Søndags natt til mandag) Endret 2. juli 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Nåja... nå er det stor sjans for at dette er en hardware relatert bug, og siden alle de forskjellige leverandørene bruker mer eller mindre samme hardwdare alle sammen, så vil jeg ikke bli så voldsomt overrasket om at vi vil se de samme symptomene hos andre ISPer som nå begynner å levere 2+. Det er fremedeles litt vel tidlig å være bråkjekk... -Stigma 6379830[/snapback] Stigma: Noen ide om dette kan eller vil fikses ? Når hvor hvordan ? Har du noen Linker på nettet om det ? Tror faktisk jeg lider av det :-o Tatt endel tester med tptest 3,1 nå og forholdet er helt feil mellom TCP/UDP .. UDP er mye høyere.. Hrm pokker, nå var det like over 2 mbit på begge ;-( Endret 2. juli 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ser *bank i bordet* ut til at problemene er fiksa for meg nå .. Har hatt stabilt over 10 mbit stort sett siden 6 juli.. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ser at det er en TPtest hos Sourceforge.net, versjon 3.1.2 for Win32 Men også at det er noen slags konkurrerende versjoner helt oppe i 5.01 versjon. (På første side på Google.com, søk: TPtest) Den finnes ikke på engelsk, men det gjør den på Sourceforge.net. Hvilken utgave bør en benytte av TPtest. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Ser at det er en TPtest hos Sourceforge.net, versjon 3.1.2 for Win32 Men også at det er noen slags konkurrerende versjoner helt oppe i 5.01 versjon. (På første side på Google.com, søk: TPtest) Den finnes ikke på engelsk, men det gjør den på Sourceforge.net. Hvilken utgave bør en benytte av TPtest? 6513381[/snapback] Den som ligger på www.tptest.se. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Nå er jo faktisk trafikken på nettet statistisk sett størst på formiddagen og i arbeidstid så langt jeg kjenner til. 6354304[/snapback] Kanskje samlet, men åpenbart ikke for privatabbonenter når man tenker seg litt om... Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Hvis det er en zyxel 660 er det jo mulig den også kan ha en finger med i spillet MrM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå