Gå til innhold

Anbefalninger på radiatorer?


Anbefalte innlegg

Jeg har desverre skrudd i filler ørene på min 120mm radiator da jeg måtte improvisere lovlig mye for å få lufstrømmen slik jeg ønsket.

 

hull i bunnplate, innsiden -> radiator med nippler opp i kab -> vifte på toppen som drar luft inn gjennom radiatoren.

 

Dette krevde store tilpasninger og vifta måtte "limes" med silikon.

 

Men jeg er på vei over til et nytt kabinett og 240mm radiator er ønskelig. Jeg er avhengig av å ikke måtte legge altfor mye penger i det, derfor ønsker jeg å beholde det andre utstyret jeg har(står i profilen). Derfor også avhengig av at nipler osv passer(at man kan skru på pushin nuppler med min dimensjon).

 

En annen ting som er viktig er at vifte kan monteres på begge sider uten problem slik at jeg kan velge løsning.

 

Jeg har ikke bestemt meg for kabinett ennå så tips mottas med takk. Men må ikke være like høyt som cmstacker(som er høyere enn andre i sin klasse).

 

Men gode radiatorer som kan passe til mitt system?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva slags nipler du har, men hvis du har 3/8 nipler ville jeg gått for enten cooltek radiator eller Black ice radiator. Begge merkene har god kvalitet. Har selv to cooltek rader med mist vifter. Hvis du kikker litt i forumet vil du se at cooltek radene anbefales med stillegående vifter.

Lenke til kommentar
nipler, Legris 10mm

Vet ikke om det faktisk er 3/8 eller hva det heter. Ellers hva er forskjellen på x-flow og ikke?

6357848[/snapback]

 

10mm er ca. 3/8" :) (2.54cm/8*3=0.95cm) så det fungerer helt fint.

 

Når det gjelder dette x-flow påfunnet, så har det i hvert fall på xs blitt diskutert nok ganger til å fastslå at det ikke yter bedre enn feks. vanlig bix(kanskje med unntak om du har astronomisk flow? :p ). Tvert imot, det yter som regel en smule dårligere(etter tester å bedømme).

 

Personlig bruker jeg cooltek sin dual radiator, billig og grei :) . Den går også under navnet swiftech mcp220 om jeg ikke husker helt feil, og de fleste tester viser at den ligger litt over bip2 når det gjelder ytelse.

Lenke til kommentar
ah takker så mye. Så da kan jeg bruke mine pusin legris nipler på 3/8 utstyr?

 

Hva slags kabinett har du montert din radiator i? Forferdelig vanskelig å finne gode løsninger for dette.

6358074[/snapback]

 

Jepp, det passer fint på 3/8" utstyr. Når det er sagt så har pumpa mi 1/2" nipler, du må bare være sterk som en bjørn for å få på slangen! :tease:

 

Jeg har det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...NDWIN&mcat=c134

Jeg dremlet hull til den i bunn av kabinettet(bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=81056 )

Litt "fiddly" å bytte hovedkort osv. men hey, hvor ofte gjør man det? :p

Lenke til kommentar

faktisk slik jeg har montert min 120mm i dag. Men har en stor rund tank med integrert pumpe som må stå foran radiatoren.

 

Man mister også en del kortplasser. Derfor skulle jeg ønske det var et kabinett som akkurat hadde plass til PSU nede også, uten å være like høyt som cmstacker. Slik at man fikk plass under kortplassene.

Lenke til kommentar
faktisk slik jeg har montert min 120mm i dag. Men har en stor rund tank med integrert pumpe som må stå foran radiatoren.

 

Man mister også en del kortplasser. Derfor skulle jeg ønske det var et kabinett som akkurat hadde plass til PSU nede også, uten å være like høyt som cmstacker. Slik at man fikk plass under kortplassene.

6358145[/snapback]

 

Har du noe tank à la denne? :phttps://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=69222

 

Ja, jeg mister 2 pci-spor, som jo er litt synd, men jeg bruker ingen likevel da.

 

Stacker er et schwææært kabinett, men det har god plass til en trippel radiator i front! :)

 

Med litt modding har jeg hørt at man skal få plass til en trippel i toppen av det her i hvert fall, men ikke ta mine ord for godt! :phttp://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC6277b&mcat=c134

En dual radiator går helt fint med lite modding.

Lenke til kommentar

Jeg har den tanken, bare en del høyere slik at jeg ikke får plass til den under diskcagen på bildet der.

 

Holdt på å kjøpe inn 6277, men litt usikker på hvor godt der er å montere en 240mm i toppen. Noen som har bilder?

 

Grrr... hvorfor finnes det ikke kabinetter med litt høyde nederst under siste kortplass?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg har den tanken, bare en del høyere slik at jeg ikke får plass til den under diskcagen på bildet der.

 

Holdt på å kjøpe inn 6277, men litt usikker på hvor godt der er å montere en 240mm i toppen. Noen som har bilder?

 

Grrr... hvorfor finnes det ikke kabinetter med litt høyde nederst under siste kortplass?

6358214[/snapback]

 

Jeg mener jeg har sett bilder av det før, og om du skulle gjøre stygt arbeid så skjules det under det filter-greiene :p . En annen fordel er at psuen trekker kald luft fra utsiden av kabinettet også. Doh, nå ble jeg nesten frista selv :tease:

Lenke til kommentar

hxxp://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=48&cat=14&page=1

 

Der er link til der jeg kjøpt min 2 dog kan det blir en litt dyre opplevelse.

Bildene lyver litt for den sersøst svær radiatorer.

Her noen bilder for dere lure hvor stor de egenlig er.

 

http://home.no/smy/dataromme/radiator/

 

ps: kabnett i bilder er det stor stacker kabnett.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

heatercores er som bix laget for vifte med masse cfm. skal du ha det aller beste så er det ingen vei utenom thermochill pa serien.

litt mer prisgunstig er cooltek\mcr eller nye bigt serien de yter vistnok relativt

likt.

 

pro er også ett greit valg men yter litt dårligere igjen.

 

og så har vi alle de radiatorene som er bygd opp av rør, men de ser vi bare bort ifra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...