Gå til innhold

Gode kabinetter til vannkjøling.


Anbefalte innlegg

Jeg synes fortsatt at det er vanskelig å få tak i kabinetter som er godt tilrettelag for 120m og 240mm vannkjøling.

 

- Ikke høyere enn 50cm på sokkelesten.

- Ønsker helst enkelt montering av 240mm radiator, men 120mm er greit.

- God plass til tank og pumpe.

- Ikke for trangt slik at slanger fra skjermkort går rett i døra.

- Ellers gode egenskaper med 120mm for å dra litt luft gjennom kabinettet.

- Helst ikke bredere enn et vanlig miditower, men kan vurdere cubes hvis det omtrent bare er å slenge inn utstyret.

 

Jeg så for meg et LianLi PC6277B en gang i tiden, men heller ikke dette er optimalt hvis man ønsker 240mm vannkjøling.

 

Cmstacker blir for høyt. Har det som server nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lian Li pc6277B selv, genialt kabinett, men krever planlegning og en del arbeid hvis man skal ha vannkjøling i det.

 

I dette kabinettet kan man enten bruke 2x 120mm raddis, en i topp og en bak, eller modde kabinettet også ha en 2x120mm raddis i topp.

 

Ville hatt loopen som dette selv -> Pumpe,tank,raddis i topp,cpu blokk,raddis bak, gpu,chipset,pumpe.

 

Ganske greit opsett hvis man bruker bra 120mm radiator.

 

Tror ikke du finner noe annen kabinett i samme størelse som passer for deg, blir isåfall et maxitower.

Fordelen PC6277 har er at det er en del dypere en vanelig miditower.

 

Har du funnet noen andre kabinetter da?

Lenke til kommentar

Nei, det er liksom cmstacker og 6277 som er de eneste gode kabinettene jeg har funnet siste 2 år for vannkjøling.

 

Synes det er litt rart at det ikke finnes kabinetter som blir laget for de som ønsker dette? Burde være et marked.

 

Kabinett ferdig for 120mm, 2*120mm, 240mm og 360mm. Planlagt og bygget for vannkjøling og skru på plass og kjør.

 

Man trenger egentlig ikke store kabinettet for 240mm hvis kabinettet er bygget for formålet. Et godt planlagt miditower litt dypere og bittelitt høyere men alikevel lavere enn cmstacker hadde gjort jobben godt.

 

Jeg synes det er optimalt å ha innsuget i topp eller bunn, men det krever litt høyde på kabinettet. I fronten synes jeg 240mm stjeler for mye plass og krever ennå høyere kabinett.

 

Men hva med innerveggen?

 

Hva med å lage et kabinett som er såpass dypt at en 240mm radiator kan skrus på bakplate(motsatt side av døren) mellom hovedkortet og diskbrønner? Hadde jo holdt med et dypere miditower kabinett. Niplene i bunn eller topp og 2*120mm gjennom sideveggen. Man får dybden av radiator og vifter, men det er jo ingenting som skal rett over i dette rommet, er det litt plass inn til disken kan kablene rutes enkelt inn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tenkte på å ha radiatoren på andre sideveggen. Interessant kabinett, men kan aldri tenke meg at du får plassert en vanlig 240mm+vifter på døren, da får du ikke montert et eneste kort i maskinen.

 

Den vannkjølingen som selges med er flatprofil og klemt utover. Selv da er det rart om de får plass til kort. Dessuten slanger på en bevegelig del av kabinettet, hmm nei.

 

Veldig synd at de ikke har brukt tid til å lage et kabinett med 240mm i bunn, toppen eller andre sideveggen mellom HK og disbbrønner(krever litt mer dybde og bredde i kabinettet)

 

Hvilke kabinetter finnes med PSU plass i bunn+topp? Dette kan kanskje være en mulighet for å få plassert 240mm radiator + tank nederst, hvis det går ann å modifisere og ikke har et slikt gitter som stacker har i bunn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor er det dårlig løsning å ha den i bunn i eks. et cmstacker?

 

EDIT:

Cube ser bra ut på dette bildet.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCRADBRACKETS&mcat=

 

men jeg ønsker å ha viftene på innsiden slik at luften dras gjennom radiatoren utenfra. Jeg kan få til dette her ved å skyve radiatoren med disse festene helt inn, men alikevel blir det ikke da tett mot fronten slik at jeg ikke får kontroll på om luften suges fra utsiden av kabinettet eller om det lekker innenfra og gjennom radiatoren.

 

Derfor er egentlig montering rett mot en plate det beste. Å dytte luften gjennom radiatoren som de beskriver her er ikke optimalt i det hele tatt.

 

Dårlig gjennomtenkt løsning. De burde solgt en trakt mot kabinettfronten på yttersiden så man kunne festet viftene på innsiden.

 

EDIT:

Topplata for 240mm radiator derimot kan være noe, men da får man veldig stort kabinett for 240mm vannkjøling hmm.

 

EDIT2:

jeg likte 360mm montering i fronten ved HK rommet best, men skulle som sagt hatt viftene på innsiden og en trakt mot fronten hmm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sorry hvis jeg bumper denne tråden unødig men...

 

Jeg ser også etter et kabinett der jeg kan få plass til hele vannkjølingen inni med radiator og alt uten å gjøre modifikasjoner. Har kommet frem til at Lian Li PC6277 er det beste, men finnes det ingen andre kabinetter som er laget spesielt for vannkjøling. Tenker da helst på 2*120radiator. Blir mitt første vannkjølingsforsøk, så jeg vil ikke borre unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...