Gå til innhold

Battlefield 2 og widescreen innstillinger.

Knopfix

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått min første laptop med x1600 og når jeg skal spille BF2 får jeg maks oppløsning tilgjengelig som 1024*768.

Laptopen støtter 1200*800 men de innstllingene syns ikke på Options\Video.

Jeg har rotet litt med ATI sitt kontrollpanel så det kan hende jeg har vært borti feil innstillinger der men kan ikke se noe.

Hvordan skal jeg få 1200*800 i BF2?

Ellers lurer jeg på om det finnes noen drivere som er bedre til x1600,tror de jeg har er fra januar(ferdig innstallert på lapn).

Finner ikke noe på ATI sin side.Hørte snakk om Omega driverne eller hva de nå het men vet ikke hvor de finnes eller hvordan de skal legges inn.Er de bedre enn de gamle ATI driverne?Har noen en link med oppskrif på hvordan de skal legges inn hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield 2 støtter ikke widescreen oppløsninger. Går an å gjøre noen endringer på snarveien til spillet som gjør at bildet dekker hele skjermen men da blir bare bildet strukket ut (mener det blir kuttet av litt på topp og bunn av bildet også). DICE mener at widescreen kan føre til at at man får et fortrinn pga større synsfelt.

Lenke til kommentar
C:\Programfiler\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1200 +szy 800

Ser ut som spile skal begynne å loade for å så bare forsvinne.Synd troode det skulle virke :(

Skrev dette da jeg ikke har spillmappa i programmfiler.

C:\Innstallerte spill\BF2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1200 +szy 800

Skrev ikke dette inn på mutiplayer snarveien men den for singel og multi.

Denne fungerer med ditt skjermkort

Takk for den skal teste den. :thumbup:

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Lurer på om x1600 kortet er låst slik at det ikke kan klokkes?

Klarer ikke å endre disse innstillingene: Core speed 446 og memory speed 450 med ATI tools,det står overclocking disabled.

Mener dette kortet skal gå mye høyere.Synd jeg ikke kan lese av GPU tempen.

Jeg Kjøpte lapn på Lidl for 9990 :thumbs:

Mener dette kortet skal gå mye høyere.Synd jeg ikke kan lese av GPU tempen.

Trodde forresten at Widescreen var vanlig på spill i disse dager.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Er DICE skikkelig tåpelige?

"Widescreen vil gi enkelte fordeler pga av bredere synsfelt?"

Nå har jeg hørt det også. Som om noen få centimeter på hver side skal gi noe mer fordeler.

TEIT DICE! Rett og slett teit!

6356584[/snapback]

tja, ja? Her snakker vi skikkelig widescreen, ikke bare strekking av bildet. Med skikkelig widescreen perspektiv i ett spill har man nemlig større field of view. Altså man kan se mer av hva som foregår i sidesynet. Det blir derfor mye vanskeligere å snike seg innpå en som har widescreen skjerm, fordi man har mer sidesyn i forhold til en som sitter på en vanlig monitor.

ett strålende eskempel på det var Quake1, der du kunne sette FoV selv.. mange spillte med Fov 180, og kunne da se alt som foregikk fremfor seg på en gang (selvsagt ganske feil perspektiv på den ene 4:3/5:4 (?) skjermen de satt på, men det gav fordeler)

Lenke til kommentar

Eg har også lagt merke til at BF2 ikkje støtter widescreen, er bare tullete når nye spill ikkje kan levere det.

Sitter selv på en BenQ 23" LCD med 1920x1200 oppløsning, og spill som støtter widescreen er bare fantastisk, dei som har spilt World of warcraft på den oppløsninga forstår kva eg meiner. Kan faktisk nyte lanskapet rundt deg utan at diverse UI'er skal være i vegen.

Lenke til kommentar

Hører at drivere blir nevnt her, er det veldig viktig med de nyeste drivere? Er ikke noen fyr som sitter og spiller så veldig mye, men testet ut dette spillet igår og alt jeg kan si whao :)

Sitter med ett GF FX 5200 - 128 og grafikken er elendig. Har installert driverene som fulgte med spillet. Prøvd meg med installering av nye drivere før, og som regel klarer jeg aldri å få det skikkelig til :( og det som skjer er at jeg installere den driveren som kom med skjermkortet for 1.5 år siden cirka :(

Og nevner at jeg spilte til jeg fikk vondt i venstre hånden, sikkert mangel på erfaring :tease: men skal kjøpe meg nytt skjermkort i dag, håper det blir mye bedre :hmm:

Endret av abze
Lenke til kommentar

Hvis du allerede hadde spillet installert og konfigurert med en annen skjerm og så skiftet til WS uten å avinstallere etc. må du avinstallere alt i Battlefield 2 mappen som ligger i My Documents/Mine Dokumenter, kan være en pain in the ass :(

Lenke til kommentar
Så rart da fx5200 ikke støttes av bf2 du må ha fx5700 eller seienere i fx serien skal man spille bf2

6360342[/snapback]

hmm, merkelig :hmm: Lillebroren min har fx5500, å det fungerer bra hos ham! :) (Selvfølgelig ikke med så enormt god grafikk ;) ) Vet at du kan laste ned en driver som gjør at det faktisk fungerer på GeForce 4 ti****! Jeg hjalp en kamerat med driveren, og det fungerte, til tider, selv om det så ut som om han bruke hax... Alt av textures forsvant, så alt var flatt og uten særlig mye farger, dermed var det utrolig lett å se motstanderne! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...