Gå til innhold

Trenger 19" eller 20" skjerm, men hvilken ?

Boralis

Anbefalte innlegg

Som topic sier så skal jeg kjøpe meg en lcd skjerm men er usikker på hvilken.

Det må være en skjerm med god bildekvalitet , den skal brukes i hovedsak til redigering av bilder, spill er ikke av det viktige her.

Altså har dere forslag til en knakende god skjerm enten en 19 eller 20" så kom med forslag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To velkjente og innkjørte skjermer:

- LaCie 321

- Eizo ColorEdge CG18

Begge ligger over 10.000kr. Bruker selv to LaCie Photon20visionII 20" LCD skjermer med meget gode og naturlige farger, dog disse er nå gått ut av produksjon antar jeg (sist jeg så de lå prisen på 6500kr). Ellers burde du også være rimelig trydd på SIPS-baserte skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde personlig helt klart valgt en 20" pga oppløsningen. Jeg har en LaCie Photon20Vision II jeg også, og jeg er halvveis på utkikk etter en til. Da har jeg en total oppløsning på 3200*1200, til "arbeidsbruk" kan man ikke få nok plass på skjermen(e). ;)

Du smeller jo gjerne til med litt heftig hardware i ny og ne, så jeg ville ha kostet på meg en ordentlig S-IPS-basert 20".

Lenke til kommentar

Det er jo veldig stor forskjell i bruk på en 19" i 1280x1024 og en 20" i 1600x1200. Selv ville jeg gått for en 20", eller helst større, i 1600x1200.

har ikke prøvd de to skjermene du ser på, men vi bruker bare Samsung-skjermer på jobb. Basert på det til vil jeg si Samsung er fint til kontorbruk, men ikke førstevalget hjemme. Kjøp en litt dyrere 20" om den skal brukes til bilderedigering?

Lenke til kommentar

Hei Snekker'n

Jeg anbefaler at du går for 20" og ikke 19".

Dette på bakgrunn av oppløsning og panel. De felste 19" i dag kjører TN paneler. Du burde velge skjermer med S-IPS.

LaCie som er foreslått er en meget bra skjerm. Necen du linker til er og bra. Men her bør du la prisen bestemme. LaCien er like bra som Necen :)

S-ips panel er helt klart panelet du bør velge :)

Lenke til kommentar
Hei Snekker'n

Jeg anbefaler at du går for 20" og ikke 19".

Dette på bakgrunn av oppløsning og panel. De felste 19" i dag kjører TN paneler.

6386571[/snapback]

Jeg er som sagt enig der, bare vær oppmerksom på at den 20" Samsungen også har TN-panel.

Lenke til kommentar

Joda det finnst mange skjermer,men nå er grensen satt til ca 4000 kr, så da nytter det lite å se på dem til 10-15 000 :)

Men så hos MPX , der stod det at 204B hadde et a-si TFT/pva panel, stemmer ikke det??

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...