endrebjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg har nettopp begynt å bruke Opera mer og mer (elsker mouse-getures ), men blir irritert hver gang jeg merker at det ikke går an å trykke Alt + B for å få opp [b'] og [/b'], Alt + H for den geniale URL-veiviseren, og alle de andre BBCode-taggene (har brukt Firefox i flere år). Alt + S er også sterkt savnet (gammel vane vond å vende). Er det noen grunn til at disse snarveien ikke fungerer i Opera 9? (jeg vet ikke om de fungerte i Opera 8) Endret 21. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det er vel fordi mange av disse er reservert som snarveier i Opera. Når så godt som alle funksjonene i Opera kan styres med tastaturet, så sier det seg selv at det blir få snarveier til overs for sånne funksjoner som du beskriver over her. Mener forresten å ha lest noe om at det skal bli implentert en eller annen løsning i Opera som gjør at man kan bruke slike snarveier uten problemer. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er vel fordi mange av disse er reservert som snarveier i Opera. Når så godt som alle funksjonene i Opera kan styres med tastaturet, så sier det seg selv at det blir få snarveier til overs for sånne funksjoner som du beskriver over her. Mener forresten å ha lest noe om at det skal bli implentert en eller annen løsning i Opera som gjør at man kan bruke slike snarveier uten problemer. 6357132[/snapback] 1: Engelsk Opera9 Final: Tools->Preferences->Shortcuts->Keyboard Setup->Opera Standard Press duplicate, rename (diskusjon.no), fjern eller endre de berørte hurtigtastene. 2: Nå gikk det jo opp for meg at dette ikke var det egentlige problemet, men vi får bare håpe at forumet forandre hurtigtastene til Ctrl+X - hvis det funker... 3: Nå har jeg redigert språkfiler, *.inifiler, menyfiler og snarveier. (Help-menyen heter Jaelp, og reagerer på Alt+J), men det funker fortsatt ikke. Det virker rett og slett som om Opera ikke sender Alt+x kombinasjoner til nettsiden. 4: Det virker ikke som om det er mulig å få til denne hurtige tastekombinasjonen i Opera (for øyeblikket), men Shift+Esc og så et klikk på riktig tast gjør jobben. Endret 23. juni 2006 av Kagee Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Det er vel fordi mange av disse er reservert som snarveier i Opera. Når så godt som alle funksjonene i Opera kan styres med tastaturet, så sier det seg selv at det blir få snarveier til overs for sånne funksjoner som du beskriver over her. Mener forresten å ha lest noe om at det skal bli implentert en eller annen løsning i Opera som gjør at man kan bruke slike snarveier uten problemer. 6357132[/snapback] De eneste opptatte Alt-snarveiene jeg kan finne er b og e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg