Gå til innhold

BBCode-hurtigtaster fungerer ikke i Opera 9.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å bruke Opera mer og mer (elsker mouse-getures :love: ), men blir irritert hver gang jeg merker at det ikke går an å trykke Alt + B for å få opp [b'] og [/b'], Alt + H for den geniale URL-veiviseren, og alle de andre BBCode-taggene (har brukt Firefox i flere år). Alt + S er også sterkt savnet (gammel vane vond å vende).

Er det noen grunn til at disse snarveien ikke fungerer i Opera 9? (jeg vet ikke om de fungerte i Opera 8)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fordi mange av disse er reservert som snarveier i Opera. Når så godt som alle funksjonene i Opera kan styres med tastaturet, så sier det seg selv at det blir få snarveier til overs for sånne funksjoner som du beskriver over her.

Mener forresten å ha lest noe om at det skal bli implentert en eller annen løsning i Opera som gjør at man kan bruke slike snarveier uten problemer.

Lenke til kommentar
Det er vel fordi mange av disse er reservert som snarveier i Opera. Når så godt som alle funksjonene i Opera kan styres med tastaturet, så sier det seg selv at det blir få snarveier til overs for sånne funksjoner som du beskriver over her.

Mener forresten å ha lest noe om at det skal bli implentert en eller annen løsning i Opera som gjør at man kan bruke slike snarveier uten problemer.

6357132[/snapback]

1:

Engelsk Opera9 Final:

Tools->Preferences->Shortcuts->Keyboard Setup->Opera Standard

Press duplicate, rename (diskusjon.no), fjern eller endre de berørte hurtigtastene.

2:

Nå gikk det jo opp for meg at dette ikke var det egentlige problemet, men vi får bare håpe at forumet forandre hurtigtastene til Ctrl+X - hvis det funker...

3:

Nå har jeg redigert språkfiler, *.inifiler, menyfiler og snarveier. (Help-menyen heter Jaelp, og reagerer på Alt+J), men det funker fortsatt ikke. Det virker rett og slett som om Opera ikke sender Alt+x kombinasjoner til nettsiden.

4:

Det virker ikke som om det er mulig å få til denne hurtige tastekombinasjonen i Opera (for øyeblikket), men Shift+Esc og så et klikk på riktig tast gjør jobben.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

6357132[/snapback]

De eneste opptatte Alt-snarveiene jeg kan finne er b og e. ;)
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...