Gå til innhold

ADSL!!!!

The President

Anbefalte innlegg

Er egentlig enig med deg der.

Driver ofte og downer fra Diverse FTPèr på skolen.

Ligger som regel på 4mbs.. Laster ned nok for en uke på 30min.

Ikke det engang. SKjønner egentlig ikke hva man skal med så rask linje.

ADSL 1mbit er mere nok da..

Har selv ISDN og drømmer om ADSL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VDSL

VDSL er asymmetrisk som ADSL! Med frekvensplan 998 vil en få ca 22Mbit/s ned og 3 Mbit/s opp. Bare 3mbit/s symmetrisk kan i dag brukes til data, resten er 2-3 digitale TV-strømmer.

Frekvensplan 997 er mer symmetrisk, men vil trolig ikke bli valgt.

Hilsen VDSL-guru.

Lenke til kommentar

Quote:

Har 200mbit på hybelen, greit nok når en skal ta ned filmer eller liknende. Bruker somregel under 1min på å laste en film (19-22MB/sec harddisken streiker litt...). Men litt ubrukelig ellers. kunne greid meg med halve... hehe.

Neimen morro å ha innimellom, savner den da jeg sitter på telenor ADSL'n i oslo, for å si det slik... elllers er bandbredde overrated:)

Og hva slags nettverkskort hadde du da? 10/100 ville ikke hatt kunnet utnyttet mer enn 100, dvs 12 MB/s.

Dessuten er jeg veldig nyskjerring på hvem du lastet ned fra i den farten..

Og til dere som tror dere har hatt en kjapp linje, var dere ikke på url=http://www.tilt.no]Tilt[/url], der vi hadde 1 Gbit internett, og 340 brukere.. slå den! Lastet ned Alle 5 Redhat-ISOene på 7 minutter :wink:

(3 GB)

Lenke til kommentar

Quote:

Vidder skrev (2002-11-12 21:13):

Quote:

Har 200mbit på hybelen, greit nok når en skal ta ned filmer eller liknende. Bruker somregel under 1min på å laste en film (19-22MB/sec harddisken streiker litt...). Men litt ubrukelig ellers. kunne greid meg med halve... hehe.

Neimen morro å ha innimellom, savner den da jeg sitter på telenor ADSL'n i oslo, for å si det slik... elllers er bandbredde overrated:)

Og hva slags nettverkskort hadde du da? 10/100 ville ikke hatt kunnet utnyttet mer enn 100, dvs 12 MB/s.

Dessuten er jeg veldig nyskjerring på hvem du lastet ned fra i den farten..

Og til dere som tror dere har hatt en kjapp linje, var dere ikke på url=http://www.tilt.no]Tilt
[/url]
, der vi hadde 1 Gbit internett, og 340 brukere.. slå den! Lastet ned Alle 5 Redhat-ISOene på 7 minutter (3 GB)

Jeg går ut ifra han har trunket to nettverkskort, da vil du få 200Mbit/s hver vei. Maskinen du laster ned fra må også minst da ha 200Mbit/s (doh...).

Selv venter jeg snart på 1Gbit/s delt på kun noen få brukere (ca 90), det skal bli snasent :wink:

Lenke til kommentar

jaja dere det står veldi mye som folk tør å påstå.

det er ikke det at jeg er verdens mester.

men med adsl kan man få fult utnytte av inn &ut linje.det er fordi disse sender på forskjellige frekvens områder.men dette er da i teori.for i fraksis må man bo nær en sentral for ikke å ha tap på kabelen inn i huset.det er også en del andre ting som kommer inn i bildet

Dette har jeg blitt nøye forklart på adsl kurs som bravida har holdt.jeg selv jobber en del med adls nesten daglig, da jeg er lærling i bravida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...