Gå til innhold

ADSL!!!!

The President

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke fullt utnytte av nedlastings hastigheten hvis du bruker av opplastnings hastigheteten.

Ved bruk av full U/L så lå jeg på ca. 40kbps med Telenor 704/128 linje.

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-13 02:13 ]

Lenke til kommentar

ADSL suger maxx!

100Mbit ruler!

De som var på OsloLan vet hva jeg snakker om :razz:

D er skikkelig bredbånd..

Ang. ditt spørsmål: Du vil aldri få full innut hastighet pga. når du laster ned noe sender pc'en din alltid ut informasjon om hvor langt den er kommet, hvilke pakker som er mottatt og hvilke som skal etterspørres..

ERGO :razz: hvis du har full ut, får ikke pc'en sendt så mye onformasjon om nedlastingen og derfor må den bremse til et passende tempo.

Eks: rask CD-brenner med Burn-Proof teknologi e.l. hvis du spiller spill samtidig som du hører på Mp3 vil harddisken ikke kunne sende data fort nok til brenneren (derav problemet "buffer underrun" på gamle brennere).. Dette finner brenneren ut av og stopper brenninga et øyeblikk for å få mer data.. Dermed lavere hastighet p.g.a. venting på data...

hmmm.. Mitt lengste svar hittil jo.. og d kl. 03.35 på natta.. :grin: :razz:

mvh Øyvind

EDIT: Du bruker jo hastigheten på ADSL fullt, men ikke til det du vil, for å si d sånn...

[ Denne Melding var redigert av: [E.T]SomEThinG på 2002-10-13 03:37 ]

Lenke til kommentar

Vell oslolan hadde ikke særlig raskt Internett.

;å jo dele det på alle personene da og da blir det rimelig seint.

Og xDSL er bra det , alle generasjonene.

Hva skal man egentlig med 100mbit?

Jeg har tilgang på en 100mbit linje og det hender at jeg sitter 1timer og laster ned ,men jeg bruker flere ganger så lang tid på og se det jeg laster ned en og se det.

Setter du maskinen på natta engang så er det Nok for 1-3 filmer det , tror ikke du klarer og se det på en dag.

Lenke til kommentar

Vil ikke si det er det dumt spørsmål. Hvis du syns det så burde du begrunne det mer!

Dessuten er jeg enig med CFD. 100mbit er rimelig kjapt, men man klarer seg fint på de minste xDSL linjene. Eneste som er en liten nedtur er lav upload.

Ellers er det ingen grunn til å bestille 100mbit istedenfor en xDSL linje.

Lenke til kommentar

På oslolan var d supert internett da!

Lasta ned med 8Megabyte i sec...

Americas Army gikk ned på ca. 2min :grin:

Så 100 Mbit er digg å ha, selv om man som regel ikke trenger d.. VDSL har jo passelig høye hastigheter og SDSL har ikke problemer med lav uy-hastighet..

Men d Telenor leverer (1024kbit) er for tregt til store filer egentlig. Her sitter jeg med 704 linja og skal laste ned Linux Mandrake.. Tar 6 timer d.. :sad:

Men ellers er d jo greit nok da :razz:

mvh Øyvind

Lenke til kommentar

Laster du opp med full upload fart, så synken nedlasting med normalt det samme som du uploader i. Men det spørs helt på programmer osv. Telenor-pakken har den sære funksjonen at den ødelegger mye sånt :smile: TCP-IP'en bruker jo f.eks ca. 15-17% av linjen din, så Telenor har den vanen å gi nedlastning en synkning på det dobbelte av uploaden din.

Anbefaler samtlige å sjekke ut: http://www.raspppoe.tk/

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 14:44, skrev [E.T]SomEThinG:

Americas Army gikk ned på ca. 2min
:grin:

Så 100 Mbit er digg å ha, selv om man som regel ikke trenger d.. VDSL har jo passelig høye hastigheter og SDSL har ikke problemer med lav uy-hastighet..

Men d Telenor leverer (1024kbit) er for tregt til store filer egentlig. Her sitter jeg med 704 linja og skal laste ned Linux Mandrake.. Tar 6 timer d.. :sad:

Men ellers er d jo greit nok da :razz:

mvh Øyvind

Jeg hadde 10,8 mb nedlasting.........digger direct connect

Lenke til kommentar

adsl står for asymetrisk digital subcriber line. dvs ikke full duplex. for de som må ha det med teskje så er det kun en vei av gangen. laster du ned får du ikke lastet opp og motsatt.

sdsl og vdsl har full duplex, da kan du laste opp og ned samtidig med full hastighet

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 20:00, skrev Petterbw:

adsl står for asymetrisk digital subcriber line. dvs ikke full duplex. for de som må ha det med teskje så er det kun en vei av gangen. laster du ned får du ikke lastet opp og motsatt.

sdsl og vdsl har full duplex, da kan du laste opp og ned samtidig med full hastighet

man får lastet opp og ned samtidig (har selv gjort det), men man får ikke full utnyttelse av download linja hvis man bruker hele upload linja

Lenke til kommentar

det vil ikkje gå like fort på nedlasting viss du laster opp også.. eller omvendt.

er bare sånn det er, på en switch med 10/100mbps er det jo full duplex, der kan du laste like fort opp som ned, men ikkje adsl, adsl er jo bare møkk gammalt, så de er no greitt nok..

det har faktisk vert 30GBPS lenge før 1980. :grin: leste på ei side, det er utrulig kor store linjene har vert gaaanske lenge. (ikkje til offentlig bruk seff, og seff låg dem i usa)

og når man kommer oppi Terrabit per second, DA har du SKIKKELI internettilkobling DA!! :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-10-17 14:44, skrev [E.T]SomEThinG:

Americas Army gikk ned på ca. 2min
:grin:

Har 200mbit på hybelen, greit nok når en skal ta ned filmer eller liknende. Bruker somregel under 1min på å laste en film (19-22MB/sec harddisken streiker litt...). Men litt ubrukelig ellers. kunne greid meg med halve... hehe.

Neimen morro å ha innimellom, savner den da jeg sitter på telenor ADSL'n i oslo, for å si det slik... elllers er bandbredde overrated:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...