Bernie Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Når jeg starter pc-en etter å ha kobla til brennern får jeg en feilmelding..... Disc controller failure The following configuration options were automaticly updated no fixed disk present... Hva betyr dette???? Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Antagelig at du etter å ha installert brenneren har fått en konflikt med hardisken din. Start med å koble fra brenneren igjen... Sjekk så rekkefølgen disken/brenneren er koblet på ide kabelen, sjekk også at det er en master og en slave på hver kabel... Lenke til kommentar
Bernie Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Kan det være at strømkabelen egentlig går inn i harddisken, men at ved å koble den inn cd-brenneren får ikke harddisken strøm??? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Quote: Bernie skrev (2002-10-12 23:55):Kan det være at strømkabelen egentlig går inn i harddisken, men at ved å koble den inn cd-brenneren får ikke harddisken strøm??? Neida det har ikke noe å bety, Se heller etter om du har satt jumperen til master eller slave. Har du to enheter på samme ide kabel kan du ikke ha begge som master, Du må ha en på slave og en på master. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Mener du at du har koblet ut strømkabelen fra hd og satt den inn i cd-brenneren? Hvis dette stemmer så er det jo ganske logisk at hd'en ikke får strøm. [ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-13 01:11 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Quote: John_^ skrev (2002-10-13 01:11):Mener du at du har koblet ut strømkabelen fra hd og satt den inn i cd-brenneren? Hvis dette stemmer så er det jo ganske logisk at hd'en ikke får strøm.[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-10-13 01:11 ] Håper ikke han har tatt ut den fra harddisken, Håper han mente at hd'en for for lite strøm. Skal bli artig å se hva han har gjort. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Hmm.. ja. Men bare en liten off topic kommentar fra min side: Slutt å quote når du svarer direkte etter en post slik at jeg slipper å scrolle så mye :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 John_^ Er alltid noen som ikke er fornøyde. Brukte navnet før da fikk eg og klager på at det og er galt. Er alltid noen som må klage. Lenke til kommentar
Bernie Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Det er en Compaq dekpro data....har en følelse av at den ikke er som alle andre... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hæ? Ikke som alle andre? Hvis vi skal klare å hjelpe deg vidrer må du nesten svare på det vi spør om. Har du koblet ut strømkabelen fra hd og satt den inn i cd-brenneren? (dette er isåfall feil!) Har du funnet ut noe mere? Lenke til kommentar
Bernie Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Tror jeg har en strømkabel for lite......må kjøpe en "splittkabel" slik at jeg får en til brennern.. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Tror nok du har løsningen der ja :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 la meg få ette helt klart! du kjøpte en brenner, installerte den, men fant ut at du ikke hadde nok strøm-kabler, derfor tok du ut strøm-kablen fra HD'en og plugget den inn i brenneren og startet maskinen? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Er det ikke det vi kaller en brølert, Den feilen har eg alldri gjort. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 23:40, skrev Jannis-15:la meg få ette helt klart!du kjøpte en brenner, installerte den, men fant ut at du ikke hadde nok strøm-kabler, derfor tok du ut strøm-kablen fra HD'en og plugget den inn i brenneren og startet maskinen? Den "feilen" har jeg enda tilgode å gjøre... Faktisk så er det første gang jeg hører om den... Hallo alle moderatorer, pass på å få med denne i faq'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå