trygveaa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Verktøy - Innstillinger > Nedlastinger > Finn "torrent" i listen > Rediger > Velg å åpne torrent-filer med et forhåndsvalgt program, f. eks. µTorrent. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Noen som vet om det går ann å slå av torrentklienten, slik at jeg kan bruke 3.parts programvare til å laste ned torrenter. nå må jeg bruke IE når jeg skal laste ned torrent-filer. 6364415[/snapback] Dette er svart på tidligere i tråden, men slik gjør du det: - Verktøy -> Innstillinger... -> Avansert -> Nedlastinger - Fjern kryss i ruten ved "Skjul filtyper åpnet med Opera" - Skriv "torrent" i hurtigsøk, dobbeltklikk på det som kommer opp og velg "Åpne med forhåndsvalgt program". Edit: litt for sein der ja... Endret 22. juni 2006 av YBD Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Dere er kjappe med å svare, det skal dere ha Ellers vil jeg bare si at jeg er fornøyd med Opera 9. Ikke at jeg ser så mye forskjell på den og de forrige versjonene. Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Sitter på en eller annen versjon av Opera 9 Beta. Her er det en widget knapp oppe midt på tittellinjen som holder seg der om jeg minimerer opera (noe jeg heller gjør enn å lukke helt). Kan en få denne knappen opp i Opera 9 også? Fant ikke noen valg for det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Nei, eg trur ikkje det. Dei endra widget-funksjonen etter den versjonen du har, og ein kan so vidt eg veit ikkje få det på den måten. Synd eigentleg, for det gjorde widgetane ubrukelege for min del... Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Den er fjernet fordi mange Opera brukere klagde på den og ville ha det sånn som det er nå. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Har litt problemer med Opera 9.0; bokstavene Æ, Ø og Å vises ikke på alle sider som f.eks på www.mac1.no. Får også sånn opera-feilmeldinger også... Den begynner av en eller annen grunn å bable om epost osv... Har aldri brukt Operas epost funksjon... Hva er galt? Endret 23. juni 2006 av Daemonifuge Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hvordan (ikke hvor) legger jeg til søkemotorer? Hva skriver jeg f.eks. for å legge til Wikipedia på w? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Trykk alt-P (for preferences), og velg "search" fanen. Der kan du legge til hva du vil, men det ser ut som w allerede søker på download.com Bare å bytte ut Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Endå lettare, høgreklikk i eit søkefelt og velg Legg til søk. I vindauget som kjem opp skriv du inn ein hurtigtast. Eg har t.d. ew for engelsk wiki og nw for norsk wiki. Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, eg trur ikkje det. Dei endra widget-funksjonen etter den versjonen du har, og ein kan so vidt eg veit ikkje få det på den måten. Synd eigentleg, for det gjorde widgetane ubrukelege for min del... 6368169[/snapback] Synd Dette gjorde for min del widget-funksjonen nyttig. No er det like lett å ha widgets i Konfabulator som å ha dei på F4 i Opera. Skulle i det minste vore mulig å velge denne framstillinga av widgets framfor å ta funksjonen heilt vekk. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Noen som vet snarveien for å hoppe til adresselinjen i browser, slik at jeg kan skrive en ny uten å måtte bruke mus? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Noen som vet snarveien for å hoppe til adresselinjen i browser, slik at jeg kan skrive en ny uten å måtte bruke mus? 6373915[/snapback] Det er F8. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Takk! Da har jeg det jeg trenger på plass. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg synes "h" funker bedre enn "F8" som hurtigtast for url-baren. På den måten trenger man ikke løfte fingrene fra sin vanlige posisjon på tastaturet. Lenke til kommentar
Jinxed Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg synes "h" funker bedre enn "F8" som hurtigtast for url-baren. På den måten trenger man ikke løfte fingrene fra sin vanlige posisjon på tastaturet. 6374638[/snapback] enig! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har digget Opera fra første stund, og har nå oppgradert til versjon 9. Men en ting jeg savner er egendefinerte søk, hvordan får jeg dette til? Går jeg til innstillingene og høyreklikker over de vanlige søkene får jeg opp "create search" men trykker jeg skjer ingenting. Noen som har noen hotte tips? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Likte widget bedre da det tok hele skjermen og skjermen var mørkere. Da var det sånn "nå ser jeg på widget" og "nå gjør jeg det ikke". Enkelt og greit. Hadde dagbladet, værvarsling og noen andre morsomme. Nå bruker jeg det ikke (widgets, altså)... Men det er nå mitt valg. *telle på knappene om jeg skal oppgradere til 9.01 eller vente* Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har digget Opera fra første stund, og har nå oppgradert til versjon 9.Men en ting jeg savner er egendefinerte søk, hvordan får jeg dette til? Går jeg til innstillingene og høyreklikker over de vanlige søkene får jeg opp "create search" men trykker jeg skjer ingenting. Noen som har noen hotte tips? 6375066[/snapback] Endå lettare, høgreklikk i eit søkefelt og velg Legg til søk. I vindauget som kjem opp skriv du inn ein hurtigtast. Eg har t.d. ew for engelsk wiki og nw for norsk wiki. 6372458[/snapback] Lenke til kommentar
haalo Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Jeg kan bare si jeg er fornøyd! Jeg har brukt Opera siden versjon 6, og hver versjon har noe nytt. For nesten ett år siden gikk jeg over til Ubuntu Linux, og Opera er fortsatt nettleseren. Av det som ikke er nevnt, har jeg lagt til meg den vanen å ha mange tabs oppe. Vanligvis ligger jeg mellom 80 og 100. Dette kan du få til ved å høyreklikke på "tab-linja", velge customize og wrapping -> wrap to multiple lines. Advarsel: Dette blir en (u)vane, og av og til må en rydde ved å "flytte" sidene til bokmerker. Søkefunksjonen i adresselinja er genial! Du skriver f.eks g <ordduskalsøkepå> for å søke i google. Av de nye funksjonene er jo "Create Search..." genial! Hva med et søk i nynorskordboka? Lag søk og brukt f.eks n som hurtigtast... Til .torrent har jeg rtorrent, og bedre widgets får jeg lett tak i hvis jeg trenger det. 6353827[/snapback] Jeg og har denne uvanen, men jeg bare har mange vinduer oppe . Da kan jeg bekrefte at Opera 9 fungerer uten problem i Vista, men den klarte ikke å importere bokmerkene mine fra Firefox (XP-partisjon). 6355215[/snapback] Opera skal da kunne importere bokmerkfiler fra NTFS- eller FAT32-partisjoner. Er du sikker på at du har gjort det riktig? Endret 25. juni 2006 av xNINJA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå