WiSLE Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Fra hvilken bank? 6412672[/snapback] Nordea Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg trodde ikke Nordea utstedet Electron til "ungdom", at de brukte Cirrus eller noe? Mulig det har endret seg, var sånn den gangen jeg var tretten. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg hadde en del trøbbel med visakortet mitt, men fant ut at det skyldtes at jeg ikke hadde satt opp et VbV (Verified by Visa)-passord. Når dette var satt opp, gjorde jeg samme handel igjen, fikk opp passordboks, tastet inn passordet og *vips*.. Dersom det KAN skyldes dette, er VbV-pass noe du kan sette hos enten banken din eller evt. i nettbanken. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg trodde ikke Nordea utstedet Electron til "ungdom", at de brukte Cirrus eller noe? Mulig det har endret seg, var sånn den gangen jeg var tretten. 6414564[/snapback] Hmm, kan stemme, det første kortet jeg hadde fra Nordea var gullfarget / gul farget. Det jeg har nå fikk jeg når det maestro kortet gikk ut på dato Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Mitt første bankkort utstedt av DnB ble satt til å være gyldig til jeg tblir 21 år... Fantastisk leg med bildet fra jeg var tretten.. Slt kanskje? Jeg har to andre brukskonti i andre banker, som heller ikke har restriksjonene ungdomskortet til DnB har, så er ikke noe problem for min del. Handelsbanken skifter ut kortene mine annet hvert år. Og det trengs, for DnB kortet med Electron er jo rimelig godt slitt etterhvert. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Nordea hadde før ikke visa electron. men nå har de det! Jeg har visa electron fra nordea, og har "visa tallene" forran på kortet og bak på kortet i signaturfeltet. Andre jeg kjenner som har electron, har ikke samme tall.. de har ikke "sikkerhetskoden" ved signaturfeltet, og har feil antall siffer på kortnr.. Jeg har prøvd å bruke mitt på nettet, men har fått avslag, hvor det i feilmeldingen (etter at card verification har holdt på en stund) står at banken (nordea) har sperret for den type transaksjoner og at man må ta kontakt med banken for å åpne for denne typen transaksjoner... kortet mitt funker veldig fint i utlandet i terminaler, men ikke i butikken. Der feiler det på samme sted, og får tilsvarende melding tilbake... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Ring kunderådgiveren din da, kan umulig være noen stor sak. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Hvorfor sier du det er vås? Visa Electron kan ikke brukes med mindre betalingstjenesten er merket med Electron eller BankAccept. 6370862[/snapback] Jo kan faktisk det. Så vidt jeg forstår er det ingen tekniske hindringer - eneste årsaken til at du ikke kan bruke Electron er at du ikke har koden. For ca 5 år siden genererte jeg koden til Electron kortet mitt ved hjelp av diverse programmer, og det fungerte fint. Koden ble godtatt, varen kom, og beløpet var trukket fra konto. Så det er ingen tekniske sperrer. Var i alle fall ikke. 6393380[/snapback] Hva slags programmer er det snakk om? Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 Eg var i min lokale bank for at få ut kortnummeret og det fungerte utmerket, men er usikker på om eg får betalt noe med det... Har self klart å miste lappen med kortnummer så får ikkje testa det ut Lenke til kommentar
anders! Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei! Sorry for at jeg drar fram denne gamle posten men har bare et spørsmål. Kan en umyndig person løse ut en pakkeseddel (postoppkrav)? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei!Sorry for at jeg drar fram denne gamle posten men har bare et spørsmål. Kan en umyndig person løse ut en pakkeseddel (postoppkrav)? 9129851[/snapback] Ja det kan du, du kan betale på den måten du vil, VISA Electron, VISA, BankAxept, Kontant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå