Gå til innhold

Visakort som ikke virker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan fint få et Visa-kort liksom, gå i banken med mor eller far, å si at du vil ha det, så kan de fikse det. Offisielt blir antagelig kontoen opprettet i mor eller fars navn, eventuelt at de signerer på at de tar på seg ansvaret, og du blir disponent med visa-kort.

6389279[/snapback]

Hmm, da må jeg kanskje gjøre det da... Ellers så må jeg overleve 2 år til uten... :hm:

Lenke til kommentar
Hvorfor sier du det er vås? Visa Electron kan ikke brukes med mindre betalingstjenesten er merket med Electron eller BankAccept.

6370862[/snapback]

Jo kan faktisk det. Så vidt jeg forstår er det ingen tekniske hindringer - eneste årsaken til at du ikke kan bruke Electron er at du ikke har koden.

For ca 5 år siden genererte jeg koden til Electron kortet mitt ved hjelp av diverse programmer, og det fungerte fint. Koden ble godtatt, varen kom, og beløpet var trukket fra konto. Så det er ingen tekniske sperrer. Var i alle fall ikke.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvorfor sier du det er vås? Visa Electron kan ikke brukes med mindre betalingstjenesten er merket med Electron eller BankAccept.

6370862[/snapback]

Jo kan faktisk det. Så vidt jeg forstår er det ingen tekniske hindringer - eneste årsaken til at du ikke kan bruke Electron er at du ikke har koden.

For ca 5 år siden genererte jeg koden til Electron kortet mitt ved hjelp av diverse programmer, og det fungerte fint. Koden ble godtatt, varen kom, og beløpet var trukket fra konto. Så det er ingen tekniske sperrer. Var i alle fall ikke.

6393380[/snapback]

Snakker vi om VISA-koden? :) En annen ting, kan man bare betale med kortet i utlandet sA stAr koden frampA forran? Er i Kroatia nA, sA om det funker sA mA det prOves :D

Lenke til kommentar
Visa Electron-kortet ditt kan uansett brukes i terminaler i Kroatia. Eneste er at det betinger elektronisk kontakt - men det har jo nesten alle land overalt. Lenge siden jeg har sett strykejern som annet enn en nødløsning.

6393792[/snapback]

Var ikke det jeg tenkte pA, vet at de fleste terminaler stOtter Visa Electron. Men jeg trenger "kortnummeret" forran, slik at jeg kan betale med det over nett? :) Sa om jeg kjoper noe her, og ber om kvitering fAr jeg kortnummeret?

Lenke til kommentar
Det er mye mulig. Men ofte "sladdes" store deler av kortnummeret, slik at bare de fem siste sifrene f.eks. er synlige. Du kan prøve.

6395141[/snapback]

Det funka som bare det. Prøver å sette inn penger på Pokerroom.com nå. CV2 nummer, finnes det? Har et firesifret nummer som står på forsida, prøvde med det. Står jo VISA bare, har jo bare VISA Electron, så er vel å håpe på litt for mye.

Lenke til kommentar
De brukerstedene på nettet som krever CV2 tror jeg desverre du kan glemme. :(

De fire første sifrene på forssiden er jo de fire første sifrene i kortnummeret. :)

6405967[/snapback]

Krever ikke aller sider CV2? Men vil det si at kortet egentlig ikke er et VISA kort? eller har det egentlig et CV2 nummer?

Lenke til kommentar
Det har vel et CV2-nummer, men jeg er usikker på hvordan du kan få tak i dette. Høre med banken?

CV2 er "noe nytt som har kommet". De fleste, ihvertfall norske sider, krever det nå. (Det er koden bak i signaturfeltet vi snakker om? :p )

6406007[/snapback]

Ja, det er det. FAr spOrre DNB. Men det er jo egentlig ikke et VISA kort, eller er det?

Lenke til kommentar

Familien min har en slik kode på et kort utstedt av en bank i utlandet.

Visa Electron er vel egentlig et VISA-kort der du MÅ ha elektronisk kontakt for å få utført et kjøpt. Nå benyttes det jo nesten alltid elektronisk kontakt i våre dager også ved normalt VISA. Men dersom det er nødløsning ved off-line ATM eller brukersted er det jo en fordel at det ikke er Electron.

Lenke til kommentar
Familien min har en slik kode på et kort utstedt av en bank i utlandet.

Visa Electron er vel egentlig et VISA-kort der du MÅ ha elektronisk kontakt for å få utført et kjøpt. Nå benyttes det jo nesten alltid elektronisk kontakt i våre dager også ved normalt VISA. Men dersom det er nødløsning ved off-line ATM eller brukersted er det jo en fordel at det ikke er Electron.

6406347[/snapback]

Så om jeg skaffer det nummeret, så blir det på en måte helt likt som et VISA-kort? Med tanke på at jeg kan sette inn penger på pokerroom.com selv, så slipper jeg og mase med mamma.

Lenke til kommentar
Visa Electron-kortet ditt kan uansett brukes i terminaler i Kroatia. Eneste er at det betinger elektronisk kontakt - men det har jo nesten alle land overalt. Lenge siden jeg har sett strykejern som annet enn en nødløsning.

6393792[/snapback]

Handlet i en musikkinstrumentbutikk i Wien på tirsdag. Der var det bare 'strykejern' men, på den annen side, så tror jeg både butikken, innehaveren, en god del av inventaret og støvet * host * var der da Mozart kjøpte sin første fiolin :)

M.

Lenke til kommentar
Så om jeg skaffer det nummeret, så blir det på en måte helt likt som et VISA-kort? Med tanke på at jeg kan sette inn penger på pokerroom.com selv, så slipper jeg og mase med mamma.

6406374[/snapback]

Skal være mulig ja.

Handlet i en musikkinstrumentbutikk i Wien på tirsdag. Der var det bare 'strykejern' men, på den annen side, så tror jeg både butikken, innehaveren, en god del av inventaret og støvet * host * var der da Mozart kjøpte sin første fiolin :)

M.

6406395[/snapback]

Det er vel fortsatt en del land som bruker det en del, men de aller fleste - deriblandt Midtøsten er sågodt som elektronisk. En del norske butikker har jo også strykejern, men da som en ren reserveløsning. Ofte ringer man jo da opp til banken for å "reservere" beløpet, dersom det er av en viss betydning.

Tror likevel Østerike og Vienna stort sett har tatt steget inn i teknologien. ;)

Lenke til kommentar
Prøvde å bestille noe på PIXMANIA. Der kunne jeg velge VISA Electron, valgte det, men ble igjen spurt om CV2 kode, eller hva den heter. Er det noen andre her som har en slik kode på Visa electron-kortet sitt?

6406276[/snapback]

jepp har det på mitt electron

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...