ingland Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 HAr opplevd at visa kortet ikke virker ved handel på nettet. Irriterende! Snakket med ansvarlige i bank og de som styrer netthandelen. Teorien er den at de som har tresiffret kode (den i signaturfeltet) som begynner på 0, har problemer. Er det noen som har de samme erfaringene? Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Nei! Jeg har 0XX No problem! Lenke til kommentar
oleanl Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Kan det være at betalingsløsningen krever autentisering via 3D secure og at ditt kort ikke er aktivisert for dette? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg har to tre siffrede nummer bakpå kortet mitt, prøv begge. Jeg har tatt feil selv. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har du et "ungdoms VISA" ? VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Bankkort med visa del, eller visa kort med kreditt? Jeg har ikke hatt noen problemer med bankort med visa del så lenge jeg har hatt dekning på konto. Men med visa kreditt kort har jeg hatt problemer hos enkelte nettbutikker, blant annet MPX og komplett. Merk at dette for min del har vært sporadisk, noen ganger fungerer det andre ganger ikke. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har du et "ungdoms VISA" ?VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. 6367931[/snapback] Det er ikke VISA, det er VISA Electron. Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Den tresiffrede koden min begynner ikke på 0, men har hatt problemer med å betale med Visa hos norske nettbutikker. Prøvde for en stund siden å bestille noen komponenter fra en norsk butikk, og fikk kortet avvist. Prøvde en annen, og fikk kortet avvist der også. Begge butikkene brukte det samme selskapet for å verifisere kortene, det virker som om det er dem som lager krøll. Det var penger på konto, og det virket fint på både amerikanske og asiatiske nettbutikker samme helg. Kan også nevne at på bedriftskortet mitt begynner koden på 0, men der har jeg aldri hatt problemer. Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Har du et "ungdoms VISA" ?VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. 6367931[/snapback] Det er ikke VISA, det er VISA Electron. 6367997[/snapback] Du kan ikke bruke Visa Electron til å betale på nettet med. Det MÅ være VISA. Med disse tallene i sølv forand... Edit: leif Endret 23. juni 2006 av jo-kris Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har du et "ungdoms VISA" ?VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. 6367931[/snapback] Det er ikke VISA, det er VISA Electron. 6367997[/snapback] Du kan ikke bruke Visa Electron til å betale på nettet med. Det MÅ være VISA. Med disse tallene i sølv forand... Edit: leif 6368200[/snapback] Bare vås. har du 16 siffer forran 3 siffer bak så skal det funke. Er en del betting sites som er sperra av bankene i norge da . Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har du et "ungdoms VISA" ?VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. 6367931[/snapback] Det er ikke VISA, det er VISA Electron. 6367997[/snapback] Du kan ikke bruke Visa Electron til å betale på nettet med. Det MÅ være VISA. Med disse tallene i sølv forand... Edit: leif 6368200[/snapback] Bare vås. har du 16 siffer forran 3 siffer bak så skal det funke. Er en del betting sites som er sperra av bankene i norge da . 6368930[/snapback] Mulig jeg tar feil, men får du Visa Electron med disse 16 sifferne forand? Trodde ikke jeg det men... Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Bare vås. har du 16 siffer forran 3 siffer bak så skal det funke. Er en del betting sites som er sperra av bankene i norge da . 6368930[/snapback] Hvorfor sier du det er vås? Visa Electron kan ikke brukes med mindre betalingstjenesten er merket med Electron eller BankAccept. Så vidt jeg vet har ikke norske Electron 16-sifret nr slik som de har i andre land. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 I norge finnes ikke VISA Electron med de 16 siffrene man trenger for å bruke "visa"-kredittkortfunksjonen. Om man har et utenlands visa-electron så går det. Visa-electron i norge = "ungdomsvisa" - og det er viktig å huske på at om man har dette, så har man mest sannsynlig ikke lov til å handle på nett uansett, de fleste butikker krever at man er 18 år for å handle der. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Har du et "ungdoms VISA" ?VISA kort registrert på peroner under 18 år, har ikke kreditt, det kan medføre at de ikke kan brukes på enkelte steder. 6367931[/snapback] Det er ikke VISA, det er VISA Electron. 6367997[/snapback] Du kan ikke bruke Visa Electron til å betale på nettet med. Det MÅ være VISA. Med disse tallene i sølv forand... Edit: leif 6368200[/snapback] Mente bare å forklare at det het Visa Electron Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Kan trådstarter verifisere hvilken type "VISA kort" han har, så kan vi komme videre Gjerne også hvilke nettsteder kortet har virket / ikke virker. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) I norge finnes ikke VISA Electron med de 16 siffrene man trenger for å bruke "visa"-kredittkortfunksjonen. Om man har et utenlands visa-electron så går det. Visa-electron i norge = "ungdomsvisa" - og det er viktig å huske på at om man har dette, så har man mest sannsynlig ikke lov til å handle på nett uansett, de fleste butikker krever at man er 18 år for å handle der. 6371098[/snapback] Uff.. Visa "ungdomselectron" som man får når man er 13 år i norge inneholder 16siffer forran. Iallefall fra Nordea bank. Er over 18 nå, og bruker det samme gamle gode kortet mitt enda, funger like godt overalt som det alltid har gjort. Vedlegget har jeg lagt inn hvordan mitt kort ser ut. EDIT; Leif Endret 26. juni 2006 av WiSLE Lenke til kommentar
deleder Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 I norge finnes ikke VISA Electron med de 16 siffrene man trenger for å bruke "visa"-kredittkortfunksjonen. Om man har et utenlands visa-electron så går det. Visa-electron i norge = "ungdomsvisa" - og det er viktig å huske på at om man har dette, så har man mest sannsynlig ikke lov til å handle på nett uansett, de fleste butikker krever at man er 18 år for å handle der. 6371098[/snapback] Uff.. Visa "ungdomselectron" som man får når man er 13 år i norge inneholder 16siffer forran. Iallefall fra Nordea bank. Er over 18 nå, og bruker det samme gamle gode kortet mitt enda, funger like godt overalt som det alltid har gjort. Vedlegget har jeg lagt inn hvordan mitt kort ser ut. EDIT; Leif 6387740[/snapback] sAnn ser ikke mitt ut fra DNB. Men det er rart, husker jeg var 14 engang og bestile noe fra komplett.no med Visa Electron, mener iallefall at det var det. MA nettsida stOtte Visa Electron, eller bare VISA for at det skal funke? IsAfall, er det vanlig at f.eks pokersider stOtter det? Sorry for at jeg ikke kan skrive med norsk tegnsett, sitter i Kroatia pA en nettcafe med 64-kbit ISDN. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er ikke 16 tegn foran på mitt visa electron heller... Så vidt jeg vet så kan jeg heller ikke betale på nettet med den, noe som er jævlig irriterende, postoppkrav er dyrt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 DnB har ikke lagt på kortnummeret utenpå. Men på en kvittering ved bruk i utlandet, husker jeg hele kortnummeret stod. Fungerer fint på nett med det kortnummeret ja.. Egentlig er det vel nesten bare Norge hvor "Electron" er en "ungdomsting", mye pga. våre lover der en umyndig ikke kan pådra seg personlig gjeld. Mye kan imidlertid fikses, også i Norge, så jeg har stort sett benyttet vanlig VISA-kort siden 14-15-årsalderen. I familien har vi også et såkalt "anonymt" Visa Electron-kort utstedt i en utenlandsk bank. Dette har påtrykt kortnummer og alt mulig(ikke navn..) og kan benyttes i minibank. I utgangspunktet også på nettet, dersom man skriver kortnummeret som navn. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 DnB har ikke lagt på kortnummeret utenpå. Men på en kvittering ved bruk i utlandet, husker jeg hele kortnummeret stod. Fungerer fint på nett med det kortnummeret ja.. Egentlig er det vel nesten bare Norge hvor "Electron" er en "ungdomsting", mye pga. våre lover der en umyndig ikke kan pådra seg personlig gjeld. Mye kan imidlertid fikses, også i Norge, så jeg har stort sett benyttet vanlig VISA-kort siden 14-15-årsalderen. I familien har vi også et såkalt "anonymt" Visa Electron-kort utstedt i en utenlandsk bank. Dette har påtrykt kortnummer og alt mulig(ikke navn..) og kan benyttes i minibank. I utgangspunktet også på nettet, dersom man skriver kortnummeret som navn. 6389111[/snapback] Så betyr det at jeg som er 15 kan få visa, istedenfor tåpelige visa electron? Hva er hemmeligheten? Rik far? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå