Gozarpz Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hei! Har et ip-kamera som må ha brukernavn og passord når jeg prøver å hente bilder fra det. Er det mulig å legge brukernavn og passord i linken, slik at jeg og alle andre slipper å logge inn hver gang de vil se bilde? EDIT: Jeg prøvde http://brukernavn:passord@side, dette fungerte med firefox og IE5 , men ikke i IE6 EDIT2: Ok, microsoft støtter ikke lenger brukernavn og passord i url by default.. Noen som vet om en annen løsning som gjør at man kan hente bilde uten at brukere må logge inn? Feks istede for å linke til bilde, så linker jeg til en side som logger inn og henter bilde? Har prøvd å søkt litt, men fant ikke det jeg lette etter. Endret 21. juni 2006 av Gozarpz Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Kanskje ikke svar på det du spurte om, men har virkelig microsoft fjernet denne mulihgeten? Hørtes rart ut. Hos microsoft skal alt med sikkhet absolutt gå ut over brukervenligheten.. Irriterende.. Lenke til kommentar
Bootsy Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ja, de fjernet denne muligheten i en sikkerhetsoppdatering for en stund tilbake. Husker ikke hva som var begrunnelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå