TormodK Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Bor på Røros, ENDELIG har nå ADSL kommet, og Telenor, Kvalito og BlueCom leverer ADSL. Tenkte på BlueCom! er det lurt av meg? Noen som vet av andre bra ADSL selskap??? Nextgentel er jo egentlig suveren, men ser ikke ut til at de skal levere her:( Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har BlueCom selv, og er veldig fornøyd. De bruker samme utstyr som Telenor, og dvs. at du ikke får router (hvertfall fikk ikke jeg det?). Linjen har vært stabil og rask fra første sekund, får ca. 410 Kbps på ITAvisen, på en 384 Kbps-linje. Det som jeg ser på som den største fordelen, er at de ikke bruker PPPoE, du får IP fra en sentral DHCP-server. Følgen av det er at man beholder samme IP svært lenge, jeg har hatt min fra begynnelsen av mai. Dessuten slipper man også ekstra programvare. Lenke til kommentar
glabba Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har også Bluecom. Enig med han i forrige post. Ip-en holder seg lenge. Jeg er ivertfall fornøyd. Lenke til kommentar
molukk Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Kjempe fornøyd med BlueCom,har 704128 eneste er at upload speed er sucky da.Pleier å laste ned med 90 kbs Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Takk takk, da BlueCom it is! Hvordan er det med innstalering? har en litt spesiel ISDN-box. slik at vi har en kabel opp fra gjorda, derreter blir den delt ut fra boksen til en ISDN linje til datan og en linje til telefonen, bare med forskjellig telefonnummer! skal jeg da koble adsl-modemet ut fra den kontakten dataen skal gå til?? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hos meg er signalet splittet FØR ISDN boxen rett på linje kabelen...men jeg tror du får rimelig bra forklaring i bruksanvisninga, kan hende du må ha montør for å klippe kabelen og splitte den og sette på RJ45 kontakter og sånnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå