LowBalls Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hei! jeg irriterrer meg hele tiden på at folk skriver dialekt i et innlegg. er det mulig å få fram en regel på dette, sånn at man må holde seg til bokmål som alle forstår? alle burde kunne bokmål, men man kan ikke forlange at folk skal kunne nynorsk/dialekt. ja jeg vet at man bare kan ignorere innlegge, men det plager meg veldig. sikkert veldig mange forumbrukere som irriterrer seg over dette også. håper dette kan gjøres noe med? EDIT: Fornøyd nå Endret 21. juni 2006 av alex91 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Dialekt er ein ting, som folk ikkje burde skrive. Nynorsk derimot, er eit offisielt skriftpråk, som folk er i si fulle rett å skrive. Norsk skriftspråk er ikkje berre bokmål. Rettskriving er so vidt nemnt i nettiketten, men det står ingenting om dialekt der, berre SMS-språk. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 alle burde kunne bokmål, men man kan ikke forlange at folk skal kunne nynorsk/dialekt. 6352113[/snapback] Har ikke dere i Horten nynorsk-undervisning som alle andre i landet? Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 jo.. men hvem er det som gidder å følge med på det? ligger på en 4er, mere en det orker jeg ikke Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 jo.. men hvem er det som gidder å følge med på det? ligger på en 4er, mere en det orker jeg ikke 6353400[/snapback] Har du aldri tenkt over at det finnes folk i dette landet som har nynorsk som hovedmål? De får sidemålsundervisning i bokmål. Hvordan kan vi kreve at de skal forstå bokmål hvis ikke de gidder å følge med på det? Ung og dum. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 da er innlegge redigert! bare dialekt skal bort, ok? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 da er innlegge redigert! bare dialekt skal bort, ok? 6353507[/snapback] Dummeste forslaget jeg har lest. Nei. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 *automatisk svar* Problemet er løst, stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg