Gå til innhold

Installasjon av Windows XP

eriksd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et kanskje litt spesielt problem med istallasjon av XP. Jeg har akkurat kjøpt ruter og har fint klart å finne denne på den andre maskinen hjemme, men fant den ikke på min maskin, som kjører ME. Derfor tenkte jeg det var greit å innstalere XP... Altså satt jeg inn cdn og startet innstalasjonen. Dette gikk fint inntil den var ferdig med å samle info. Da den skulle reeboote gikk den ikke på igjen(dette har skjedd siden jeg prøvde å innstalere XP første gang). Da jeg hadde slått av og på maskinen igjen gikk den ikke videre med XP innstalasjonen, den bare loadet ME igjen. Kan noen hjelpe meg??? Nå kan jeg ikke bruke ruteren og jeg vil gjerne få fiksa XP. :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg noe særlig. Mitt råd er å foreta en ren installasjon av XP. Har hørt andre som har hatt problemmer med å oppgradere fra tidligere versjoner.

Det eneste som har fungert prikkfritt var å oppgrader fra HOME til PRO. Trengte kun å reinstallere grafikkdriveren på ny.

Lenke til kommentar

Du har nokk gjort det riktig som jeg kan se. Du har nok kjøpt xp så da skal det nok bare være å be maskinen boote med cdn. I xp installasjonen sletter du alle partisjoner og ager nye. Installer deretter. Tror det skal gå ann å lage en oppstartsiskett og skrive install i dos hvis ikke maskinen booter fra cden. men før det resett cmos (bios) med jumperne helst, men hvis du ikke liker å ta inni maskinen skulle det nok holde med å velge resett/restore-default cmos/bios i bios. og så save.

ender vel med dobbel posting men må trykke sen igjen

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-13 16:42, skrev norpheus:

ME er ikke møkk!! hater folk som sier det!! Me er stabilt og raskt!! men w2k rocker da!! seff!!

Hva baserer du dette på? Du hater kanskje folk som sier at Windows ME er dritt, men jeg misliker at folk sier at ting er sånn og sånn, uten at de gir en grunn til at det er det.

Ved egen erfaring har jeg opplevd Windows ME som et meget ustabilt Windows system. I de fire maskinene jeg har testet det på har det krasjet ofte, vært meget ustabilt og for si det slik; en ufin opplevelse. En fordel med Windows ME er kanskje at den booter kjappere enn Windows 98 (ikke i alle tilfeller), men det at de tok vekk DOS var ikke så kjekt. De tok det ikke vekk, de sjulte det. Ergo Windows ME er 16/32bit, en grunn til at det er minst like stabilt/ustabilt som Windows 98. Etter det jeg har sett så er Windows ME et slags eksperiment, jeg har og hørt at det ikke var meningen fra MS's side å slippe det ut. Det har og blitt kåret til årets flopp. Men jeg vet at for noen, ganske få, så fungerer Windows ME utmerket. Men for de fleste så er det Windows 2000 og Windows XP som er best i Windows fronten. Skulle jeg valgt mellom Windows ME og Windows 98 SE, så hadde det blitt Windows 98 SE, jeg erfarer at denne versjonen er mye mer stabil enn ME.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...