Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dine standpunktkarakterer,er du fornøyd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GK, Allmenn

 

Norsk muntlig: 2

Norsk skriftlig: 2

Matte : 2

Naturfag : 2

Engelsk : 3

Økonomi : 3

Tysk : ikke fått ennå, men antar 4.

Gym : 3

 

veel, var jo som forventet. Har ikke gjort en dritt i hele år. Og jeg vet at det er min feil, er jo bare jeg som kan gjøre noe med det. Så må se å skjerpe meg litt neste år skal fremtiden bli lys.

Lenke til kommentar
Tysk er et språk der man fort kan gjette seg til et ord som likner ihvertfall litt. Det er bare til å blande litt norsk, engelsk og Derrick, så har man mye igang.

 

Fransk og spansk høres jo helt uforståelig ut for oss nordmenn.

6424379[/snapback]

Det tar ikke lang tid før man også kan gjette seg frem til franske gloser. Mikse litt norsk og engelsk, samt få det til å høres fransk ut.

Lenke til kommentar
Det kommer vel muligens dine framtidige skoler og arbeidsgivere til å være...

6425276[/snapback]

 

Iløpet av mine 4år på skole har jeg hatt totalt 2dager og 5timer og arbeidsgiveren min sa at det var en viktig faktor til at jeg fikk arbeid hos dem. De ville heller ha en som hadde middels karakterer og null fravær enn en med gode karakterer og over 5dager fravær. Det viktigste er "ståpå vilje" og hvordan man tar til seg kunnskap og erfaring fra arbeidslivet. e

Lenke til kommentar
Det kommer vel muligens dine framtidige skoler og arbeidsgivere til å være...

6425276[/snapback]

Såvidt jeg har forstått er lite fravær helt essensielt når man går yrkesfag og skal ha lærlingeplass. Men om man derimot går allmenn så er det mye mer karakterene de ser på når det er opptak til høyere studier.

 

Selv hadde jeg ca. en 20 dager og en 10 enkelttimer fravær siste halvdel av VK2... Ble sykt skolelei etter juleferien og slet rett og slett med å komme meg på skolen, så jeg er fornøyd med at jeg klarte å gjennomføre VK2 i det hele tatt. Fikk rimelig bra karakterer også, bare firere og femmere, i tillegg til én treer, på skriftlig bokmål eksamen.

 

Edit, karakterer:

Norsk hovedmål: 5

Norsk sidemål: 5

Norsk muntlig: 4

Nyere historie: 5

Religion og etikk: 5

Kroppsøving: 4

Fysikk 3FY: 4

Matematikk 3MX: 4

2INA: 5

3INA: 4

Skriftlig bokmål eksamen: 3

Skriftlig sidemål eksamen: 4

Skriftlig 3FY eksamen: 4

3INA muntlig eksamen: 4

 

Jeg er ikke så alt for bekymret når jeg skal søke jobb etter høyere utdanning, jeg har tross alt hatt en del sommerjobber, driver med min tredje sommerjobb i år faktisk, så jeg tror (og håper) at arbeidsgiver heller ser på positive tilbakemeldinger fra tidligere arbeidsgivere og det at jeg faktisk har en del erfaring i arbeidslivet.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

VK II Allmenn:

 

Norsk hovedmål: 6

Norsk sidemål: 6

Norsk muntlig: 6

Nyere historie: 6

Religion og etikk: 6

Kroppsøving: 6

Biologi 3BI: 6

Informasjonsteknologi 1B: 6

Matematikk 3MX: 5

Fysikk 2FY: 6

 

0 dager og 0 timer fravær på hele videregående :innocent:

Lenke til kommentar

VK2

Eng skriftlig: 4

Eng muntlig: 5

Historie: 6

Gym: 2*

Samfunnsfag: 5

Hovedmål: 3

Sidemål: 4

religion: 4

Geografi:4

Eksamen Statsvitenskap 3

Eksamen Geografi muntlig: 4

Eksamen hovedmål: 2

Eksamen sidemål: 3

 

* Skal bare legge til at jeg gikk på skole 8mil unna der jeg bodde og at jeg hadde gym de to siste på fredan. Så det var litt for fristende å dra tidlig hjem for å rekke siste buss hjem. Og fordømte russetid:P gikk ned nesten 1 i snitt etter russetia

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er meget fornøyd med avgangskarakterene mine  :D

 

6444810[/snapback]

 

Det så jo bra ut, selv om du langt i fra bør være stolt av en 4 i gym. Sitter du bare inne og leser? Flotte karakterer, men stikk ut og løp litt i fremtiden :)

 

Du bør vel kanskje også sensurere personnummer?

Lenke til kommentar

Etter min erfaring tror jeg ikke alle de har masse seksere nødvendigvis sitter hjemme å leser hele dagen. Jeg hadde 7 seksere i standpunkt og må innrømme at jeg aldri har åpnet en bok hjemme. Riktignok det som ødela mine norsk og engelsk karakterer (framføringer og innleveringer jeg ikke gadd å gjøre). Samme gjelder en annen i klassen min. Han har for det meste femmere og seksere men dårlig i norsk og engelsk.

Lenke til kommentar

Må si at det var fantastisk mye bra her.. er jo egentlig litt flaut å legge ut mine etter at folk har fler seksere enn jeg har sett i hele mitt liv på karakterarket. Men pytt pytt, her er de:

 

KRL: 4

Norsk, hovedmål, skriftlig: 5

Norsk, sidemål, skriftlig: 5

Norsk muntlig: 5

Matematikk: 4

Engelsk, skriftlig: 5

Engelsk, muntlig: 5

Samfunnsfag: 4

Natur og miljøfag: 4

Kunst og håndtverk: 4

Heimkunnskap: 5

Kroppsøving: 4*

 

Eksamenskarakterene:

Engelsk, muntlig: 5

Matematikk, skriftlig: 3

 

Orden og atferd: God

 

*Fikk ny lærer siste halvår, og halvåret før der så fikk jeg 3. pga gyldig fravær.. Noe jeg ikke skjønner egentlig. Føler at mine prestasjoner er verdig en femmer. Men samme kan det være.

 

Angrer som bare det at jeg ikke jobba med leksene for å få bedre karakterer. Spesielt matematikk og samfunnsfag. Får jobbe bedre når jeg begynner på videregående.

 

Ut ifra det jeg kan se er det vel 4,4 som ble gjenomsnittskarakteren. Kan regne det ut senere.

 

Edit: La til orden og atferdskarakterene.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Standpunktkarakterer VKII:

Norsk muntlig: 6

Norsk skriftlig: 5

Nynorsk: 6

Nyere Historie: 6

Gym: 6

Religion & Etikk: 6

Matte: 6

Fysikk: 6

 

Gidder ikke skrive opp alle karakterene, men snittet mitt var 5,67 før eksamen skriftlig, og 5,57 etter(gikk ned mange karakterer på eksamen. Surt!)

Lenke til kommentar

Må si meg meget fornøyd med årets karakterer :)

VK1 Elektronikk:

 

Engelsk: 6

Engelsk litteratur: 6

Engelsk trinn3: 6

Elektronikk: 6

Elektronikkeksamen skriftlig: 6

Datasystemer og anvendelse: 6

Datakommunikasjon: 6

Dokumentasjon og systematisk feilsøking: 6

Samfunnslære: 5

 

(ikke-avsluttende fag)

Norsk skriftlig: 5

Norsk muntlig: 5

Kroppsøvning: 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...