Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dine standpunktkarakterer,er du fornøyd?


Anbefalte innlegg

Gjør det ikke vanskeligere enn som så:

 

karakterer.gif

 

Prosjektarbeid, samt de to norskeksamenene var hyggelige overraskelser. I gym tror jeg det var gode muligheter for full pott, men ettersom jeg dreit i å levere gymdagboka til læreren (før det var for seint) ble det 5. I historie hadde jeg et håp om 5, men det gikk ikke sånn. Håpløs lærer for øvrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KRL: 5

Norsk hovedmål, skriftlig: 5

Norsk sidemål, skriftlig: 4

Norsk muntlig: 5

Matematikk 4

Engelsk skriftlig: 5

Engelsk muntlig: 4

Samfunnsfag: 5

Kunst og håndverk: 4 (eller 5, jeg husker ikke)

Musikk: 4

Heimkunnskap: 4

Kroppsøving: 5

Natur og miljøfag: 4

Matematikk skriftlig eksamen: 3

Engelsk muntlig eksamen: 5

 

 

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan det har gått til, jeg er storfornøyd. Jeg gikk opp i seks fag siden første termin og for et år siden hadde jeg 3,2 i snitt. Det eneste jeg har å sette fingeren på, på grunn av lame lærere, er heimkunnskap og engelsk muntlig, men det driter jeg egentlig i nå.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

GK Allmenn:

Matte: 6

Naturfag: 6

Engelsk: 4 (ikke fornøyd, men gidder ikke klage)

Øk/inf: 5

Orden/oppførsel: God

 

Mine standpunktskarakterer for dette året.

 

Og ja,

Fravær: 3 dager (én dag syk, én dag i begravelse og én dag på sykkelritt).

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Går GK Allmenn og fikk disse karakterene.

 

Engelsk - 4

Matematikk 1MX - 5

Naturfag - 4

Norsk, skriftlig - 3

Norsk, muntlig - 3

Kroppsøvning - 4

Tysk B-språk - 5

Økonomi - 5

 

Er egentlig ganske fornøyd, i avgangsfagene (Matte, økonomi, naturfag, engelsk) har jeg et snitt på 4,5 noe som er ganske så bra.

 

Ting jeg vil forbedre er tysken, skal ha 6! Norsken må jeg selvsagt få bedre i og, og gym karakteren er jeg veldig missfornøyd med. Skal sies jeg har vært veldig slapp i norsk, og på gym-prøvene da. ;)

Lenke til kommentar

GK Allmenn:

 

Norsk skriftlig: 5

Norsk muntlig: 5

Økonomi: 5

Engelsk: 5

Spansk: 4

Matte (1MX): 4

Naturfag: 4

Gym: 4*

 

* = dette kommer av en totalt uforbredt teoriprøve som jeg fikk 2 på. Gym er ikke avsluttende, så jeg valgte å ta det litt slækt på den prøva. Men ingen fare, 5 i gym er piece of cake :)

Lenke til kommentar

Allmennfag påbygging, 20t uka (Tilsvarer vel VK2)

Tatt i betraktning at det er 11 år siden sist jeg gikk på skole er jeg fornøyd. Med alderspoengene og forsvaret i tillegg, kommer jeg forhåpentligvis inn på det jeg har søkt til høsten.

 

Norsk Sidemål - 4

Engelsk - 5

Mattematikk 1MY - 5

Norsk Muntlig - 5

Norsk Skriftlig - 6

Historie - 6

Naturfag - 6

 

Norsk Sidemål eksamen - 4

Norsk skriftlig eksamen - 4

Engelsk eksamen - 4

 

Fravær: 8 enkelttimer

 

Flere som merket seg at sensuren på norsk bokmål (fagdagen) var steinhard?

Lenke til kommentar

Hmm, var egentlig veldig fornøyd! :)

 

VK2:

 

Nyere Historie - 4

Norsk Sidemål - 4

 

Norsk Muntlig - 5

Norsk Skriftlig - 5

Religion - 5

Gym - 5

 

3MF Markedsføring - 6

3SØ Samfunnsøkonomi - 6

3BØ Bedriftsøkonomi - 6

 

Tysk B språk 2/3 - 6

Tysk B språk 4 skr - 6

Tysk B språk 4 muntlig - 6

 

:D

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

10. Klasse:

 

KRL: 3

Norsk skriftlig(bokmål): 3

Norsk skriftlig(nynorsk): 3

Norsk muntlig: 4

Matte: 3

Engelsk skriftlig: 4

Engelsk muntlig: 4

Samfunnsfag: 4

Natur og miljøfag: 4

Kunst og håndverk: 4

Musikk: 4

Gym: 5

Heimkunnskap: 5

Tysk muntlig: 2

Tysk skriftlig: 2

 

Eksamen:

 

Norsk skriftlig(bokmål): 3

Norsk skriftlig(nynorsk): 3

Engelsk muntlig: 4

 

tja...kunne gjort det bedre. men men... :)

Endret av Foxyboy
Lenke til kommentar

Jeg synes det rett og slett er tull at folk kun skal velge tysk som et språk man skal lære. Skal man lære noe som man kan bruke når man reiser rundt i verden ville jeg heller behersket spansk , Portugisisk eller kinesisk.

 

Tysk er et lite land , og det er få personer på verdensbasis som snakker tysk. De fleste i tyskland forstår faktisk nok engelsk til at man kan feriere der. Frankrike derimot.. Ute på landsbygda i frankrike uten å kunne fransk , det er håpløst.

Lenke til kommentar
Jeg synes det rett og slett er tull at folk kun skal velge tysk som et språk man skal lære. Skal man lære noe som man kan bruke når man reiser rundt i verden ville jeg heller behersket spansk , Portugisisk eller kinesisk.

6424282[/snapback]

De som begynner på ungdomsskolen i dag kan velge mellom ihvertfall tysk, fransk og spansk.

 

Mange velger nok tysk fordi det er det desidert letteste språket å forstå og kommer seg inn i. At grammatikken kan være vrien gjør ikke annet at karakteren går ned et hakk, man kan allikevel forstå og gjøre seg forstått temmelig bra uten nøyaktig grammatikk. Tysk er et språk der man fort kan gjette seg til et ord som likner ihvertfall litt. Det er bare til å blande litt norsk, engelsk og Derrick, så har man mye igang.

 

Fransk og spansk høres jo helt uforståelig ut for oss nordmenn.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
De som begynner på ungdomsskolen i dag kan velge mellom ihvertfall tysk, fransk og spansk.

 

Mange velger nok tysk fordi det er det desidert letteste språket å forstå og kommer seg inn i. At grammatikken kan være vrien gjør ikke annet at karakteren går ned et hakk, man kan allikevel forstå og gjøre seg forstått temmelig bra uten nøyaktig grammatikk. Tysk er et språk der man fort kan gjette seg til et ord som likner ihvertfall litt. Det er bare til å blande litt norsk, engelsk og Derrick, så har man mye igang.

 

Fransk og spansk høres jo helt uforståelig ut for oss nordmenn.

6424379[/snapback]

 

Der jeg gikk hadde man kun mulighet mellom Tysk og Fransk mener jeg. Men jeg synes at det er tull å lære et språk fordi det er enkelt. Det må være funksjonelt og praktisk. I Arbeidssammenheng prater jeg rundt 60% Engelsk ,men jeg vil ikke si at jeg er noe særlig god i engelsk siden jeg ikke husker noe som helst av det jeg har hatt av gramatikk andre ting.

 

Jeg har ikke hatt et 3.språk fordi jeg rett og slett ikke har sett grunnen til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...