timmya Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 mange filmer er 18 år + fordi d er nakn het på filmen ... på mange 15 års filma så er d nakenhet men d er ikke 18 år + ... noen som har sett Tommys inferno? den er no vere en et par andre filma ... og den er bare 11år +... hvorfor er d så forskellig? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 på grunn av at det er også mye vold i dem+ det kommer an på hvor hotte damene er Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 hei marius velkommen men det er vel for vold som Noobit sa her og Tommy's Inferno er vel en såkalt "Lærefilm" Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Ringenes herre fikk 15 års aldesgrense (tror jeg?) og Lille Frøken Norge fikk 5 år. Hvordan kan det være mulig? Lille frøken Norge skremte vannet av meg! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 nei de hadde tenkt og ha den 15 men de hadde 11år sånn at de fikk flere folk på kinoen. er virkelig frøken norge 5 burde vært 11... Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Enig for den va faktisk litt skommel... tru eg blei mer redd av den enn The Ring.. :S Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det spørs vel på hvor mye banning det er også? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 banning er VELDIG LITE å si i norge.... nakenhet har litt. men klad realistisk vold er det som har noe å si i norge. glad vold og fantasi vold har mindre å si. Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) aldersgrense på filmer i Norge er laterlige de er altfor strenge. tror de virkelig at ved å sette 18 på en film vil bare folk over 18 se den? desuten er det ingen som begynner og skyte folk fordi de har sett det på film eller spill(hvertfall ikke i Norge ) Syns Norge bør lære av våre svenske naboer som satte 7 år på "South Park, bigger, longer & uncut" når den kom ut mens den i Norge fikk 15... Endret 22. juni 2006 av Foxyboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 aldersgrense på filmer i Norge er laterlige de er altfor strenge. tror de virkelig at ved å sette 18 på en film vil bare folk over 18 se den? desuten er det ingen som begynner og skyte folk fordi de har sett det på film eller spill(hvertfall ikke i Norge ) Syns Norge bør lære av våre svenske naboer som satte 7 år på "South Park, bigger, longer & uncut" når den kom ut mens den i Norge fikk 15... 6358311[/snapback] Norge er et av verdens desidert mildeste land når det gjelder aldersgrenser. Det er stort sett bare Sverige og Danmark som er mildere, selv om vi er ganske på linje med sistnevnte. I land som England, Usa og Canada er det helt ekstremt i forhold til her. Å klage på aldersgrensene i Norge er helt bak mål. Tok en runde med sletteknappen, forresten. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 aldersgrense på filmer i Norge er laterlige de er altfor strenge. tror de virkelig at ved å sette 18 på en film vil bare folk over 18 se den? desuten er det ingen som begynner og skyte folk fordi de har sett det på film eller spill(hvertfall ikke i Norge ) Syns Norge bør lære av våre svenske naboer som satte 7 år på "South Park, bigger, longer & uncut" når den kom ut mens den i Norge fikk 15... 6358311[/snapback] Norge er et av verdens desidert mildeste land når det gjelder aldersgrenser. Det er stort sett bare Sverige og Danmark som er mildere, selv om vi er ganske på linje med sistnevnte. I land som England, Usa og Canada er det helt ekstremt i forhold til her. Å klage på aldersgrensene i Norge er helt bak mål. Tok en rundt med sletteknappen, forresten. 6358978[/snapback] Så sant, så sant... Tok den South Parck Uns... siden det var snakk om den her: Hungary:18 / Sweden:7 / France:-12 / Brazil:14 (edited version) / Australia:MA / Brazil:18 (original rating) / Canada:13+ (Quebec) / Canada:14A / Canada:14 (Nova Scotia) / Chile:18 / Denmark:7 / Finland:K-12 / Germany:16 / Hong Kong:IIB / Iraq:(Banned) / Ireland:18 / Israel:16 / Italy:T / Japan:R-15 / Malaysia:(Banned) / Netherlands:16 (video rating) / New Zealand:R16 / Norway:11 (original rating) / Portugal:M/12 / South Korea:18 / Spain:13 / Taiwan:R-12 / UK:15 / USA:R / Argentina:16 Er ikke Norge på en 3. plass her? Kun Sverige og Danmark, som White nevner, har lavere grense. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Synes heller ikke at det er noen grunn til å klage over at vi er strenge på aldersgrenser på film her, men jeg kan være enig i at det ofte er en merkelig sammenheng mellom filmers aldersgrenser. Hvorfor det er slik at noen får slik, mens andre får sånn vet jeg ikke, det sitter vel noen nisser og avgjør, samtidig som at det ikke er sikkert at det er de samme som setter grensene på alle filmene, slik at de ikke nødvendigvis er like "strenge", blir vel som en sensor, som kanskje blir etterprøvd? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 det er veldig få filmer i norge som får 18 da, det kan gå år mellom hver gang det kommer en film med 18årsgrense i norge. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 I USA er MPAA styrt for det meste av svært konservative foreldre (se "This film is not yet rated" for mer informasjon), og derfor er sex og banning sett ned på. Vold, derimot, er ikke noe konservative mennesker reagerer på. The Passion of the Christ fikk PG-13 til tross for intense torturscener, mens filmer som Glengarry Glen Ross fikk R uten at det er noen form for vold eller nakenhet, kun banning. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jeg bryr meg ikke om aldersgrenser. Jeg er selv ansvarlig for hva jeg ser. Jeg er 16 år, men kommer jo inn på 18 års filmer på kinoen her uten problem. Man bestemmer jo selv om man vil gjøre det. Og jeg synes at veldig mange filmer blir rangert feil. Jeg droppet faktisk lille frøken norge pga aldersgrensen, da jeg tenkte det var barnefilm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Nei, du bestemmer ikke selv. Du har rett og slett ikke lov til å gå på 18-års filmer. Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Nei, du bestemmer ikke selv. Du har rett og slett ikke lov til å gå på 18-års filmer. 6365517[/snapback] Det fant jeg også ut for en måned eller to tilbake. Skulle kjøpe Pulp Fiction på Platekompaniet, men fyren bak disken nektet å selge den ved mindre jeg kunne vise legitimasjon på at jeg var over 18. Aldri skjedd meg meg før når jeg har kjøpt filmer med 18 års aldersgrense, så jeg ble en anelse irritert. Trodde fyren først bare var litt drittsekk, men fant ut etterpå at han hadde loven på sin side. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 det er forkjell på kino og dvd da, grunnen til at butikk folk ikke selger 18års filmer til folk under 18 er at de ikke vil ha sinte foreldre på døra over at de solgte farlige skumle filmer til småbarn. når jeg var liten og jeg måtte dele videoleie kortet med moren min, kunne vi velge om jeg fikk leie 18års filmer eller ikke. (jeg fikk natruligvis lov til å leie 18års filmer) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Grunnen til at folk i butikk ikke selger/leier ut filmer til mindreårige er fordi det er straffbart. Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Tok den South Parck Uns... siden det var snakk om den her: Hungary:18 / Sweden:7 / France:-12 / Brazil:14 (edited version) / Australia:MA / Brazil:18 (original rating) / Canada:13+ (Quebec) / Canada:14A / Canada:14 (Nova Scotia) / Chile:18 / Denmark:7 / Finland:K-12 / Germany:16 / Hong Kong:IIB / Iraq:(Banned) / Ireland:18 / Israel:16 / Italy:T / Japan:R-15 / Malaysia:(Banned) / Netherlands:16 (video rating) / New Zealand:R16 / Norway:11 (original rating) / Portugal:M/12 / South Korea:18 / Spain:13 / Taiwan:R-12 / UK:15 / USA:R / Argentina:16 Er ikke Norge på en 3. plass her? Kun Sverige og Danmark' date=' som White nevner, har lavere grense. [right']6358982[/snapback][/right] / Iraq:(Banned) hehe... Men er glad jeg for at grensene i Norge er som de er, men man kan finne filmer i norge med for høg alders grense for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå