emero Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har en WD et eller annet sata 250gb disk som etter reinstall av windows ikke kommer opp i min datamaskin lenger. I datamaskinbehandling vises den som en ekstern dynamisk disk med feil. Hva gjør jeg? Jeg mener, klart jeg kan repartisjonere den, eller muligens bare formatere den, men jeg har ikke lyst til å miste alt som ligger på den. Det er høyst sannsynlig at dette problemet ligger i boot sector, men jeg finner ikke noe alright gratisprogram som fikser dette. Noen ideer? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Boot sector er ikke problemet ditt. Den blir kun brukt ved oppstart av disken for å laste operativsystemet. For å kunne åpne partisjonene i min datamaskin må partisjonstabellen og filsystemene være intakte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981348976324 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg ville kjørt en chkdsk på den og se om det ikke bare er MFT som er skadet. Dette ligger som regel i Properties til harddisken, under Tools. (Vet ikke hva det er på norsk Windows ) Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 I datamaskinbehandling vises den som en ekstern dynamisk disk med feil. For å løse eller forsøke å løse problemet må du finne ut om hva feilen handler om. Høyre klick på disk og på partition og se hvilke alternativene du får. Ellers det står, mer enn bare..feil..,gjør det ikke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå