Gå til innhold

Jeg skal ha meg ny pc, si din "mening" om denne.

Anbefalte innlegg

Kabinett: Chieftec Case Midi ATX Tower Aluminium 340W Scorpio, ATX-10SL-D

Hovedkort: Asus Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio LAN RAID Firewire

Prosessor: Amd CPU Athlon XP 2400 2.0GHz Socket-A Tray,

Minne: Apacer Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal,

Skjermkort: Ati VGA-Card Radeon 9700 Pro 128MB DDR AGP TV-Out DVI

Lydkort: Creative Soundcard SB Live! Player 5.1 Bulk,

Nettverks Kort: Unex NIC PCI 10Mbit Combo (TP/BNC),

Harddisk: Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB,

CD/DVD Spiller: Aopen DVD-ROM 16X/48X

CD Brenner: Aopen CD-RW 40X/12X/48X ATAPI Internal Retail,

Mus: Logitech MX500 Optical Mouse USB/PS/2,

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE Norwegian USB/PS/2 Black,

Monitor: Samsung Monitor 19" TCO99 SyncMaster 957DF ,

++

kr: 17 369

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget bra pc!

"for 10000-12000 kr så kan få ein nesten like rask pc

og den trenger kanskje ein oppgradering om 2 år og da har du 7000 å bruke på bare oppgradering"

Tull og tøys, du kan bruke den du har beskrevet ovenfor nesten et år lenger enn en pc til 12000, mener det ikke sløsing og at delene gir meget bra ytelse i forhold til pris, så må stille meg meget forbauset over innlegget over, har du 17k kjør på, du vil ikkje angre! (med mindre defekte deler er på vei)

Lenke til kommentar

HK'et har som sagt lyd og LAN integrert og trenger du egentlig DVD-ROM'en? De fleste klarer seg med kun brenner.

Og så var det skjermen da. Spar penger andre steder og legg dem på skjermen! Ca 1500kr ekstra på skjermen vil gjøre underverker :smile: Disse pengene kan du få ved å gå ned fra XP2400 til XP2100 osv. Dette er degraderinger du ikke merker i praktisk bruk. 1500kr ekstra i skjermen merkes *godt*

Lenke til kommentar

"Og så var det skjermen da. Spar penger andre steder og legg dem på skjermen! Ca 1500kr ekstra på skjermen vil gjøre underverker Disse pengene kan du få ved å gå ned fra XP2400 til XP2100 osv. Dette er degraderinger du ikke merker i praktisk bruk. 1500kr ekstra i skjermen merkes *godt*

"

?? greit at skjerm er viktig, men ikkje si at man ikkje merker de ekstra MHz ass, AXP 2100 er 1,73 mens AXP 2400+ er 2 GHz. det er 266 Mhz noe som helt klart kommer godt med, skal du bruke mer penger på skjerm kjøp deg en hansol 711 på tilbud til 4700 på komplett, (vanlig pris 6000) såd. Den skjermen ruler hvertfall og tar kaken++(ingen døde pixler, kjenner mange som har hansol LCD, null døde pixler.....)

Lenke til kommentar

Jeg ville gjort som Leipsland sier her,lagt mer penger i skjerm enn i cpu.

Sitter man mange timer foran skjermen hver dag,så er det godt med en god skjerm.

Tror neppe man merker de 266mhz'ne så godt at det gjør noe i spill osv..

MiO

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å bruke opp kr: 17 369 på en pc, så ville jeg aldri i livet ha valgt AMD. Bytt til Intel - forskjellene blir marginale.

Grunnen til at jeg ikke vil anbefale AMD er at det svært ofte er knyttet trøbbel til de - og 3.parts chipsettene, som VIA (som du har valgt). Velger du Intel/Intel chip så er du nærmest garantert en problemfri pc-hverdag.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 23:11, skrev havegg:

Ville gått for andre merker når det gjelder DVD-rom og CD-brenner..

Les tester/anbefalinger her på hardware.no

Ja, det er veldig viktig å kjøpe gode cd-stasjoner. Har selv hatt flere cd-rom'er som sliter med å lese plater og bruker halve dagen på å spinne opp i fart. Kjøp kvalitet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...