ostehøvel Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei, Jeg har fått en oppgave i å oppgradere et slitent trådløst nettverk. Utstyret som er i bruk nå er: 1stk 3com Wireless 11g Access Point 1stk 3com Dualspeed Plus 8 port switch Det er tre stk trådløse bærbare pcer i huset, en av dem er i en hybel som ligger 5 meter ifra huset. Det er også en stasjonær pc som bruker trådløst nettverkskort. En faks og en skriver er koblet til switchen. Er det noen som har anbefalinger til utstyr? Jeg lurer også på hva som er vitsen med både switch og accesspoint, kan man ikke bare bruke en trådløs router med innebygd switch? Penger er ingen problem, her gjelder det kun å få et stabilt nettverk. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei, Jeg har fått en oppgave i å oppgradere et slitent trådløst nettverk. Utstyret som er i bruk nå er: 1stk 3com Wireless 11g Access Point 1stk 3com Dualspeed Plus 8 port switch Det er tre stk trådløse bærbare pcer i huset, en av dem er i en hybel som ligger 5 meter ifra huset. Det er også en stasjonær pc som bruker trådløst nettverkskort. En faks og en skriver er koblet til switchen. Er det noen som har anbefalinger til utstyr? Jeg lurer også på hva som er vitsen med både switch og accesspoint, kan man ikke bare bruke en trådløs router med innebygd switch? Penger er ingen problem, her gjelder det kun å få et stabilt nettverk. 6351056[/snapback] hvis du kjøper http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320456 så erstatter du alt ovennevnte. den er back compatibel og virker også med b/g hvis du ikke skal oppgradere nettverkskort på alle maskiner..... Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Hva er fordelen med denne nye wireless-n standarden? ER det god rekkevidde på den? Da bør jeg vel også oppgradere til Wireless-N nettverkskort dersom jeg skal få full utnyttelse? Tenker da spesielt på pcen som skal brukes utenfor huset. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078 Denne har Linux, veldig god omtale. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318948 Her er en med Mimo™ teknologi, det gir veldig god rekkevidde. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 hva med den andre som ble foreslått? Wireless-N hva er forskjellen på disse? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hva er fordelen med denne nye wireless-n standarden?ER det god rekkevidde på den? Da bør jeg vel også oppgradere til Wireless-N nettverkskort dersom jeg skal få full utnyttelse? Tenker da spesielt på pcen som skal brukes utenfor huset. 6351908[/snapback] hva er MIMO teknologi, kan du lese her: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...A01A5F487#tekst jepp, hvis du skal ha glede av "n" router, burde du erstatte nettverkskort..... i teori så "n" router skal gi deg 300Mbps overføring..... Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Tusen takk for hjelpen, da skal jeg bestille en slik router pluss et nettverkskort av samme typen Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Tusen takk for hjelpen, da skal jeg bestille en slik router pluss et nettverkskort av samme typen 6353408[/snapback] bare hyggelig og lykke til.... Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Har satt opp nettverket og alt fungerer fint, det er bare rekkevidden jeg ikke er helt fornøyd med, kan dette skyldes at jeg har 2 stk pcer med Wireless-G teknologi? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har satt opp nettverket og alt fungerer fint, det er bare rekkevidden jeg ikke er helt fornøyd med, kan dette skyldes at jeg har 2 stk pcer med Wireless-G teknologi? 6392957[/snapback] tviler på det. prøv å plassere router annet sted, hvis det ikke hjelper så er det bare å kjøpe ekstra antenne e.l..... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Wikipedia: 802.11n. Tror det er billigere å bare kjøpe en kraftigere antenne og se om det blir bedre da. Du kan også sjekke om ikke ruteren din bruker en kanal som kræsjer med andre rutere i nærheten av deg. Les mer om kanaler her. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 takk, jeg skal prøve å endre plassering. Hvis ikke det hjelper kan jeg kjøpe en antenne, men hvor finner jeg en slik antenne? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 takk, jeg skal prøve å endre plassering.Hvis ikke det hjelper kan jeg kjøpe en antenne, men hvor finner jeg en slik antenne? 6399162[/snapback] antenne kjøpe du der hvor du kjøpte router/nettverk kort...... vet ikke hvem du handler hos ?!?!.... Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg handler for det meste fra komplett.no Så at de hadde en del antenner der så jeg får se om jeg trenger en etterhvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå