Gå til innhold

Jeg vil ha SCSI!!!

mac1334

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor SCISI HDer fremdeles lages så små. IDE HDene er nå kommet opp i 200GB. Du ser veldig lite slike SCISI disker ute. Finner du noen er de svindyre. De fleste SCSI disker er under 50GB i størrelse....I NEED MY SPACE!! :smile: Selvsagt et det jo dette med hastighet på SCSI diskene, men snart ankommer jo Serial ATA på markedet og da blir det hele noe annet.

Denne posten hørte vel ikke mye hjemme hær, men måtte bærre hive den hit da jeg refererte til linken på komplett...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 23:50, skrev Maxopp:

PCI bussen stopper på 133 skal du ha mer må man enten kjøpe et hovedkort med 64 bit PCI bus eller vente til hovedkort kommer med en erstatning for PCI.

den stopper vel fordi pci bussen er 33 mhz

ett 66 mhz kontroller kort skal kunne dytte dobbelt (på 66mhz buss seff :smile:

Lenke til kommentar

Stjeler litt threaden, men siden du har fått svar på spm'et ditt, så er det vel greit.

Jeg har et intel hovedkort med innebyggd 10/100 nettverkskontroller. Dette støtter bus mastering, som gjør at det 'kan' overføre opp til 132 MBps.

Jeg skulle gjerne fått testet dette, men ingen andre jeg kjenner har denne funksjonen. Det jeg lurer på, er om det finnes pci nettverkskort som støtter bus mastering (32bit pci), hvor selger de det, og til hvilken pris.

Lenke til kommentar

Quote:

men snart ankommer jo Serial ATA på markedet og da blir det hele noe annet.

Diskene blir vell ikke noe raskere selv om de får en ny plugg? Slik jeg har forstått det, så vil grensen for datatransport gå opp til 150MBps, men fortsatt bruke de gamle diskene. Siden de som er her for øyeblikket fikser 15-35 MBps, så er det vell langt til den blir max'et ut.

Og scsi disker som fiker 100 +++ MBps får du for 1500,- (18gig)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 22:29, skrev DJViking:

Skjønner ikke hvorfor SCISI HDer fremdeles lages så små. IDE HDene er nå kommet opp i 200GB. Du ser veldig lite slike SCISI disker ute...

Platene på 15000rpm og 10000rpm? SCSI-disker har ganske liten diameter i forhold til de i vanlige IDE-disker og 7200rpm SCSI-disker. Dette er for å minemere søketiden, få mindre forskjell på maksimum og minumum hastighet og høyre gjennomsnittshastighet. Ulempen er at diskene har liten kapasitet.

Lenke til kommentar

Skulle ønske noen hk produsent kunne lage en single P4 løsning med 64 bit PCI bus. Da jeg snart skal pensjonere mit supermicro HK (dual PIII 933 med 64 bit PCI bus) og har egentlig ikke råd til en dual løsning.

ja jeg veit at dual mp er billigere, men av personlige grunner skal jeg ikke ha cpu fra amd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...