thoralex Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) er det noen som vet om noe sånt? Helst AMD dobbeltkjerne. Grafikken er ikke veldig viktig men vil ha muligheten til å spille litt innimellom, men jeg har ingen veldig krevende spill. Fint om et bateri holder et par timer. Vekt og størrelse er mindre viktig. harddisk trenger ikke vere mer enn 40-80 gb. Edit: maks 10 000kr og uten windows Endret 21. juni 2006 av thoralex Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) er det noen som vet om noe sånt? Helst AMD dobbeltkjerne. Grafikken er ikke veldig viktig men vil ha muligheten til å spille litt innimellom, men jeg har ingen veldig krevende spill. Fint om et bateri holder et par timer. Vekt og størrelse er mindre viktig. harddisk trenger ikke vere mer enn 40-80 gb. Edit: maks 10 000kr og uten windows 6350917[/snapback] Hvorfor skal du ha uten windows? Dell Inspiron 6400 er jo alltid et bra alternativ, Asus A6Ja er jo også en god maskin til en billig penge. Ellers har jeg Toshiba selv, og kan vel anbefale Satellite Pro (og kanskje spesiellt P-100 serien). Endret 22. juni 2006 av tissedam Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hvorfor skal du ha uten windows? kanskje han skal bruke linux el og ikke ønsker å betale for noe han IKKE skal bruke. Lenke til kommentar
thoralex Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Nettopp Skal ha både windows og linux, men skal bruke gamlepcen som server med linux og bruker windows fra den på den nye. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Hvorfor skal du ha uten windows? kanskje han skal bruke linux el og ikke ønsker å betale for noe han IKKE skal bruke. 6360433[/snapback] Ja, det kan jo være det ja. Men siden de fleste maskiner selges med Windows, utennom noen få, og de som kan konfigureres selv, er det ikke lett å kjøpe den maskinen man ønsker uten Windows. Man må gjerne ofre enten noen tusen ekstra, eller en dårligere maskin. Men som i linken jeg linket til (Dell 6400) kan man konfigurere vekk Windows hvis jeg husker helt rett. Endret 22. juni 2006 av tissedam Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Men som i linken jeg linket til (Dell 6400) kan man konfigurere vekk Windows hvis jeg husker helt rett. Du kan konfigurer deg blå, og allikevel sitte igjen med ett stk windows. Det ser ikke ut som om dell selger pc'er uten OS Endret 22. juni 2006 av nisselue Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Om du vil ha dobbelkjerne fra AMD så skal Turion X2 være på markedet snart, jeg vil tippe litt ut i neste måned. En stor fordel med disse er at de vil støtte 64bit. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 På pcer for privatbrukere får man vel ikke uten os hos Dell. Men har sett at de selger servere uten OS. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Om du vil ha dobbelkjerne fra AMD så skal Turion X2 være på markedet snart, jeg vil tippe litt ut i neste måned. En stor fordel med disse er at de vil støtte 64bit. Hilsen, efikkan. 6364102[/snapback] Efikkan, etter en liten stund på forumet her er det umulig å ikke legge merke til at du har en svakhet for AMD sine maskiner, spes pga at de støtter 64-bit. Jeg bare lurte på dette: har ikke core duo-prossessorene fra Intel vist seg å være både raskere (per mhz) og mer energigjerrige enn AMD sine 2-kjerners prossessorer? (snakker her om til bærbare såklart). går ikke vinninga opp i spinninga når 64-bit kanskje gir bedre ytelse, samtidig som man får en noe svakere maskin? (og det dessuten er en god stund til 64-bit virkelig tar av) dessuten vil det jo (med mindre jeg tar feil) være mulig å oppgradere til intels 64-bitsprossessorer når de kommer, eller når man skulle se behovet. ps. sorry for litt ot Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei! Om du vil ha dobbelkjerne fra AMD så skal Turion X2 være på markedet snart, jeg vil tippe litt ut i neste måned. En stor fordel med disse er at de vil støtte 64bit. Hilsen, efikkan. 6364102[/snapback] Efikkan, etter en liten stund på forumet her er det umulig å ikke legge merke til at du har en svakhet for AMD sine maskiner, spes pga at de støtter 64-bit. Jeg bare lurte på dette: har ikke core duo-prossessorene fra Intel vist seg å være både raskere (per mhz) og mer energigjerrige enn AMD sine 2-kjerners prossessorer? (snakker her om til bærbare såklart). går ikke vinninga opp i spinninga når 64-bit kanskje gir bedre ytelse, samtidig som man får en noe svakere maskin? (og det dessuten er en god stund til 64-bit virkelig tar av) dessuten vil det jo (med mindre jeg tar feil) være mulig å oppgradere til intels 64-bitsprossessorer når de kommer, eller når man skulle se behovet. ps. sorry for litt ot 6364234[/snapback] Du har tydeligvis ikke følgt med. Jeg anbefaler til en hver tid det jeg mener er best for kjøperen, og for bærbare blir det som oftest faktisk cpuer fra Intel. Og hvis du leste første innlegg i diskusjonen, så ville kjøper helst ha fra AMD. Gode tester av Turion X2 mot Core Duo er mangelvare, og de skal være cirka jevngode. Etter min mening er det veldig lite fremtidsrettet med bare 32bit i dag. 64bit gir klart merkbart bedre ytelse, selv med kontorbruk. Intel kommer med Merom med 64bit etter hvert også (august??), og om de er bedre enn Turion X2 så vil jeg anbefale de. Så vennligst vær saklig og ikke uttal deg om ting du ikke vet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 har ikke core duo-prossessorene fra Intel vist seg å være både raskere (per mhz) og mer energigjerrige enn AMD sine 2-kjerners prossessorer? De har vel ca det samme energiforbruket, men intel maskinene har lengre levetid på batteri. Årsaken, uten at jeg er 100%, er brikkesettet for AMD har noe høyere forbruk. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Hei! Om du vil ha dobbelkjerne fra AMD så skal Turion X2 være på markedet snart, jeg vil tippe litt ut i neste måned. En stor fordel med disse er at de vil støtte 64bit. Hilsen, efikkan. 6364102[/snapback] Efikkan, etter en liten stund på forumet her er det umulig å ikke legge merke til at du har en svakhet for AMD sine maskiner, spes pga at de støtter 64-bit. Jeg bare lurte på dette: har ikke core duo-prossessorene fra Intel vist seg å være både raskere (per mhz) og mer energigjerrige enn AMD sine 2-kjerners prossessorer? (snakker her om til bærbare såklart). går ikke vinninga opp i spinninga når 64-bit kanskje gir bedre ytelse, samtidig som man får en noe svakere maskin? (og det dessuten er en god stund til 64-bit virkelig tar av) dessuten vil det jo (med mindre jeg tar feil) være mulig å oppgradere til intels 64-bitsprossessorer når de kommer, eller når man skulle se behovet. ps. sorry for litt ot 6364234[/snapback] Du har tydeligvis ikke følgt med. Jeg anbefaler til en hver tid det jeg mener er best for kjøperen, og for bærbare blir det som oftest faktisk cpuer fra Intel. Og hvis du leste første innlegg i diskusjonen, så ville kjøper helst ha fra AMD. Gode tester av Turion X2 mot Core Duo er mangelvare, og de skal være cirka jevngode. Etter min mening er det veldig lite fremtidsrettet med bare 32bit i dag. 64bit gir klart merkbart bedre ytelse, selv med kontorbruk. Intel kommer med Merom med 64bit etter hvert også (august??), og om de er bedre enn Turion X2 så vil jeg anbefale de. Så vennligst vær saklig og ikke uttal deg om ting du ikke vet. Hilsen, efikkan. 6364283[/snapback] Hjelp! det var verken meningen å være usakelig eller prate om ting jeg ikke har peiling på. at du har mer peiling på dette her enn meg er nettopp grunnen til at jeg spørr! og når det gjelder tester har jeg bare lest en på fransk, men der mener jeg å huske at intel hadde noe bedre ytelse. hvor god denne testen er vet jeg ikke, og det er selvfølgelig mulig at jeg har lagt for mye vekt på den. poenget med innlegget mitt var å få deg til å begrunne dine anbefalinger (noe du til en viss grad har gjort), ikke å angripe deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå