Gå til innhold

Bærbar pålogget 24/7

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Toshiba P100-113.

Specsene kan man finne enten på google eller i signaturen min.

Jeg ønsker å ha maskinen på hele døgnet. Den må alltids restartes en gang innimellom, men det kan jeg leve med. Den er på hele døgnet, men det er natten som virkelig gjelder, når man tenker på nedlasting o.l.

Har merket at den blir fort varm, og veldig varm. Ikke alt for varm for å være bærbar, men jeg kjenner godt varmen på bordet etter 4 timers jobbing. Hvordan vil den fungere og er det mulig at maskinen står på samme sted 24 timer etter hverandre uten at den blir flyttet på, kun står der og downloader. Vil det være fare for brann utifra at den står på et trebord?

Tror jeg begynner å bekymre meg litt for mye, men jeg må ha svar om den kan stå i ca. 2 døgn (50 timer) uten å løftes på så viftene får "vifte litt luft".

Trenger svar rimelig raskt, skal på hytten, vurderer om jeg skal ta den med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke farlig... men maskina er ikke så glad i alt for mye varme, viss det er veldig varmt i rommet....

du kan kjøpe en slik og sette under laptopen :)

Den får strøm igjenom usb tilkoblinga :)

Ser den er utsolgt.... :hmm:

*edit*

På min laptop kunne jeg velge om vifta skulle stå på hele tiden eller bare når det ble for varmt...

Viss du har slik valgmulighet i din og (min var i acer programmet) så kan du jo sette på at den skal gå hele tiden :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Det er ikke farlig... men maskina er ikke så glad i alt for mye varme, viss det er veldig varmt i rommet....

Ser den er utsolgt....  :hmm:

*edit*

På min laptop kunne jeg velge om vifta skulle stå på hele tiden eller bare når det ble for varmt...

Viss du har slik valgmulighet i din og (min var i acer programmet) så kan du jo sette på at den skal gå hele tiden :)

6350932[/snapback]

Helst ikke lyst på ekstra kostnader. Er et 30 mm tykt trebord et trygt sted å sette maskinen? Vil den bli så varm at den slår seg av?

EDIT: det er vanlig romtemeratur i rommet, men vinduet kan taes opp hvis det er nødvendig.

Alt for maskinen, vet du. ;)

Endret av tissedam
Lenke til kommentar
Helst ikke lyst på ekstra kostnader. Er et 30 mm tykt trebord et trygt sted å sette maskinen? Vil den bli så varm at den slår seg av?

EDIT: det er vanlig romtemeratur i rommet, men vinduet kan taes opp hvis det er nødvendig.

6350997[/snapback]

Hvis den blir så varm at den slå seg av når den nesten er idle (les ikke blir brukt tungt), så må det jo være en kontruksjonsfeil i så fall. Det skal ikke være noe problem for maskina å stå på 24/7.

Nå har jeg ikke tallene i hodet for at tre skal selvantennes, men det må nok opp i en del høyere temperaturer enn det som er utfallet av at pc'en står på bordet ;)

Lenke til kommentar

Ser den er utsolgt....  :hmm:

*edit*

6350932[/snapback]

6350997[/snapback]

Det går nok fint :)

Bare pass på at du ikke lar den stå i viss det tordner du ;)

hehe....

Regner med at du ikke sitter med harde applikasjoner når du sover... eller når du ikke sitter forran den....

Så du kan regne med at det ikke sjer noe med den :)

Har hatt med min på utholdelige datapartyer... og hadde en laptop som server hjemme før....

Så tror ikke det er noe problem

*god tur*

:thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp.

Har vært litt bekrymret for om den skal ta fyr og alt sånn. Den blir jo veldig varm.

Det ender nok med at jeg setter den litt opp i høyde, så viften får god plass og nok luft. Den vil ikke gå hele tiden, da dette bråker en god del. Jeg skal faktisk sove ved siden av den også da. Vinduet vil også stå litt på gløtt.

Jeg kjører veldig enkle programmer.

Om natten skal FlashFXP kjøre med en download, samt 2/3 stk. Bittorent-klienter med nedlasting.

Og msn.

Lenke til kommentar

Har vært litt bekrymret for om den skal ta fyr og alt sånn. Den blir jo veldig varm.

6351073[/snapback]

Hvis jeg har tolket mine kilder riktig, så selvantenner tre (litt avhengig av type) ved 400-500 grader, og så varmt blir ikke bordet ditt

Lenke til kommentar

Har min bærbare stående på 24/7. står på veska eller i sofaen.

Blir varm, men det har aldri bekymret meg.

Den forrige stå på nesten et år kontinuerlig.

Funker fint enda. Kjøpte ny og ga den gammle til dattera mi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...