_+mayhem Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har et stort problem her med søsterns bærbare pc. Skulle lage en ny partisjon med partition magic 8 igår og dele c: i to deler. Alt gikk ok og dette har jeg gjort mange ganger før på andre pcer uten problemer,men litt ute i prosedyrene med resizing kom det opp en feilmelding om noe og trykk enter for å starte på nytt.Pcn stopper nå opp ved widows logo med blå strek og rebooter med blåskjerm.Satt i xp cdn og partisjon c: er nå ukjent og må formateres med følgende at data vil gå tapt.Før alt dette La jeg en mappe på skrivebordet hennes som jeg kalte backup og la alt viktig i den med tanke på at den skulle flyttes over til d: når denne da var opprettet.Skulle deretter legge inn en fresh install av xp pga trojan virus som herjet på pcn hennes.Har en knoppix cd som jeg booter fra og finner alt det gamle på pcn inklusive backup mappa som ligger der.Har pcn på nett med switch og har klart og logge meg inn på min pc som har XP ved hjelp av samba komandoer.Da finner jeg mappene jeg deler i lokale nettverk.Problemet er hvordan går jeg andre veien fra min pc og inn på den bærbare med knoppix på, hvordan deler jeg mappa osv som ligger på skrivebordet der, for så og hente den over på min pc med xp.Er ikke helt oppe når det gjelder LINUX greier kan noe men er ganske fersk. Kan noen hjelpe meg hadde jeg takket meget for det. Anders Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvorfor ikke bare dele en mappe på din pc med fulltilgang for alle brukere og kopiere fra knoppix til din pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå