Blåbær Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Ser etter en liten og rimelig keyboard som skal fungere som tangenter til datan min. F.eks hvis jeg trykker på c5 så vil den spille c5 på vsti intrumenten min på datamaskinen. Altså snakk om USB-basert system. Er helt n00b i de greiene her så kom gjerne med flere alternativer og for imot argumenter. takk takk Endret 24. juni 2006 av Rakib Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) du tenker på et midi keyboard? som kan brukes med reason, cubase og fl studio ikke sant? midi keyboard heter det kan anbefale deg m-audio serien. men skal du ha det bør du ha et rimlig bra lydkort. de fleste midi keyboard er usb men hvis du vil ha noe bra som skal funke greit med litt muligheter så er E-MU helt klart genialt. har ofte knapper på dem og slikt som kan assigneres til forskjellige ting. det jeg anbefaler deg er å finne en musikk butikk i ditt område og spørre dem. de vet mye bedre enn alle på forumet her:) Endret 21. juni 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Midi ja, kan godt spørre men vil gjerne ha et som er ganske rimelig. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 kan anbefale denne: http://www.tabs.no/storefront.php?pid=14362&c1=0 testet den og noen flere og denne er verdt pengene. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 komplet har ett til rundt 500,- mener jeg på det var.. Er ikke usb, men gameport kontakt, har det selv og det funker greit, det Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 komplet har ett til rundt 500,- mener jeg på det var.. Er ikke usb, men gameport kontakt, har det selv og det funker greit, det 6353698[/snapback] jupp men den funker ikke med prg som cubase og reason Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Dersom kortet man plugger det inn i har MIDI-interface ser jeg ingen grunn til at Cubase/Reason og disse ikke skal støtte det? Lenke til kommentar
oddity Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Akkurat. Selvfølgelig støtter de i hvertfall dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=102744&view=detailed Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Skal selv kjøpe dette: M-Audio Keystation 49e USB Får det for litt under 1000-lappen på eplehuset og det er trykkfølsomme taster som er utrolig viktig ihvertfall for meg. http://www.eplehuset.no/produkter/apple/pr...are/musikk.html Lenke til kommentar
oddity Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Er det virkelig mulig å få tak i et midikeyboard UTEN trykkfølsomme taster? Finner ikke noe info om det på komplett linken min fra i sta, men.. Det er nok forskjell på hvor mange forskjellige velocities keyboardsa klarer å skille mellom. (mitt klarer i hvertfall ikke 128, som ville vært optimalt). Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det til 500,- er uten trykkfølsomhet vet jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 sånn har jeg m-audio keystation 49e. hadde en. solgte den, men så kjøpte ejg en lik en igjen. angret på at jeg solgte den hehe. funker veldig bra. kjøpte min for 950 kr. verdt pengene. men skal selge min og gå for den E-MU som jeg linket til litt tidligere i tråden. en venn av meg har den og likte den godt så skal skaffe meg det Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Forstod ikke helt det med 15pins kontakt, tror muligens det er best med usb da jeg regner med at tiden fra du presser på knappen til datan registrerer det blir kortest mulig. Skal brukes til bærbar pc. Og med trykkfølsomhet så menes det at lyden blir spilt høyere jo hardere man trykker, eller tar jeg helt feil? Denne siden hadde mange keyboards bla maudio som ble nevnt til et ganske lavere pris. http://www.zzounds.com/cat--Compact-Keyboa...ntrollers--2687 Lenke til kommentar
oddity Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Og med trykkfølsomhet så menes det at lyden blir spilt høyere jo hardere man trykker, eller tar jeg helt feil? Det var det jeg tenkte på i hvertfall. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Og med trykkfølsomhet så menes det at lyden blir spilt høyere jo hardere man trykker, eller tar jeg helt feil? Det var det jeg tenkte på i hvertfall. 6361585[/snapback] jupp. det går på volocity men bruker du reason kan du stille volocity til annet enn kun lydstyrke. trykkfølsome taster anbefales Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) En ting jeg lurer litt på for dere som har litt peiling på dette. Er det mulig å via usb-keyboardet velge instrumenter fra sampleren i Reason? Eller stille på både pitch og volum fra keyboardet? Tror det vil bli ganske viktig for min del ihvertfall og skulle ha hatt et keyboard som støtter det. Har tenkt å bruke det onstage faktisk som mellotron! Endret 23. juni 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 En ting jeg lurer litt på for dere som har litt peiling på dette. Er det mulig å via usb-keyboardet velge instrumenter fra sampleren i Reason? Eller stille på både pitch og volum fra keyboardet? Tror det vil bli ganske viktig for min del ihvertfall og skulle ha hatt et keyboard som støtter det. Har tenkt å bruke det onstage faktisk som mellotron! 6365590[/snapback] vet du kan gjøre det i reason. altså velge en knob eller slider som du kan velge hva den skal være. altså du kan velge at når du drar på slideren kan det være volumet ditt. enkelt opp sett av det og. men til slikt anbefales en av de dyre midi keyboardene med litt knapper og fancy stuff for da kan du ha flere slidere osv osv. men men mixer er best på slikt egentlig. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har M-audio Keystation 61 og selv om jeg ikke har fått spilt så mye, så er jeg veldig fornøyd hittil. Ikke så dyrt heller, var vel 1500 kr. Er få knapper og sliders på den da, så ville tittet på andre dersom du trenger det. Disse kan normal kontrollere hva som helst inne i programmet, på samme måte som en sikkelig work-synth. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har M-audio Keystation 61 og selv om jeg ikke har fått spilt så mye, så er jeg veldig fornøyd hittil. Ikke så dyrt heller, var vel 1500 kr. Er få knapper og sliders på den da, så ville tittet på andre dersom du trenger det. Disse kan normal kontrollere hva som helst inne i programmet, på samme måte som en sikkelig work-synth. 6366528[/snapback] Det er vel egentlig vil men om den bare kan spille lydene så holder det forsåvidt. Hvordan får dere keyboardene til å kommunisere med programmet, regner med at drivere og alt er inkludert men har alle sequensere mulighet til å gjenkjenne alle midi keyboarder som der der ute? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Dersom du har driveren, så støtter programmene det. Det er jo nettopp derfor du har driverene. Uten driver vil det spørs litt på sequencer/keyboard om det funker, evt. hvilke funksjoner som funker eller ikke. Men jeg vet at bla.a. Reason har innebygde profiler for en del keyboard, og da mest for de mer "seriøse" workstationene fra Korg og Roland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå