Alexos Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Etter å ha slitt med en PC som er klar for dynga i mange, mange år, har jeg nå bestemt meg for å kline til og kjøpe en skikkelig bra PC til gaming og noe annet bruk. Det jeg lurer på er om det er noe dere ville ha byttet ut, om det er rom for noen forbedringer og om noe eventuelt ikke passer sammen. Her er PC'n så langt: Hovedkort: ABIT AN8-32X,nForce4 SLI X16,Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs Skjermkort: Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3 ,PCI-Express,"BP7950GX2-1000-TV-DD",HDCP Harddisk: Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern DVD-brenner: NEC DVD±RW 16x ND-4551 intern brenner black (bulk versjon) Kabinett: Ikke helt bestemt meg her, men det blir nok et Lian Li aluminiumskabinett - noen forslag? Strømforsyning: MIST, 600W, ATX.2.2, avtagbare kabler Tastatur: Saitek Eclipse Keyboard, blått lys i taster, Sort/Sølv, Laser Cut Mus: Logitech G5 Laser Mouse, USB Takker for alle svar! Edit: Lagt inn link til alle delene. Endret 21. juni 2006 av Alexos Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei -Først av alt: Kan du få inn link til alle delene? Da er det litt letter og hjelpe deg -Har du et spesiellt budsjett du skal holde deg til? -sikker på at du skal gå for et sokkel 939 oppsett nå? Viss du skal ha flunkende ny pc, så er det vel like greit å kjøpe AM2 med det samme? Mvh. Sjurd Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Gå for en Dualcore prosessor heller,AMD Athlon 4200+ X2 er heller å foretrekke. Ellers er alt greit. Svinbra hovedkort iallefall,bra skjermkort,fet strømforsyning med høy kvalitet. Edit: Du kunne kanskje valgt litt mere kvalitets Ram. Endret 21. juni 2006 av naits81 Lenke til kommentar
Alexos Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Hei -Først av alt: Kan du få inn link til alle delene? Da er det litt letter og hjelpe deg -Har du et spesiellt budsjett du skal holde deg til? -sikker på at du skal gå for et sokkel 939 oppsett nå? Viss du skal ha flunkende ny pc, så er det vel like greit å kjøpe AM2 med det samme? Mvh. Sjurd 6350444[/snapback] - Link har kommet - Budsjett: Disse delene som er ovenfor (inkludert kabinett på ca. 1200 kr - noen forslag til kabinett btw?) ligger på 15400 kr til sammen, så det er nok innenfor der jeg vil ligge. Si max 16500 kr. - Tror jeg satser på sokkel 939, ja. Hva er det som er bedre med AM2, forresten? Lenke til kommentar
Alexos Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Gå for en Dualcore prosessor heller,AMD Athlon 4200+ X2 er heller å foretrekke.Ellers er alt greit. Svinbra hovedkort iallefall,bra skjermkort,fet strømforsyning med høy kvalitet. Edit: Du kunne kanskje valgt litt mere kvalitets Ram. 6350452[/snapback] - Hvorfor er dualcore prosessorer mye bedre enn enkeltkjerne prosessorer. Er det stor forskjell? - Hva er galt med ram'en? Forslag til annet kvalitetsminne på ABIT hovedkortet? Tusen takk for at du ser rom for forbedringer, og takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå