ngc6440 Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har en stasjonær PC (Windows XP Pro) med to CD-stasjoner; en "vanlig" og en CDRW. I dag begynte plutselig begge to å ta helt av. Når jeg setter inn en CD, spinner stasjonen opp, og hvis jeg prøver å gå inn i Utforsker for å se på innholdet så henger Utforsker seg. Det samme gjelder hvis jeg bruker et annet program for å se på innholdet på CD-stasjonen. Har kikket i Enhetsbehandlingen, ikke funnet noe der. Har prøvd å installere drivere på nytt, uten at det hadde noen effekt. Det rare med det hele er at begge CD-stasjonene oppfører seg mer eller mindre likt. Det har forresten ingenting å si om jeg setter inn orginale plater, eller hjemmebrente. Noen som har et godt tips til hva jeg kan prøve? Innrømmer at jeg ikke er så flink når det gjelder å finne ut av hardware-problemer. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 12. oktober 2002 Del Skrevet 12. oktober 2002 hva om du lar cd-platene få spinne helt ut før du prøver å se innholdet på dem? har selv vært for rask et par ganger... slå av "auto-insert" funksjonen i windows. aner ikke hvor man finner den i xp... Lenke til kommentar
ngc6440 Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Har prøvd begge deler, uten at det hjelper. Etter fem minutter spinner fortsatt platen rundt :sad: Lenke til kommentar
ngc6440 Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 Okay, fikk endelig orden på det. Ikke spør meg hvorfor det gikk, men gjorde følgende: - startet maskinen i Sikkermodus med kommandolinje - skrev inn stasjonsbokstaven til den ene CD-stasjonen i DOS-vinduet, og fikk se hva CDen inneholdt - startet maskinen på nytt, kom inn i Windows, og da funket alt igjen Fornøyd nå, men aner jo egentlig ikke hva som var feil, eller hvorfor det ble i orden igjen etter det jeg gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå