Gå til innhold

beste theme musikken?


Anbefalte innlegg

hva med åpnings melodien til Air?

den er fin den  :blush:

7796056[/snapback]

 

Ja, veldig fin^^

 

 

Og sluttsangen til Hellsing er faktisk en av de sangene jeg har hørt mest på iTunes.. hørte på den en hel sommer:p Shine av Mr. Big

7797227[/snapback]

Enig :) Synes Yuki Kajiura har en del bra også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

BECK har, allround, noe av den beste musikken. Åpnignssangen, Hit in the USA er ganskje morsom, og sluttsangen, My World Down er bare rå. Ellers er Moon on the Water (aka Full Moon Sway) skikkelig kul, og best i versjonen til Beat Crusaders, selv om Sowelu synger den okay også. Og det var bare noen av de bra sangene.

Cowboy Bebop har jo også noen som er til å dø for: Ask DNA, Rain, Green Bird, Gotta Knock a Little Harder...

Og Cruel Angel's Thesis fra NGE er og blir rå. <3 Gakuen Heavens åpningssang er også kul, og Saikou no Kataomoi fra Saiunkoku Monogatar = instant love. <3

 

...og FMA filmen (Conqueror of Shamballa) har hele TO tracks fra L'Arc~En~Ciel's album AWAKE. WUB!! <3 Lost Heaven er bare... nam....

 

..og den som ikke ler seg ihjel av Excel Sagas sluttsang, Menchi's Sad Bolero, eier ikke humoristisk sans.... XD

 

...sorry, har nærmere 10GB animemusikk, det er vanskelig å velge ut noen få sanger..... :p

 

EDIT: glemte noen favoritter!! >_<

Death Note OP & ED: the WORLD & Alumina, av Nightmare

Final Fantasy: Unlimited ED: VIVID, av Fairy Fore (ble ett av mine nye favorittband etter denne)

Naruto 1st ED: Wind, av Akeboshi (likte den så godt at jeg kjøpte cd med Akeboshi)

DNAngel OST: Kodou ~Whenever~, av Okiyada Ryuutarou

Hunter x Hunter OP(nr 2 eller 3?): Kono Taiyou wa Yoru mo

Ghost in the Shell Stand Alone Complex ED: Lithium Flower

Gundam Seed 2nd ED: River, Tatsuya Ishii

Gundam Seed 1st ED: Anna ni Isshou Datta no ni, See-Saw

Bleach 1st ED: Life is Like a Boat, av Rie Fu (likte den så godt at jeg kjøpte CD og 2 singler av henne)

Enda har jeg sikkert glemt en hel masse... *sukke*

Endret av Puchu
Lenke til kommentar

Neon Genesis Evangelion: A Cruel Angel's Thesis

Asian Kung Fu Generation: Haruka Kanata (Naruto ED 2?)

Melacholy of Suzumiya Haruhi: Hare Hare Yukai

Love Hina: Sakura Saku

Seneste OP til Naruto (ennå ikke fått med meg navnet på den)

L'Arc~En~Ciel (Full Metal Alchemist) Ready Steady Go!

Elfen Lied: Lilium?

FLCL: Ride on Shooting Star

School Rumble: Scramble (en sang som man får en merkelig trang til å synge med til når man hører den)

School Rumble Ni Gakki: Sentimental Generation (samme som med Scramble)

 

Husker ikke sangerene til flere av disse.

Lenke til kommentar
Ending låt fra One Piece, finner den blant de første 50 episodene. Er ikkje sikker på kem som har den, men har funnet den i ein OST samling under navnet Run,run,run. Evig fengende og herlig. Om noen veit artistnavnet hadde eg blitt takknemlig.

7996917[/snapback]

#02: "RUN! RUN! RUN!" by Maki Otsuki (eps 31-63)

 

ellers er det en del andre som jeg syns er bra også..

 

Scrapped Princess -OP- Jam Project feat. Okui Masami - Little Wing

Stellvia of the Universe -ED2- Angela - The End Of The World

Bleach -ED8- Takacha - Movin!!

Fate-Stay Night -OP1- Sachi Tainaka - Disillusion

Naruto -ED12- Chaba - Parade

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis noen liker låter som f.eks 'Lilium' fra Elfen Lied så anbefaler jeg de å høre 'La Sola' av Kenji Kawai fra Fate Stay Night  :love: er meget bra OST

8060708[/snapback]

 

Teh opening song op Elfen er digg, men er ikke det "Kyre Eleison", elns? I hvert fall en av sangene fra Requiem (Mozart.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

For dere som liker musikk fra anime og annet japensk musikk kan jeg anbefale en blogg som heter Alamosh´s anime & J-music blog

 

Har selv over 100 sanger fra anime på Mac en, vanskelig å si hvem jeg liker aller best men Haruka Kanata av Asian Kung-fu generation som var Naruto intro nr3 tror jeg ligger veldig høyt på lista.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, Yuki herjer :cool:

 

Synes openingen i Kanon er overraskende pen. Første gang jeg hørte den syntes jeg ikke noe særlig om den, så den ble skippet de første 10 episodene, eller så. Men etter litt tilvenning ser jeg kvaliteten og det profesjonelle i den - ikke minst så er klippene i bakgrunnen bare nydelige. Enden i den samme serien er ok. Noen ganger litt vel munter - rett etter noe dramatisk eller trist. Litt teknoaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...