Gå til innhold

Nytt alu. kabinett. Trenger innspill/erfaringer!

Anbefalte innlegg

Ok, siden jeg skal kjøpe en ny data, så trenger jeg også et nytt kabinett. Jeg har sett på mange modeller, merker, størrelser osv. Valget hittil har falt på Lian Li, men det kan jo alltid endres :)

Jeg har noen kriterier:

Det skal ha plass til 120mm vifter

Det skal være stilrent (rette linjer, ikke vindu, symmetrisk)

Helst svart, men sølv fungerer også

Størrelse har ingenting og si. Kan være veldig stort, eller bittelite

Det skal ikke veie mye.

De kabinettene jeg har sett på:

Lian Li PC6070BSCAND

Støydempet (matter og 120mm vifter)

Frontdeksel

Pent og aluminium

Lian Li PC7BSCAND

120mm vifter

Pent og aluminium

Lian Li PCG50B

Lite og stilig

120mm vifter

Pent og aluminium

Lian Li PCV1000

Stort

Pent og Aluminium

120mm vifter

Det er nesten dødt løp, og det er få ting som skiller de. Hva skal jeg velge?

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv et Lian Li PC6277B, syns dette er det mest praktiske kabinettet jeg har hatt hittil, hadde et Lian-LI PC75USB før jeg kjøpte PC6277B og er litt størelses forskjell på de 2.

Greit nok at PC6277B ikke er støydempet,men har har muligheten for 120mm rundt det hele + gummioppheng til hd'er.

Har selv 1x120mm bak,1x120mm i top,2x120mm i front, funker meget bra :)

Min pc er ihvertfall omtrent lydløs,selv med 6 hd'er.

Lian Li PC6070BSCAND: Fint og alt dette, men suger lite luft inn i fronten, blir varmere inni iom at det er støy dempet + det har den 3x 3 1/2 løsningen til lian li i front,som bare er irriterende om du har planer omm vannkjøling f.eks.(jeg for min egendel har ingen behov for 3 1/2 plasser ihvertfall)

Lian Li PC7BSCAND: Har bygd en pc med dette kabinettet, helt ok kabinett, men trangt inni. Litt i minste laget for min smak ihvertfall ellers helt fint.

Lian Li PCG50B: Lite og fint kabinett med god kjøle løsning, eneste negative er at psu sitter over cpu kjøler,så er meget begrenset hva man kan bruke av cpu kjøler.

Lian Li PCV1000: Fine kabinetter i pcv serien, hd'ene er vel ikke gummiopphengt + hovedkort med heatpipe løsninger funker meget dårlig i pcv kabinettene da heatpipen på hk ikke er beregnet på å sitte opp ned.

Lenke til kommentar

Lian Li PCG50B og lign. med det PSU-festet tror jeg kanskje er uaktuelt. Det blir for dumt med såpass restriksjoner med tanke på CPU-kjøling. Varmen stiger feil på PCV1000.

Da er det Lian Li PC6070BSCAND og Lian Li PC7BSCAND igjen. Kanskje jeg skal sende en mail til Microplex med spørsmål. Kan se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...