Gå til innhold

Opera klar i ny versjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg har installert nye weekly builds har alltid innstillingane vorte bevart, men for å vere sikker på at du ikkje mister dei, kan det kanskje vere lurt å ta backup. Trykk på "Om Opera" i Hjelp-menyen, og du finn ei liste over kva mapper dei nødvendige filene ligg i. Kopier alt du treng til ei mappe på skrivebordet (eller noko slikt), og om det forsvinn ved installasjon, berre kopier dei tilbake. Kontaktar, bokmerke og RSS-feeds kan eksporterast frå Fil --> Import og Eksport.

Lenke til kommentar

Dette er vel kanskje ikke noe Help-desk, men jeg prøver allikvel.

TouchtheScreen widgeten får jeg bare ikke til å funke. Får kun opp TV-programmer fra england. Stiller jeg inn på Norge eller Sverige får jeg bare feilmelding om at det ikke er noe programmer for tida. Og det er det i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar

Har installert det nå, og det funker veldig bra. Merkbart raskere enn betaen, i alle fall.

Er bare en ting som er litt irriterende: når jeg er inne på en tråd her på forumet, og klikker på "tilbake", vil den ikke gå tilbake. Den bare laster siden på nytt.

Noen ganger funker det, men som regel ikke. Gjelder bare i tråder på forumet, har ikke merket noe til det andre steder.

Andre som har merket noe til dette?

Trodde først det var en beta-feil, men det er visst her ennå... :hmm:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Har installert det nå, og det funker veldig bra. Merkbart raskere enn betaen, i alle fall.

Er bare en ting som er litt irriterende: når jeg er inne på en tråd her på forumet, og klikker på "tilbake", vil den ikke gå tilbake. Den bare laster siden på nytt.

Noen ganger funker det, men som regel ikke. Gjelder bare i tråder på forumet, har ikke merket noe til det andre steder.

Andre som har merket noe til dette?

Trodde først det var en beta-feil, men det er visst her ennå... :hmm:

6391849[/snapback]

Jeg har merket det, og da utelukkende etter at jeg har skrevet et innnlegg og er tilbake i tråden igjen, om jeg ikke skriver noe, så fungerer det fint.

AtW

Lenke til kommentar

Kan noen sjekke hvor mye plass Opera-installasjonen tar? (Sjekk i "Legg til / fjern programmer")

Har både betaen og ferdigversjonen innstallert, og i "Legg til / fjern programmer" står det ikke hvem som er hvem, så jeg vet ikke hvilken jeg skal avinstallere... :hmm:

Den ene tar 4,92 MB og den andre tar 11,44 MB (snodig nok...).

Lenke til kommentar
Det er fortæranes at jeg ikke kan legge inn Opera på jobben (tynnklient). Men gud bedre som jeg gleder meg til ikveld. Har brukt opera i et par år og gleder meg til hver nye lansering. Postene over har i alle fall gitt vann på mølla :)

6350815[/snapback]

Skjekk ut denne http://opera-usb.com/ Med den kan du bruke Opera akkurat som vanlig med alle funskjonene, men du trenger ikke å installere den.

Lenke til kommentar
Min installasjon tek 11,61MB, om det er medrekna e-post, som eg har litt av, veit eg ikkje.

6401314[/snapback]

Min tar 11.62, ingen epost. 3 widgets.

6402353[/snapback]

Da satser vi på at det er den på 4,92 MB som er betaen, da.

EDIT: Jepp, det var det. :thumbup:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Det er fortæranes at jeg ikke kan legge inn Opera på jobben (tynnklient). Men gud bedre som jeg gleder meg til ikveld. Har brukt opera i et par år og gleder meg til hver nye lansering. Postene over har i alle fall gitt vann på mølla :)

6350815[/snapback]

Skjekk ut denne http://opera-usb.com/ Med den kan du bruke Opera akkurat som vanlig med alle funskjonene, men du trenger ikke å installere den.

6402938[/snapback]

Det var en praktisk liten sak. Men ikke bare sitter jeg på tynnklient, men det er selvfølgelig også da pologing til ekstern Citrix desktop. Da funker nok ikke dette for Citrix er noe ræl! ;)

Lenke til kommentar

Sliter framleis med at om eg brukar tilbakeknappen på musa etter å ha gått inn i ein tråd via newpost.gif så kjem eg til samme tråden i staden tilbake til oversikten. Må dobbelt, av og til trippelklippe for å komme heilt tilbake :(

Lenke til kommentar
Kan noen sjekke hvor mye plass Opera-installasjonen tar? (Sjekk i "Legg til / fjern programmer")

Nå har du funnet ut av det, men jeg vil bare påpeke at tallet som står der som regel er riv ruskende galt...

Dessuten kan du bare sjekke buildnummeret i Help->About Opera. 8501/8502 er final. Alle under er betaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...