Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var å skatet for noen dager siden, triksa sitter ganske bra fortsatt altså! Selv om det er LENGE siden jeg skatet ordentlig :)

Skate jo,men suger ;<..

Kan kickflip (ikke safe)

og nærmer meg varial kick xD

Spørr du meg, så er ikke Verial kickflip noe triks det er vits i å lære, man bruker det omtrent aldri :p

Lenke til kommentar
Spørr du meg, så er ikke Verial kickflip noe triks det er vits i å lære, man bruker det omtrent aldri

Tja, det kan godt hevdast. Det er sjeldan å sjå varial kflip på film no om dagen, med mindre det er fakie eller nollie ned 10-stairs eller meir. Men det er jo kjekt å kunne då! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
nytt brett!

zero thomas plate, husker ikke navn

indy svarte koston trucker

hubba 51mm hjul

truckestatus - stramme som fy! :D

Smooth, før hadde jeg drit stramme, men nå har jeg gått over til drit slække. Mye diggere! :D

Lenke til kommentar

Jeg og noen kamerater har tatt opp igjen skating. Brukte å skate hver eneste tørre sommerdag i to-tre år, men ble aldri noe god! :!:

Skal kjøpe nytt brett. Vil dere si et complete set (trucker, grip, brett, alt) til 90 euro er billig?

enjoi_rasta_02.jpg

Skal ihvertfall kjøpe det der.

Lenke til kommentar
Jeg har skatet i mange år men holder på å slutte nå da :( Orker ikke å ramse opp triksene :p

Morsom sport altså :)

jeg skater litt men jeg har problemer med pop-shove it jeg lander alltid med en fot :(

men pop-shove it sliter jeg med noen tips?

Tror nok at du bare trekker deg. Ikke pop trikset så mye men hopp høyt selv ;)

I pop-shoveit ligger mye av trikset i bakfoten. Det er vanskelig å forklare, men som det sies må du hoppe litt mer selv. Når du popper brettet så må du også få det til å snurre rundt og bruke bakfoten til dette. Når jeg skal ta en ps så dytter jeg bakdelen på brettet nedover og samtidig litt skått nedover sånn at brettet begynner å rotere. Mye av hemmeligheten her ligger i ankelen, bruk den til å få brettet til å poppe skrått. Det krever ikke så stor skrå bevegelse, å sparke bakbeinet ut vil ikke funke.

For min del er det sånn at hvis jeg får til beveglsen med skrått-ned pop med ankelen så er det akkurat som om brettet spretter opp i føttene etter å ha snurret rundt en halv runde.

Håper det hjelper og lykke til.

Kan bare såvidt ollie jeg, hva er galt? :p

Du har ikke gjort det over 10 000 ganger. Skating tar tid å lære seg.

Lenke til kommentar

På kort sikt er det kanskje lettere å lære triksene stillestående. Men meningen med skateboard er jo at alt skal gjøres i fart, som svenningen sier. Så hvis du lærer deg trikset stillestående må du lære å gjøre det i fart senere. Like greit å lære det i fart med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...