KKake Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Å skate? EDIT: Såvidt jeg forstod språkrådet er det ok å bruke ordet "skate". Ville forresten heller brukt "rulle" enn "skeite, men synes du bør bruke "skate". Endret 10. juni 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Hvilket uttrykk brukes om å kjøre på brettet: å skate eller å skeite? Eller å kjøre? Og om personen? En skater eller en skeiter? Var ikke helt lett å skjønne posten din, men jeg legger til en ''i'' og uttaler e'en på slutten. Hvis det var det du var ute etter. Det er vel ingen som sier skate rett fram på norsk Edit: Sier du skate slik som det leses på norsk. Altså med en ''norsk'' A? Skaaate, eller på engelsk som blir litt mer skæit. (ikke direkte slik, men nærmere slik) Endret 10. juni 2010 av Naiits 1 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Skateboard, skate, grabbe, flippe, raile, grinde, slide.. Uttales på engelsknorsk.. Du lærer det fort av miljøet. Lenke til kommentar
SabreMan Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Takk for hjelpen, folkens! Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vær så snill, ikke oversett navna på triksene. Triksene beholder de engelske navnene. Hvordan ville du forresten sagt "pump in a transition" på norsk? Enig i at triks ikke bør oversettes. Men jeg og alle skatere jeg kjenner sier faktisk pumpe i en bue. Men nå er vel ikke det å pumpe et triks heller da. Jeg skjelte ut en vennine en gang, fordi hun skrev "skeit" en e-post. Det skrives skate, spør du meg. Rulle går også helt fint hvis du vil holde deg til norske ord. Skate uttalt rett fram med norsk A og E til slutt er forøvrig en fisk. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Sjølv seie eg navnet på trikset på engelsk + ending i henhold til dialekta mi. Ein ollie, å gjer ein ollie, å olla. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Det er fint være ute, mens brettet mitt mangler hjul. Veldig frustrerende! Endret 22. juni 2010 av webby1 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er fint være ute, mens brettet mitt mangler hjul. Veldig frustrende! Disse har du råd til Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Det er fint være ute, mens brettet mitt mangler hjul. Veldig frustrende! Disse har du råd til Tusen takk! Da har jeg bestilt hjul! Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Forresten. Det var den internasjonale Go Skateboarding Day i går (21. juni). Noen som feiret dagen? Til min skam så glemte jeg det helt. Oppdaget det ikke før jeg la meg og leste siste nummer av Playboard på senga. Normalt pleier jeg å ta meg en tur ned på rådhusplassen i Oslo for å feire dagen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ouch... Glømte det eg og. Men kan unnskylda meg med at eg er heima på garden. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Heavy pengenød ... Selger 10-15 par VOX (Vox Footwear) skateshoes forskjellige modeller og størrelser. 8 til 9.5 ca. Noen nye aldri tatt ut av eske (500,-/600,-), noen brukt (200,-/300,-). Si ifra om noen er interresert, så kan jeg ta bilder osv. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Passa ikke for folka i går, så jeg feira med et par kompiser i dag Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Heavy pengenød ... Selger 10-15 par VOX (Vox Footwear) skateshoes forskjellige modeller og størrelser. 8 til 9.5 ca. Noen nye aldri tatt ut av eske (500,-/600,-), noen brukt (200,-/300,-). Si ifra om noen er interresert, så kan jeg ta bilder osv. Bump. Fortsatt noe igjen om noen er på jakt etter sko Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ugh, etter litt for lenge uten noe særlig skating har jeg mistet det litt.. Hvertfall høye gode ollier og triks.. Akkurat fått laget en hjemmelaget rail som funker fjell, men taklet den ikke i dag.. -_- Lenke til kommentar
frds Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 En kompis og jeg driver å bygger ny park i skatehallen i Haugesund, planen er at den skal stå ferdig til skolestart, så hvis det er noen som er interesserte i å se fremgang etc sjekk ut bilder på haugalandskate.no eller "haugaland skate" på facebook. Ta gjerne turen til skatehallen i høst! Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hei hei Jeg skatet mye før når jeg var liten, (8 år siden) Gått mest i snowboard siden den gang. Men nå la jeg inn en god ordre på boardshop siden det er 50% rabat i butikken dems, så jeg slang med meg et skateboard. Gleder meg til og prøve igjenn, selv om jeg er forferdelig rusen. Men det kan vel bare gå en vei? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Forferdelig rusen sier du. Ingenting er bedre enn noen øl og et skatesession nei Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Husker før i tida, da alle mente at det ikke het rullebrett, men skateboard. Jeg sier at jeg skater, men kaller plata med hjul for rullebrett. Hjulplate! nytt ord! Awesome! Lenke til kommentar
frds Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 backside kickflip i boks! kunne det fra før av på flatland, men har begynt å ta det i banks osv nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå