Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her nå... tongue.gif Men skal ha nytt brett nå når april-stipendet kommer. Tenker å ikke bruke mer enn 1000,-, så har noen tips til sider med billig skateutstyr? smile.gif Utenlandske som norske.

Har forresten satt opp en liten liste, om den kan være noe?

Hjul (bør vel funke fint de her?)

Kulelager (eller hvilket som helst annet ABEC 5 -sett)

Plate (er 50-50.no sine plater noe tess?)

Trucks (virka litt for billige til å være trygge? tongue.gif)

Er fallt helt ut av skateboardverden, så husker ikke hva som er bra og ikke bra så. hmm2.gif Men skateboardet skal brukes av en som fortsatt ser på seg selv som en nybegynner (altså meg), og til ramper og street. Noen som har noen tips og slik å komme med? smile.gif

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyone? Ingen som har noen tips i forhold til posten min over her? :p

Btw, hva tror dere om å lage et cruiserboard fra bunn av selv? :) Noe ála Reborn88 i signaturen min, bare dra den litt lenger med egenprodusert plate? Noen som har noen guides til mekking av skateboarddecks?

Fikk lyst til å lage noe ála dette: :)

nuborn-1-1.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er sånn "halvskater". Kan vel ikke strengt tatt kalle meg en skater, men gjør det på deltid, hehe. Nailer hvertfall nesten ollie, men de blir ikke noe pene. Blir bare nesten, og det er så jævla irriterende. Noen tips eller noe? Sykt pinlig også, å ikke kunne noen ting.

Trene, trene, trene :)

Endret av Emilie94
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal ha nytt brett nå når april-stipendet kommer. Tenker å ikke bruke mer enn 1000,-,

Hjul (bør vel funke fint de her?)

Kulelager (eller hvilket som helst annet ABEC 5 -sett)

Plate (er 50-50.no sine plater noe tess?)

Trucks

De hvite hjula fra boardshop har jeg, har ikke fått testa de enda, men de virker som de er av god kvalitet, harde "trikse" hjul..

Vet du hva ABEC greiene er? Det er ikke hvor fort de ruller som mange tror, det er bare noen standarder(som når man ser på HDMI standarder :p)

Selvfølgelig er ABEC 7 kjappere enn ABEC 1 fordi de er laget for høyere fart og større påkjenning. Men ABEC 3 kan også rulle veldig bra, avhengig av olje, kuler osv.. Jeg har Speed Metal ABEC 3 og Rush Hybrid ABEC 7, og disse ruller nesten like bra, fordi Speed Demonsa har bedre smøring. Anbefaler Speed Metal for fart og holdbarhet!

50-50 platene er grisestøgge! Sett på Santa Cruz platene på boardshop? Litt retro design :) 399,-

http://boardshop.no/node/27329

Disse skal tåle en støt også!

De trucksa til 9.99$ kan umulig være et dårlig kjøp! Gjør ikke så veldig mye om de knekker når de bare har kosta 100-200 spenn med frakt :p Kjøp 2 par! :D

.

Andrew reynolds er etter min mening verdens beste skater. Har alltid vært fan av han og vil alltid være det, får maken til stil.

Fler som er enige?

Enig, han har rippa like hardt siden 90 tallet. Han har syk pop, og clean stil!

Bare se på den BS Heelflipen ned dobbelsettet i den filmen!

Lenke til kommentar

De hvite hjula fra boardshop har jeg, har ikke fått testa de enda, men de virker som de er av god kvalitet, harde "trikse" hjul..

Vet du hva ABEC greiene er? Det er ikke hvor fort de ruller som mange tror, det er bare noen standarder(som når man ser på HDMI standarder :p)

Selvfølgelig er ABEC 7 kjappere enn ABEC 1 fordi de er laget for høyere fart og større påkjenning. Men ABEC 3 kan også rulle veldig bra, avhengig av olje, kuler osv.. Jeg har Speed Metal ABEC 3 og Rush Hybrid ABEC 7, og disse ruller nesten like bra, fordi Speed Demonsa har bedre smøring. Anbefaler Speed Metal for fart og holdbarhet!

50-50 platene er grisestøgge! Sett på Santa Cruz platene på boardshop? Litt retro design :) 399,-

http://boardshop.no/node/27329

Disse skal tåle en støt også!

De trucksa til 9.99$ kan umulig være et dårlig kjøp! Gjør ikke så veldig mye om de knekker når de bare har kosta 100-200 spenn med frakt :p Kjøp 2 par! :D

Takk, takk for svar. .) Har allerede kjøpt meg ny plate og nye kulelager fra Clas Ohlson (midlertidig). Valget fallt på denne plata, jalla motiv, men synes performance-tip-konseptet virket intressant (utskiftbare tupper). Med to ekstra tupper kom jo plata på 380,-. Kanskje jeg kjøper de ti dollars trucksa da, og noen nye hjul med kulelager snart. :)

Lenke til kommentar

Var ikke værst den plata der da :) Men selv syns jeg sånne ting på skateboard plater bare er gimmics, som med glassfiberplater osv.. Plater blir fort ødelagte uansett.. Eller, du er vel ikke hardcore skater, cruiser og lærer atm? ^^ Billig uansett da!

Haha, har sett de kulelagra på clasern, med skikkelig ungdommelig motiv på pakka og greier!

Btw, har begynt med lakkinga i dag :) Skal lage prosjekt tråd nu!

Lenke til kommentar

Er ikke noe særlig hardcore nei. :p Som du sier, cruiser og lærer. :) Plata funker greit den, og er jo litt kjekt med utskiftbare tupper.

Men merker det at jeg bør få meg noen nye kulelager og hjul snart. Ruller litt dårlig synes jeg.

Skal følge med på worklogen din. :wee:

Lenke til kommentar

Digg Eirik! påtide jeg farta innom denne tråden igjen! :D

Vel, har ikke jobba så mye med brett bortsett fra og leke meg med griptape ^^ Jar nå 2brett jeg bruker og en reserveplate ^^ Ett cruisebrett og ett vanlig ett

Har oppdatert prosjektet nå! Hurtiglink i signaturen :)

Er morro å leke med griptape! Gjøre noe orginalt ut av det.. Men et tips, det er bedre å kutte i griptapen på forrhånd.. Hvis du drar for hardt over griptapen på brettet så lager du hakk i plata som gjør at den knekker fortere.. Gjorde det mye i starten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...