Monkeyboy Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Har merket i det siste nå som jeg har blitt litt eldre at å ta en boardslide er litt skummelt, mtp å dette bakover. Det er nok bare mer trening som skal til for å ikke få denne følelsen da. Jeg brakk hånda på en frontside boardslide for noen år siden. Det var på en lav rail på ca 20-30 cm. Synes det er mer skummelt å dra bordslides på lave rails, da man ikke rekker å falle skikkelig hvis det ikke går som planlagt. Jeg tror ikke at alder har noe å gjøre med det, selv om skader i kne og fot hindret meg i å ta store rails en stund. Av den grunn er jeg ute av trening på det området. Edit: fot, ikke for. Endret 26. juni 2009 av Monkeyboy Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Hvor får jeg tak i sånne muttere som man har ytterst på trucksa? Altså den som holder hjulet fast. Har klart å miste den ene jeg hadde Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Stikk til en skatebutikk, eller der de selger truckerne du har, ellers går det alltids an å finne random muttere som passer til på clas ohlson eller noe? Anbefaler det første. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Fant noen random muttere i boden hjemme, men ingen av dem passet (riktig gjengedimensjon, men de var for "lange, dvs, de festet seg ikke før jeg skrudde dem så langt inn at hjulet ikke rullet ). Men får vel avlegge Swag eller Twin Palms i Tønsberg et besøk da, bare synd det er så langt dit. Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 hei, har skata en stund no og slitt ut plata mi. Da jeg var på internett begyn nte jeg å lure på vilket merke jeg burde satse på no. Har prøvd venners brett og dermed prøvd litt forskjellig, men har dere noen merker dere andbefaler? Og hvorfor? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 hm.. Du bør finne plater med 7 eller var det 8 lag og plater som er laget av "canadian maple". Noe du IKKE bør se etter er Element og Birdhouse. Selv har jeg erfaringer med santa cruz og jeg liker det veldig godt. Et annet brett du kan se på er Demin, som også har en del bra (har testet noe). Girl har også mye bra, plan B er ganske bra... Går mye etter smak og behag. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Kan du begrunne hvorfor du ikke vil anbefale Element og Birdhouse? Om du har prøvd et brett av for eksempel element så syntes jeg ikke det er godt nok til å kunne fraråde noen å kjøpe det. Er kanskje greit å begrunne hvorfor. Selv har jeg en kompis som nettopp har kjøpt seg element brett. Jeg har prøvd det litt, og syntes det virket bra, og han sier selv at han er fornøyd med det. Jeg har et Girl-brett som jeg har hatt i snart 3 måneder. er veldig fornøyd med det, og kompisser som har lånt det sier også at det er veldig bra. Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 ok takk, ser mye etter letthet og pop ,og noe som ikke føles så veldig "treaktig" om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg fraråder element og birdhouse pga jeg har lest mange andre som fraråder det. Jeg har også to kompiser med Element og de liker ikke brettene. Jeg har også testet dem, og foretrekker andre brett. Og det har noe med byggemåten å gjøre, hvor mange lag og hva det er laget av. Skal man ha skikkelig kvalitet kjøper man 7-8 lags brett laget av Kanadisk Lønn. Lenke til kommentar
Nysgjeeeerig Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Ja det vet jeg og jeg har prøvd både element og birdhouse så jeg vet hva det går i, men jeg spurte om hvilke merker dere ANDBEFALER. Takk uansett:) Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Anbefaler Plan B og Element, er stort sett de merkene jeg bruker til å skate med. Lenke til kommentar
thking Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hei! Vil bare si at jeg anbefaler shit, det er det beste jeg har prøvd. Syns der er bra pop, fin shape, rett og slett og anbefale. Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) nja eg har prøvd og skate men det er vanskelig:( står på rullekjøyter da. eg og en venn var i fysak så vi lagde en liten film. (dette er ikke alt vi kan alså) vi er bare 13 år. http://www.youtube.com/watch?v=-OVDlDIM_ks Endret 4. juli 2009 av ikono3 Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 nja eg har prøvd og skate men det er vanskelig:( står på rullekjøyter da. eg og en venn var i fysak så vi lagde en liten film. (dette er ikke alt vi kan alså) vi er bare 13 år.http://www.youtube.com/watch?v=-OVDlDIM_ks Dere var ganske gode til å være 13 år, men må bare si at filmen sugde:P Parken der så sykt digg ut! Jeg stod selv på rulleskøyter før, men har gått over til skating i år, og syns det er mye artigere å skate:) Lenke til kommentar
slaykon Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg har skatet aktivt i 6 måneder og hatt brettet liggende i ett år, innaktiv i6 av måneden altså vinteren og regn dager(ja jeg bor i bergen), og forleby har jeg landet dette: Double kickflip kickflip fakie kickflip frontside kickflip fakie backside kickflip backside kickflip Kickflip bodyvarial Varial kickflip fakie varial kickflip 360 flip heelflip fake heelflip heelflip bodyvarial fakie varial heelflip Switch frontside shuvit Switch shuv it switch frontside 180 switch heelflip nollie shuvit nollie frontside shuvit nollie nollie heelflip nollie 180 nollie frontside bigspin nollie frontfoot frontside shuvit nollie frontfoot frontside bigspin shuv it shuv it bodyvarial pop shuvit pop shuvit bodyvarial fakie popshuvit fakie frontside pop shvuit fakie frontside shuv it fakie shuvit frontside shuvit frontside pop shuvit fakie bigspin fakie 360 shuvit 360 shuvit ollie ollie north ollie frontside 180 ollie backside 180 fakie frontside 180 fakie backside 180 fakie frontside 360 indy nosegrab Ramp: smith blunt to 50-50 rock to fakie rock and roll halv rock fakie shuv it to rock 5-0 frontside 5-0 nosestall tailstall boardslide nose to 50-50 disaster feeble curb: noseslide fs/bs boardslide fs/bs croocked 5-0 to shuvit 5-0 50-50 willy Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg har skatet aktivt i 6 måneder og hatt brettet liggende i ett år, innaktiv i6 av måneden altså vinteren og regn dager(ja jeg bor i bergen), og forleby har jeg landet dette:Double kickflip kickflip fakie kickflip frontside kickflip fakie backside kickflip backside kickflip Kickflip bodyvarial Varial kickflip fakie varial kickflip 360 flip heelflip fake heelflip heelflip bodyvarial fakie varial heelflip Switch frontside shuvit Switch shuv it switch frontside 180 switch heelflip nollie shuvit nollie frontside shuvit nollie nollie heelflip nollie 180 nollie frontside bigspin nollie frontfoot frontside shuvit nollie frontfoot frontside bigspin shuv it shuv it bodyvarial pop shuvit pop shuvit bodyvarial fakie popshuvit fakie frontside pop shvuit fakie frontside shuv it fakie shuvit frontside shuvit frontside pop shuvit fakie bigspin fakie 360 shuvit 360 shuvit ollie ollie north ollie frontside 180 ollie backside 180 fakie frontside 180 fakie backside 180 fakie frontside 360 indy nosegrab Ramp: smith blunt to 50-50 rock to fakie rock and roll halv rock fakie shuv it to rock 5-0 frontside 5-0 nosestall tailstall boardslide nose to 50-50 disaster feeble curb: noseslide fs/bs boardslide fs/bs croocked 5-0 to shuvit 5-0 50-50 willy det er veldig bra viss du kan alt det:) eg bor i bergen og:P Lenke til kommentar
ikono3 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 nja eg har prøvd og skate men det er vanskelig:( står på rullekjøyter da. eg og en venn var i fysak så vi lagde en liten film. (dette er ikke alt vi kan alså) vi er bare 13 år.http://www.youtube.com/watch?v=-OVDlDIM_ks Dere var ganske gode til å være 13 år, men må bare si at filmen sugde:P Parken der så sykt digg ut! Jeg stod selv på rulleskøyter før, men har gått over til skating i år, og syns det er mye artigere å skate:) ja filmen var elendig:P eg liker ikke og skate siden det er vanskelig å droppe:P eg liker og droppe fra høyesteder... dropper fra alle rampene eg har stodt på baklengs fra mange av de. sitte dropper fra alle m/uten hender. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Det er ganske bra for å være 13 år, ja. Men jeg syntes tittelen på filmen ''amazing tricks'' var litt overdrevet når man legger filmen ut på et sted som youtube slaykon: Hvis du har landet alt det og bare skatet i et halvt år er du jo et naturtalent Men det kommer vel kanskje an på hvor mye man skater i løpet av de 6 månedene. Du har ikke lagd en film? Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Har merket i det siste nå som jeg har blitt litt eldre at å ta en boardslide er litt skummelt, mtp å dette bakover. Det er nok bare mer trening som skal til for å ikke få denne følelsen da. Jeg brakk hånda på en frontside boardslide for noen år siden. Det var på en lav rail på ca 20-30 cm. Synes det er mer skummelt å dra bordslides på lave rails, da man ikke rekker å falle skikkelig hvis det ikke går som planlagt. Jeg tror ikke at alder har noe å gjøre med det, selv om skader i kne og fot hindret meg i å ta store rails en stund. Av den grunn er jeg ute av trening på det området. Edit: fot, ikke for. Jeg brakk fingeren i en boardslide på en litt høy rail i larvik sin innehall/skateinnehallparkanleggsbyg-gamlebrannstasjonilarvikilarviksenstrumilarvikkommuneivvestfoldfylkeinorgenabolandettilsve igeogdanmarkogfindlandogrusslandsomliggerinordenikartetavjordklodenimelkesystemetmelkeveie dette skjedde fordi jeg hadde blit litt eldre kansje? hvertfal en bitte liten stund siden jeg hadde raila og det sto en brei høy rail som starta rett fra og gikk ganskerett ned etterhvert. Hvertfall altfor mye og tenke på og whops så gjorde det vondt gitt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå