Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har merket i det siste nå som jeg har blitt litt eldre at å ta en boardslide er litt skummelt, mtp å dette bakover. Det er nok bare mer trening som skal til for å ikke få denne følelsen da.

Jeg brakk hånda på en frontside boardslide for noen år siden. Det var på en lav rail på ca 20-30 cm. Synes det er mer skummelt å dra bordslides på lave rails, da man ikke rekker å falle skikkelig hvis det ikke går som planlagt. Jeg tror ikke at alder har noe å gjøre med det, selv om skader i kne og fot hindret meg i å ta store rails en stund. Av den grunn er jeg ute av trening på det området.

Edit: fot, ikke for.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Fant noen random muttere i boden hjemme, men ingen av dem passet (riktig gjengedimensjon, men de var for "lange, dvs, de festet seg ikke før jeg skrudde dem så langt inn at hjulet ikke rullet :p ). Men får vel avlegge Swag eller Twin Palms i Tønsberg et besøk da, bare synd det er så langt dit. :(

Lenke til kommentar

hm.. Du bør finne plater med 7 eller var det 8 lag og plater som er laget av "canadian maple".

Noe du IKKE bør se etter er Element og Birdhouse. Selv har jeg erfaringer med santa cruz og jeg liker det veldig godt. Et annet brett du kan se på er Demin, som også har en del bra (har testet noe). Girl har også mye bra, plan B er ganske bra... Går mye etter smak og behag.

Lenke til kommentar

Kan du begrunne hvorfor du ikke vil anbefale Element og Birdhouse? Om du har prøvd et brett av for eksempel element så syntes jeg ikke det er godt nok til å kunne fraråde noen å kjøpe det. Er kanskje greit å begrunne hvorfor.

Selv har jeg en kompis som nettopp har kjøpt seg element brett. Jeg har prøvd det litt, og syntes det virket bra, og han sier selv at han er fornøyd med det.

Jeg har et Girl-brett som jeg har hatt i snart 3 måneder. er veldig fornøyd med det, og kompisser som har lånt det sier også at det er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg fraråder element og birdhouse pga jeg har lest mange andre som fraråder det. Jeg har også to kompiser med Element og de liker ikke brettene.

Jeg har også testet dem, og foretrekker andre brett. Og det har noe med byggemåten å gjøre, hvor mange lag og hva det er laget av.

Skal man ha skikkelig kvalitet kjøper man 7-8 lags brett laget av Kanadisk Lønn.

Lenke til kommentar
nja eg har prøvd og skate men det er vanskelig:( står på rullekjøyter da. eg og en venn var i fysak så vi lagde en liten film. (dette er ikke alt vi kan alså) vi er bare 13 år.

http://www.youtube.com/watch?v=-OVDlDIM_ks

Dere var ganske gode til å være 13 år, men må bare si at filmen sugde:P Parken der så sykt digg ut! Jeg stod selv på rulleskøyter før, men har gått over til skating i år, og syns det er mye artigere å skate:)

Lenke til kommentar

Jeg har skatet aktivt i 6 måneder og hatt brettet liggende i ett år, innaktiv i6 av måneden altså vinteren og regn dager(ja jeg bor i bergen), og forleby har jeg landet dette:

Double kickflip

kickflip

fakie kickflip

frontside kickflip

fakie backside kickflip

backside kickflip

Kickflip bodyvarial

Varial kickflip

fakie varial kickflip

360 flip

heelflip

fake heelflip

heelflip bodyvarial

fakie varial heelflip

Switch frontside shuvit

Switch shuv it

switch frontside 180

switch heelflip

nollie shuvit

nollie frontside shuvit

nollie

nollie heelflip

nollie 180

nollie frontside bigspin

nollie frontfoot frontside shuvit

nollie frontfoot frontside bigspin

shuv it

shuv it bodyvarial

pop shuvit

pop shuvit bodyvarial

fakie popshuvit

fakie frontside pop shvuit

fakie frontside shuv it

fakie shuvit

frontside shuvit

frontside pop shuvit

fakie bigspin

fakie 360 shuvit

360 shuvit

ollie

ollie north

ollie frontside 180

ollie backside 180

fakie frontside 180

fakie backside 180

fakie frontside 360

indy

nosegrab

Ramp:

smith

blunt to 50-50

rock to fakie

rock and roll

halv rock

fakie shuv it to rock

5-0

frontside 5-0

nosestall

tailstall

boardslide

nose to 50-50

disaster

feeble

curb:

noseslide fs/bs

boardslide fs/bs

croocked

5-0 to shuvit

5-0

50-50

willy

Lenke til kommentar
Jeg har skatet aktivt i 6 måneder og hatt brettet liggende i ett år, innaktiv i6 av måneden altså vinteren og regn dager(ja jeg bor i bergen), og forleby har jeg landet dette:

Double kickflip

kickflip

fakie kickflip

frontside kickflip

fakie backside kickflip

backside kickflip

Kickflip bodyvarial

Varial kickflip

fakie varial kickflip

360 flip

heelflip

fake heelflip

heelflip bodyvarial

fakie varial heelflip

Switch frontside shuvit

Switch shuv it

switch frontside 180

switch heelflip

nollie shuvit

nollie frontside shuvit

nollie

nollie heelflip

nollie 180

nollie frontside bigspin

nollie frontfoot frontside shuvit

nollie frontfoot frontside bigspin

shuv it

shuv it bodyvarial

pop shuvit

pop shuvit bodyvarial

fakie popshuvit

fakie frontside pop shvuit

fakie frontside shuv it

fakie shuvit

frontside shuvit

frontside pop shuvit

fakie bigspin

fakie 360 shuvit

360 shuvit

ollie

ollie north

ollie frontside 180

ollie backside 180

fakie frontside 180

fakie backside 180

fakie frontside 360

indy

nosegrab

Ramp:

smith

blunt to 50-50

rock to fakie

rock and roll

halv rock

fakie shuv it to rock

5-0

frontside 5-0

nosestall

tailstall

boardslide

nose to 50-50

disaster

feeble

curb:

noseslide fs/bs

boardslide fs/bs

croocked

5-0 to shuvit

5-0

50-50

willy

det er veldig bra viss du kan alt det:) eg bor i bergen og:P

Lenke til kommentar
nja eg har prøvd og skate men det er vanskelig:( står på rullekjøyter da. eg og en venn var i fysak så vi lagde en liten film. (dette er ikke alt vi kan alså) vi er bare 13 år.

http://www.youtube.com/watch?v=-OVDlDIM_ks

Dere var ganske gode til å være 13 år, men må bare si at filmen sugde:P Parken der så sykt digg ut! Jeg stod selv på rulleskøyter før, men har gått over til skating i år, og syns det er mye artigere å skate:)

ja filmen var elendig:P eg liker ikke og skate siden det er vanskelig å droppe:P eg liker og droppe fra høyesteder...

dropper fra alle rampene eg har stodt på:p baklengs fra mange av de. sitte dropper fra alle m/uten hender.

Lenke til kommentar

Det er ganske bra for å være 13 år, ja. Men jeg syntes tittelen på filmen ''amazing tricks'' var litt overdrevet når man legger filmen ut på et sted som youtube :p

slaykon: Hvis du har landet alt det og bare skatet i et halvt år er du jo et naturtalent :ohmy:

Men det kommer vel kanskje an på hvor mye man skater i løpet av de 6 månedene.

Du har ikke lagd en film?

Lenke til kommentar
Har merket i det siste nå som jeg har blitt litt eldre at å ta en boardslide er litt skummelt, mtp å dette bakover. Det er nok bare mer trening som skal til for å ikke få denne følelsen da.

Jeg brakk hånda på en frontside boardslide for noen år siden. Det var på en lav rail på ca 20-30 cm. Synes det er mer skummelt å dra bordslides på lave rails, da man ikke rekker å falle skikkelig hvis det ikke går som planlagt. Jeg tror ikke at alder har noe å gjøre med det, selv om skader i kne og fot hindret meg i å ta store rails en stund. Av den grunn er jeg ute av trening på det området.

Edit: fot, ikke for.

Jeg brakk fingeren i en boardslide på en litt høy rail i larvik sin innehall/skateinnehallparkanleggsbyg-gamlebrannstasjonilarvikilarviksenstrumilarvikkommuneivvestfoldfylkeinorgenabolandettilsve

igeogdanmarkogfindlandogrusslandsomliggerinordenikartetavjordklodenimelkesystemetmelkeveie

dette skjedde fordi jeg hadde blit litt eldre kansje? hvertfal en bitte liten stund siden jeg hadde raila og det sto en brei høy rail som starta rett fra og gikk ganskerett ned etterhvert. Hvertfall altfor mye og tenke på og whops så gjorde det vondt gitt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...