Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rulle er en god fallteknikk ja. Altså hvis du tryner forover, kast deg litt rundt og ta en rull på bakken istedet for å ta imot med hendene. Det virker kanskje ikke intuitivt riktig eller naturlig å gjøre det, men det funker. En annen teknikk er å ta imot fallet ved å lande på siden av låret (fungerer best hvis man faller rett ned i banks/miniramps).

Fallteknikk går mye ut på å utvikle reflekser, siden man sjelden rekker å tenke før man faller. Hvis det er noen trøst blir man bedre på falling etterhvert også.

Lenke til kommentar

Var jo det jeg skrev på forrige side. Man utvikler automatisk en fallteknikk etter en stund. Jeg tror ikke det hjelper veldig mye at folk forklarer hvordan det er bra å lande siden du har ca et halvt sekund på deg når du tryner uansett.

Lenke til kommentar

Appropo fallteknikk: var sikkert kun få millimeter fra å knekke langefinger istad. Så bare at hele fingeren bøyde seg i det jeg tok meg for med håndleddet, var sikker på at hele skiten knakk tvert. Tror det gikk sån delvis bra, den ser absolutt ikke bra ut og den er helt umulig å bøye :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Yoyo.

Skal til oslo i morra og kjøpe ny plate, men en som var på what's up her om dagen sier de hadde eeeeleeeeeeeendig utvalg.

Har prøv å finne noen andre sjapper, men veit ikke hvilke som er rein onlinebutikk, eller er i butikk også.

Noen som veit om en butikk med greit utvalg? Må være i oslo sentrum helst :)

tyty

Lenke til kommentar
Yoyo.

Skal til oslo i morra og kjøpe ny plate, men en som var på what's up her om dagen sier de hadde eeeeleeeeeeeendig utvalg.

Har prøv å finne noen andre sjapper, men veit ikke hvilke som er rein onlinebutikk, eller er i butikk også.

Noen som veit om en butikk med greit utvalg? Må være i oslo sentrum helst :)

tyty

Synes Jean TV var de beste jeg fant da jeg var på leting i Oslo, men det er vel smak og behag. Jean TV er i samme senter som What's up (Arkaden). (Med mindre det er flere What's up, da.)

Lenke til kommentar
Jeg skatet tidligere, men etter jeg brakk et 2000-kroners brett, gav jeg opp helt. :/

hahahahahaha hvordan skjedde det da? tryna du og sendte det ut foran bussen?

Skal en ganske bra staircase til for å knekke et brett, evt et brett som er så utslitt av sliding at jeg nekter å tro at du var så god for så å gi deg pga et ødelagt brett. Har forresten ikke hørt om en plate til 2000kr engang, eller kasta du truckene og alt etter at det knakk? :tease:

Jeg skatet tidligere, men etter jeg brakk et 2000-kroners brett, gav jeg opp helt. :/

hahahahahaha hvordan skjedde det da? tryna du og sendte det ut foran bussen?

Skal en ganske bra staircase til for å knekke et brett, evt et brett som er så utslitt av sliding at jeg nekter å tro at du var så god for så å gi deg pga et ødelagt brett. Har forresten ikke hørt om en plate til 2000kr engang, eller kasta du truckene og alt etter at det knakk? :tease:

hei folkens

Har slitt mye med at griptapen ikke vill bli rein og at griptapen på kantan sprikler opp:(

Har noen noen gode tips om hvordan holde griptapen svart og ikke brun og hindre at den sprikler opp på kantan:?

den skal byttes når den er utslitt, hvem er forresten så bøg at de vasker griptapen?

Lenke til kommentar

Håhå, fikk tidens skatekick i dag. :p

Stod ned en bakke på sikkert 300-400m, og mistet balansen og gikk rett på trynet de siste 100 meterene. Fikk noen skrubbsår på armer og ben, men ellers gikk alt bra. Men fyfaen for et kick man får. :dribble:

Vurderer å kjøpe beskyttelse og starte med downhill-skating eller noe, for det her var dritrått. :D

Lenke til kommentar
Håhå, fikk tidens skatekick i dag. :p

Stod ned en bakke på sikkert 300-400m, og mistet balansen og gikk rett på trynet de siste 100 meterene. Fikk noen skrubbsår på armer og ben, men ellers gikk alt bra. Men fyfaen for et kick man får. :dribble:

Vurderer å kjøpe beskyttelse og starte med downhill-skating eller noe, for det her var dritrått. :D

Skaff deg longboard da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...